text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

ناخالص فروشی تخلف است

دیده بان هشتم : معاون سازمان تعزیرات حکومت و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با تاکید براینکه ناخالص فروشی از مصادیق کم فروشی محسوب می شود، گفت: ناخالص فروشی تخلف است.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، محمد محمدی با اشاره به یکی از دغدغه های مردم با عنوان ناخالص فروشی، گفت: در میدان میوه و تره بار علی رغم اینکه در فاکتور هم قید شده است که میوه باید با وزن خالص فروخته شود، اما جعبه، کارتن و سبد نیز همراه با میوه وزن می شود.
وی ادامه داد: در شیرینی فروشی ها نیز مردم شیرینی را با جعبه می خرند و در واقع قیمت وزن جعبه را هم پرداخت می کنند.
محمدی با تاکید بر اینکه ناخالص فروشی فریب مردم است، گفت: خالص فروشی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و کالا با وزن خالص فروخته شود.
وی اظهار کرد: قرار است به زودی برای اصلاح مصوبه های مربوط به ناخالص فروشی،بررسی هایی انجام شود.
مدیر کل تعزیرات استان تهران با تاکید بر ضرورت درج قیمت بر روی کالاها،گفت: دغدغه دوم مردم موضوع قیمت های کاذب است چرا که در بسیاری از کالاها شاید با درج قیمت های کاذب روبرو شویم.
معاون سازمان تعزیرات حکومتی ،گفت:ضریب سود عمده فروش ها و خرده فروش ها تعیین شده و ضوابط و قیمت ها مشخص است و فعالان اقتصادی و واردکنندگان و تولیدکنندگان باید قیمت های صنفی را ثابت نگه دارند.
محمدی در خصوص وضعیت قاچاق در جنوب تهران،گفت: متولی طرح قاچاق در طرح های ملی ستاد مبارزه با قاچاق کالا است و در استان ها هم کمیسیون های متعددی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا وجود دارد.
وی افزود: چند طرح در استان تهران با مجوز کمیسیون در حال اجرا است که یکی از آنها طرح کوچه مروی است که ماموریت ها در آن همچنان اجرا می شود و ما آمادگی داریم تا در همه طرح های مصوب شرکت کنیم.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، امروز گشت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی که خبرنگاران نیز حضور داشتند به صورت سرزده از مجتمع تجاری در شمال شهر تهران بازدید کردند.
طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی، از ٢٨ بهمن ماه ٩٥ تا ١٥ فروردین ماه ٩٦ در سراسر کشور انجام می شود که این طرح با هدف پیشگیری از وقوع تخلف و افزایش رضایتمندی مردم در حال اجراست.
پوشاک و البسه، شرکت های مسافرتی و آژانس ها و فروش بلیط های مسافربری قطار و هواپیما و اتوبوس و تمام پایانه های مسافربری درون شهری و برون شهری از جمله اولویت های گشت های تعزیرات در نوروز است. 
همچنین مواد پروتئینی و غذایی، رستوران ها، آجیل و خشکبار، قنادی ها و شیرینی فروشی ها، آرایشگاه های زنانه و مردانه ، مواد آرایشی و بهداشتی و دارویی ، هر گونه قاچاق کالا و ارز، مراکز اسکان و پذیرایی و اقامتی از جمله هتل ها ، اماکن تاریخی و تفریحی و فرهنگی، نمایشگاه های بهاره ، میدان های میوه و تره بار ، جایگاه های سوخت و مراکز بهداشتی و درمانی از دیگر موارد دارای اولویت گشت های تعزیرات برای نوروز به شمار می آید.
شهروندان می توانند از طریق سامانه ١٣٥ و شماره پیامک ٣٠٠٠٠٠١٣٥ گران فروشی و تخلف ها را اعلام کنند.

منتشر شده در دوشنبه, 23 اسفند 1395 16:59

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش