text1

شنبه, 15 ارديبهشت 1403-

راه‌اندازی سامانه دسترسی به ساختار قضایی تمام کشور‌ها

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس پژوهشگاه قوه‌قضاییه از راه‌اندازی سامانه دسترسی به ساختار قضایی تمام کشور‌های دنیا خبر داد و گفت: این اقدام برای نخستین بار در جهان صورت گرفته است. 

سیدحجت‌الله علم‌الهدی از راه‌اندازی سامانه دسترسی به ساختار قضایی تمام کشور‌های دنیا خبر داد و گفت: این سامانه طی یک کار پژوهشی توسط اداره بین‌الملل مدیریت روابط عمومی پژوهشگاه قوه‌قضاییه راه‌اندازی شده است. وی هدف از این کار را ارتباط و شناخت بیشتر ساختار قضایی کشور‌های دنیا عنوان کرد و افزود: در این سامانه نهاد‌های قضایی کشور‌های جهان به تفکیک هر قاره بارگذاری شده که شامل ۳۳ کشور در آمریکای شمالی، ۴۶ کشور در قاره اروپا، ۳۸ کشور در قاره آسیا، ۳۶ کشور در آفریقا و ۳۵ کشور در آمریکای جنوبی است.
رییس پژوهشگاه قوه‌قضاییه اضافه کرد: تمام این کشور‌ها دارای دادگاه قانون اساسی، دادگاه عالی، دادگاه عالی فدرال و دادگاه تجدیدنظر هستند که در مرحله نخست راه‌اندازی این سامانه، معرفی و امکان دسترسی به عالی‌ترین مراجع قضایی و وزارت دادگستری کشور‌ها امکان‌پذیر شده و قرار است در آینده سایر نهاد‌های قضایی کشور‌ها بارگذاری شود.
علم‌الهدی ادامه داد: در آینده نزدیک نیز قرار است در قالب کتابی سیستم قضایی هر کشور به‌صورت مجزا، معرفی شود. رییس پژوهشگاه قوه‌قضاییه گفت: نکته جالب در این کار پژوهشی آن است که کمتر کشوری وجود دارد که مانند جمهوری اسلامی ایران دارای ساختار قضایی مستقل و هم‌تراز دولت داشته باشد و تنها در ایران، سیستم قضایی به‌صورت یک قوه مستقل وجود دارد.
حمایت
منتشر شده در سه شنبه, 13 خرداد 1399 09:32

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش