text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

مختومه شدن 33درصد پرونده ها با سازش/بیشتر پرونده های حل اختلاف،مالی است

دیده بان هشتم : رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف کشور با بیان اینکه بیش از 30 میلیون پرونده در 11 ماهه امسال وارد این شورا شده است، گفت: 33 درصد پرونده ها با صلح و سازش مختومه شد.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، حجت الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی در حاشیه همایش ملی صبر در جمع خبرنگاران، افزود: البته این صلح و سازش شامل قتل های عمدی، غیر عمدی و نزاع های دست جمعی است.
وی با بیان اینکه ایجاد صلح و سازش نسبت به صدور رای بسیار سخت است، ادامه داد: آمار در حقیقت بیشتر از این است و انتظار داریم تا 50 درصد و بیشتر از آن نیز برسد.
احمدی میانجی با متغیر دانستن آمارهای صلح و سازش پرونده ها در استان ها، اظهارکرد: مثلا در استان بوشهر، سیستان و پلوچستان و کردستان آمار صلح و سازش خوب و این آمار در تهران متوسط است.
رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف کشور درباره اینکه آیا با توجه به اجرایی شدن قانون جدید شورای حل اختلاف، صلاحیت این مرجع و همچنین حجم پرونده ها افزایش یافته است یا نه، گفت: براساس قانون جدید یک سری از صلاحیت ها از ما گرفته و یک سری صلاحیت جدید به ما تفویض شد؛ اما در مجموع پرونده ها تفاوت خاصی در کل کشور ایجاد نشده است.
وی بیشتر پرونده های ارجاع داده شده به شورای حل اختلاف را حقوقی و مربوط به مسائل مالی عنوان کرد.
احمدی میانجی درباره بیمه کارکنان شورای حل اختلاف گفت: شکر خدا بیمه راه اندازی و حتی مقدمات اجرایی شدن بیمه تکمیلی هم از ماه گذشته فراهم شده است.
رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف کشور با ناچیز خواندن بودجه این مرکز، تصریح کرد: معمولا بازنشسته ها در شورای حل اختلاف فعالیت می کنند که توقع مالی آنچنانی ندارند و حتی در موارد بسیاری آنها از لحاظ مالی به ما کمک می کنند.
وی اضافه کرد: در همین همایش(همایش ملی صبر) یکی از این افرادی که مورد تقدیر قرار گرفت در طول این سال ها ٦ میلیارد تومان برای کمک در ایجاد صلح و سازش از جیب خود کمک کرده است.

** شورای حل اختلاف در مضیقه مالی
احمدی میانجی گفت: بیش از ١٤ هزار نیروی جوان داریم که مدت10 سال است در قبال دریافت مبلغی ناچیز در این شورا فعالیت می کنند؛ طوری که خجالت می کشم این مبلغ را حتی به فرزندم بدهم.
رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف کشور میزان درآمد پیش بینی شده برای این مرکز در سال 95 را 1٥٩ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: قرار شد این مبلغ به خزانه واریز شود و در قانون آمده که صد در صد آن به خود ما پرداخت شود.
وی ادامه داد: شورای حل اختلاف به جای ١٥٠ میلیارد تومان، ٢٥٠ میلیارد تومان به خزانه واریز کرد، درحالیکه حتی آن ١٥٠ میلیارد تومان را هم به ما نمی دهند و از این جهت ما شدیدا در مضیقه هستیم.

** اردیبهشت 96 زمان ثبت نام برای استخدام در شورای حل اختلاف
احمدی میانجی درباره استخدام در این مرکز گفت: معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در چند روز آینده از طریق آگهی برای استخدام اطلاع رسانی می کند که علاقه مندان می توانند در اردیبهشت سال آینده در آزمون مربوطه ثبت نام کنند و آزمون هم تیر سال 96 برگزار می شود.
به گفته وی، این آزمون دو مرحله ای است و تا آن میزان که قبول شوند استخدام می کنیم.
میانجی پیش بینی کرد که بین ٣٠٠ تا ٤٠٠ نفر در این آزمون قبول و در شورای حل اختلاف برای فعالیت پذیرش شوند.
همایش ملی صبر( صلح، بخشایش و رضایت) امروز سه شنبه با حضور معاونان قوای مجریه و قضاییه در سالن اجلاس سران برگزار و در این همایش از برگزیدگان صبر و گذشت،‌قدردانی شد.

ایرنا

منتشر شده در چهارشنبه, 25 اسفند 1395 12:55

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش