text1

جمعه, 14 ارديبهشت 1403-

مصاحبه با مسئول اجرائی مسابقات فوتبال وکلای ایران

دیده بان هشتم : برگزارى مسابقات ورزشى آن هم از جنس فوتبال در سطح كانونهاى وكلا بدليل سختيهاى ناشى از تامين منابع مالى ، هماهنگى با تيمهاى شركت كننده ، مسافت زياد بين استانها ، هماهنگى با هتل ها بمنظور اسكان تيمهاى شركت كننده ، تامين زمين ورزشى مناسب ، هماهنگى با نهادهاى امنيتى و انتظامى محل برگزارى مسابقات و نيز تدوين آيين نامه و ضوابط اجرايى مسابقات كه مقبول و دلخواه همه تيمها باشد و ... از جمله مشكلات اساسى كانونهاى وكلا جهت ميزبانى اينگونه از مسابقات است، مشكلاتى كه همواره كانونهاى وكلا را از پذيرش مسئوليت و ميزبانى چنين مسابقاتى منصرف مى نمايد. به همين جهت است كه از بدو تاسيس چندين دهه اى نهاد وكالت و نيز استقلال يكى دو دهه اى برخى از كانونها متاسفانه شاهد برگزارى يك دوره نيمه تمام مسابقات فوتبال از سوى كانون وكلاى اصفهان در سال ١٣٩٠بوديم كه دومين دوره از اين مسابقات نيز در تاريخ ٢٧ آبان ماه سال جارى به همت كانون وكلاى فارس و به مدت يكهفته بصورت متمركز در شهر شيراز برگزار خواهد شد. پيدا كردن مسئول اجرايى مسابقات كه از قضا عضو كانون وكلاى فارس نيز مى باشد و مصاحبه با ايشان كه اينروزها يكى از ايام پر مشغله زندگى خود را سپرى مى كند كار بسيار سختى بود لكن يك روز مانده به اين مسابقات همكاران ما موفق به مصاحبه با ايشان شدند كه ماحصل اين گفتگوى صميمانه را در ادامه مطلب مى خوانيم؛

سایت حقوقیلطفاً خودتان را بعنوان يكى از مسئولين اجرايى مسابقات شيراز براى مخاطبين معرفی کنید.
کیوان سلطانفر عضو کانون وکلای فارس هستم و مسئول اجرایی مسابقات فوتبال سراسری وکلای دادگستری ایران که ۲۷ آبان ماه الی ۲ آذرماه در شیراز برگزار خواهد شد و البته مسئول اجرایی کمیسیون ورزش کانون وکلای فارس هم می باشم و از سال ۹۰ هم افتخار حضور در تیم فوتبال این کانون را دارم.


بعنوان يك عضو كانون فارس از سوابق ورزشى كانون متبوع خود به ويژه ورزش فوتبال توضيح دهيد و آيا تاكنون در تورنمت هاى بين المللى هم شركت داشته ايد. 
کانون وکلای فارس در زمینه ورزش و به خصوص فوتبال جزء اولین ها و فعالترین ها در کشور است 
و تیم فوتبال کانون وکلای فارس بیش از ۵ مرتبه در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت داشته که اینجانب افتخار همراهی تیم فوتبال کانون وکلای فارس در دو دوره اخیر مسابقات جهانی(۲۰۱۶ و ۲۰۱۸) در کشور اسپانیا را داشته ام.
در میان همکاران در کانون وکلای فارس نیز مانند سایر اقشار جامعه گرایش به رشته فوتبال بیشتر از سایر رشته ها هست به نحوی که اینک بیش از ۸۰ نفر از همکاران به صورت مستمر یا پاره وقت در تمرینات تیم فوتبال شرکت می کنند که این آمار هر ساله و با ورود همکاران و کارآموزان جدید رو به افزایش می باشد ولی این به معنای رکود سایر رشته های ورزشی در کانون فارس نمی باشد چرا که رشته های دیگر مانند فوتسال ، والیبال، تنیس روی میز، ورزش های رزمی و... در کانون فارس فعال می باشد و علاقه مندان در تمرینات این رشته ها شرکت دارند و در چند سال اخیر ورزش بانوان هم فعال تر شده و بانوان وکیل در کانون فارس در چند رشته تمرینات مستمر دارند.


هدف تان از شرکت در این تورنمنت چیست ؟ آيا هدف گذارى تيم متبوع از حضور در مسابقات جنبه قهرمانى دارد و يا اينكه ترويج فرهنگ ورزش را در سطح كانون خود دنبال مى كنيد ؟
قطعا یکی از اهداف و لازمه شرکت در مسابقات ورزشی، کسب نتیجه مطلوب و رقابت در این خصوص می باشد که تیم کانون وکلای فارس نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی در کنار کسب نتیجه قطعا اهداف دیگری نیز دنبال می شود که مهمترین آن تقویت دوستی ها و نزدیکی همکاران در تیم های مختلف از سراسر کشور می باشد و همچنین گسترش فرهنگ ورزش بین همکاران.

سایت حقوقیحضور در این گونه مسابقات را چقدر در هماهنگى و تعامل هر چه بيشتر كانونهاى وكلا در انجام امور اصلى شان مثبت ارزيابى مى كنيد ؟

نمی توان قاطعانه گفت که حضور در این گونه مسابقات تاثیر مستقیم در انجام امور اصلی کانون ها دارد.
گرچه در این خصوص و تعیین امور اصلی کانون ها اتفاق نظر وجود ندارد و منتقدین ورزش وکلا نیز همیشه بر این نکته تاکید می کنند که وظیفه اصلی کانونها امور دیگری غیر از ورزش می باشد .به هر حال با تعامل و نزدیکی که بین وکلا و کانون های وکلا در این گونه رویداد ها به وجود می آید قطعا تاثیرات مثبتی در پیشبرد وظایف کانون ها خواهد داشت.

هر سال در چند تورنمنت یا مسابقه شرکت می کنید؟ آیا فعالیت تیم شما دائمی است یا فقط برای مسابقات کنار هم جمع می شوید؟

تیم فوتبال کانون فارس جزء معدود تیم های فوتبال وکلا می باشد که تمرینات مستمر و بدون وقفه ای در طول سال برگزار می کند ولی متاسفانه این تمرینات منجر به شرکت در تورنمنت های مختلف نمی شود که دلایل مختلفی در این خصوص تاثیرگذار هست.به جز مسابقات جهانی و آسیایی که توسط (mundiavocate) برگزار می شود که آن هم با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی جامعه امکان شرکت در آن بسیار سخت شده تورنمنت های جایگزینی وجود ندارد که این یک ضعف می باشد که تصمیم داریم در حاشیه مسابقات شیراز در این خصوص با مسئولین تیم ها جلساتی برگزار کنیم تا بتوانیم لیگ فوتبال وکلا یا تورنمنت های مختلف را سالانه برگزار کنیم چرا که در رشته فوتسال در سالهای گذشته مسابقات به صورت مداوم بین کانونها برگزار شده و در دو سال اخیر نیز رشته فوتسال جزء رشته های المپیاد ورزشی کانون های وکلا بوده ولی در خصوص فوتبال این چنین نبوده که این انتقاد به کمیسیون ورزش اسکودا نیز وارد می باشد که هیچ فعالیتی در رشته فوتبال نداشته اند.


بنظر شما نهاد اسكودا يا همان اتحاديه سراسرى كانونهاى وكلا كه هدف گذارى اصلى آن ايجاد اتحاد و هماهنگى بيشتر بين كانونهاى وكلا است آيا توانسته از ظرفيت ورزش براى نيل به اهداف اصلى خود بهره ببرد ؟
در دو سال اخیر و با برگزاری المپیاد ورزشی کانون های وکلای کشور تا حدودی در این راستا گام برداشته شده ولی هنوز با ایده آل ها فاصله داریم چرا که ورزش پتانسیل زیادی جهت نزدیکی بیشتر وکلا و کانون های وکلا دارد که شاید هیج بخش دیگری این قابلیت را نداشته باشد.


به نظر شما ورزش و حرفه وكالت چه نقش مثبتی را مى توانند براى هم ايفا كنند و آيا امروزه اين ارتباط ملموس و قابل مشاهده است؟
با توجه به ماهیت شغل وکالت که با استرس و فشارهای روحی همراه می باشد ورزش می تواند در خصوص ریکاوری روحی و ارائه عملکرد مثبت وکلا در حرفه وکالت نقش موثری داشته باشد.


آيا روايتى را مى توانيد بيان كنيد كه بازى در تيم فوتبال كانون در زندگى شخصى و كارى تان اثر گذار بوده باشد؟
شرکت در هر جلسه تمرین تیم فوتبال کانون و همچنین اعزام با این تیم به مسابقات مختلف خاطره های متفاوت و جالبی به همراه دارد ولی مهمترین و تاثیرگذارترین موضوع برای من این بوده که در حال حاضر صمیمی ترین و نزدیکترین دوستان من همکارانی هستند که هم تیمی هستیم و با آنها در محیط ورزش کانون وکلا آشنا شده ام که قطعا اگر ورزش در کانون وکلای فارس پویا نبود شاید هیچ وقت افتخار آشنایی و دوستی با آنها برای من فراهم نمی شد.


چه عواملی می تواند ثبات و پایداری وکلا را در ورزش بیشتر کند و آنها را به ورزش سوق دهد.
-آيا شکست ها و برد های فوتبال می تواند به مانند شکست و بردهای حرفه وکالت آموزنده باشد؟
حضور بزرگترها و پیشکسوتان ورزش وکلا در تیم ها قطعا به همبستگی وکلا کمک خواهد کرد و البته جذب نیروهای جدید که خوشبختانه در این خصوص کانون فارس سالانه همکاران جدیدی را با فراهم کردن امکانات لازم جذب رشته های مختلف ورزش می نماید که این تزریق نیروی جوانی در کنار حضور پیشکسوت های محترم باعث خروج از رکود و ایجاد پویایی و همبستگی بیشتر وکلا در محیط ورزش خواهد بود.
و اینکه شکست و پیروزی نه تنها در فوتبال که در تمام رشته های ورزشی آموزنده می باشد که البته این موضوع به خود شخص بستگی دارد که از شکست ها نا امید نگردد و سعی در برطرف کردن نقاط ضعف داشته باشد و در هنگام پیروزی نیز مغرور نگردد و با تلاش زیاد در حفظ این موفقیت ها ساعی باشد.

سایت حقوقیآيا ورزش در كانون متبوع شما نهادينه شده است و كمسيون ورزش فعال و كميته هاى فرعى تخصصى با بودجه مشخص در ساختار كانون وكلاى متبوع شما پيش بينى شده است؟
کمیسیون ورزش کانون وکلای فارس اولین کمیسیون ورزش در بین کانون های وکلای کشور بوده و در سالهای اخیر نیز با تشکیل کمیته های مختلف در کمیسیون ورزش از جمله کمیته فوتبال، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، کوهنوردی و... با تخصیص بودجه به این رشته ها سعی در گسترش بیشتر ورزش بین وکلای عضو کانون وکلای فارس داشته است که البته حضور جناب آقای پارسا در راس کانون وکلای فارس با توجه به اینکه ایشان خود ورزشکار بوده و از قدیمی ترین بازیکنان فوتبال کانون های وکلا هستند به رونق ورزش در کانون فارس کمک کرده و هم اکنون هیئت مدیره کانون فارس دید مثبتی به ورزش دارند که امیدواریم در دوره های بعد نیز همین گونه باشد و خارج از اینکه چه شخص یا گروهی در راس کانون و هیئت مدیره قرار دارند حمایت از ورزش در کانون نهادینه شود.


سطح مسابقات را چگونه ارزیابی می کنید و آيا پیشنهادی جهت برگزاری بهتر اين دوره از مسابقات دارید؟
با توجه به شرکت کانون هایی که عملا در رشته فوتبال فعال هستند به نوعی این تورنمنت تمام ماهیت و توان رشته فوتبال در بین کانون های وکلای کشور می باشد . چون همان طور که گفته شد رشته فوتبال مانند فوتسال نیست که در همه کانونها فعال باشد و فقط یک یا دو کانون دیگر می توانستند در این تورنمنت شرکت کنند که به دلایلی این گونه نشد و امیدواریم با تداوم برگزاری تورنمنت های مشابه در آینده کانون های دیگر نیز تشویق به تشکیل تیم فوتبال و اعزام تیم به مسابقات شوند.

منتشر شده در شنبه, 26 آبان 1397 08:32

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش