text1

Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم : مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه گفت: حدودا 2 سال است که کار نظارت بر فعالیت‌های کارکنان اداری دستگاه قضایی در معاونت منابع انسانی قوه قضاییه آغاز شده است.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از معاونت منابع انسانی، وحید میرحسینی با بیان اینکه ماموریت اصلی اداره کل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه در سه بخش تقسیم بندی می‌شود، اظهار کرد: بخش اول ماموریت ما ارزشیابی و ارزیابی کارکنان اداری دستگاه قضایی است که بخش مهمی در مدیریت منابع انسانی در رابطه با توانمندسازی کارکنان اداری است. این بخش به اخلاق حرفه‌ای و شایستگی کارکنان اداری قوه قضائیه مربوط می شود. بخش دوم ماموریت ما بازرسی از رفتار وعملکرد کارکنان است. بخش سوم هم در این اداره کل، پیگیری و پاسخگویی به شکایات مردم است. این سه موضوع هدف و ماموریت اساسی اداره کل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه است.
وی بیان کرد: تاکنون در دو مرحله کارکنان اداری دستگاه قضایی در کل کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته‌اند. در مرحله اول به غیر از کارکنان ستادی قوه قضاییه، سایر کارمندان اداری در کل کشور مورد ارزیابی و بازرسی قرار گرفتند. یکی از فواید بازرسی در این مرحله این بود که اطلاعات زیادی از نحوه رفتار و عملکرد کارکنان و همچنین  نحوه بارزرسی‌ها کسب شد. خوشبختانه با انجام این بازرسی‌ها و بر اساس اطلاعات کسب شده برنامه ریزی هدفمندی برای بازرسی‌های بعدی اتخاذ شد.
این مقام قضایی ادامه داد: مرحله اول بازرسی‌ها در سال 94 انجام شده بود و شاخص‌های عمومی همه کارکنان مد نظر قرار گرفته بود. در این مرحله همه کارکنان دستگاه قضا در کل کشور به جز کارمندان ستادی قوه قضائیه مورد ارزیابی و بازرسی قرار گرفتند و با این کار تقریبا یک سطح مشخصی از بازرسی‌ها ایجاد شد که به نوعی فرهنگ سازی برای کارکنان اداری بود.
وی گفت: در مرحله دوم بازرسی‌ها مدیران دفاتر شعب قضایی کل کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند که مهمترین موضوع برای ما این مرحله از بازرسی بود.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری خاطرنشان کرد: از ابتدای  مرداد ماه تا پایان آذر ماه تعداد 7 هزار و 250 مدیر دفتر قضایی به عبارتی  7 هزار و 250 شعبه از شعب دفاتر دادسراها و محاکم کیفری و حقوقی دستگاه قضایی ما در کل کشور مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفت. در این  بازرسی‌ها روش کار، کاملا تخصصی، فنی و دقیق بوده است. به نحوی که تمام وظایفی که مدیران دفاتر ما در اداره خدمات قضایی مکلف به اجرای آن بوده اند در 28 موضوع تقسیم بندی و سپس ارزیابی شده اند. این بازرسی‌ها توسط 419 بازرس ‌آشنا به کار و توانمند با ابلاغ رسمی در قالب 140 هیات به صورت رسمی و میدانی انجام گرفته است.
وی گفت: برای اولین بار در کشور این نوع بازرسی‌ها به صورت متمرکز و سیستمی در کشور انجام شده است.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه خبر داد: در این بازرسی‌ها همکاری‌های بسیار خوبی در استان ها با ما انجام شد که باید از تمامی روسای دادگستری‌ها تشکر ویژه‌ای کرد که اگر اهتمام آنها نبود در انجام بازرسی‌های موفقیت مد نظر را بدست نمی آوردیم.
میرحسینی تصریح کرد: ما معتقدیم که باید نسبت به مردم و مراجعان به دستگاه قضایی تکریم واقعی وجود داشته باشد و خدماتی که به آنها توسط دستگاه قضایی چه از سوی کارکنان اداری و چه از سوی کارکنان قضایی ارائه می‌شود، به بهترین شکل باشد.
وی عنوان کرد: چیزی که برای ریاست محترم قوه قضائیه بسیار حائز اهمیت است تکریم ارباب رجوع و صحت عملکرد در ارایه خدمات است.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه اظهار کرد: بازرسی‌های ما از مدیران دفاتر قضایی با 28 مولفه انجام گرفته است. مدیران دفاتر ما بر اساس قانون تکالیفی را بر عهده دارند و ما بر اساس آن وظایف بازرسی‌ها را انجام داده ایم.
میرحسینی بیان کرد: مولفه‌هایی از قبیل میزان آشنایی مدیران دفاتر با قوانین و مقررات، نحوه رفتار با مردم و ارباب رجوع،‌ زمان اجرای دستورات دادگاه‌ها، نظارت بر نحوه ابلاغ احکام،‌ اخطاریه‌ها و احضاریه‌ها،‌ نحوه ابلاغ و صحت ابلاغ،‌ ثبت یا عدم ثبت لوایح، درخواست‌ها و نامه‌ها، تنظیم اوراق پرونده‌ها،‌ زمان ارسال پرونده به محاکم قضایی،‌ ارسال به موقع احکام برای اجرا،‌ ثبت صحیح روند رسیدگی در سیستم‌های CMS ،‌ تنظیم اوقات دادرسی،‌ نحوه حفظ و نگهداری از اسناد و اوراق مردم، ‌نظارت هزینه های دادرسی واریزی مردم و ... از مولفه‌های مد نظر برای بازرسی از مدیران دفاتر شعب قضایی بوده است.
وی افزود: تاکید معاون منابع انسانی قوه قضاییه بر تداوم این بازرسی‌ها است. به همین منظور تا پایان سال 96 برنامه این بازرسی‌ها تهیه شده است و اقدامات لازم و مناسب برای این امر از اکنون شکل گرفته است. نکته مهم در این بازرسی‌ها تخصصی بودن آن بوده است. یعنی آنچه که مردم باید از صحت رفتار و عملکرد کارمندان انتظار داشته‌اند را ما در این بازرسی‌ها مدنظر قرار داده‌ایم.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه اظهار کرد: تمام گزارشات رسیدگی شده و بازرسی‌ها در پرونده کارکنان اداری ثبت و درج می‌شود، چون در آینده کاری آنها تاثیرگذار خواهد بود.
این مقام مسئول گفت: خوشبختانه در جریان این بازرسی‌ها نتایج خوبی کسب کرده‌ایم. اول اینکه یک شبکه و تشکیلات بازرسی در کل کشور راه اندازی شده است که می‌توانیم در آینده از این شبکه برای ارتقای بازرسی‌ها استفاده کنیم. این تشکیلات بازرسی تاکنون دو بار بازرسی کشوری را به طور منظم انجام داده است و در این زمینه دارای تجربه‌های مفیدی است، البته در آینده و در ادامه بازرسی‌ها دوره‌های آموزشی پیشرفته را برای بازرسان خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: پس از انجام بازرسی از مدیران دفاتر شعب قضایی مشخص شد که حدود 6 هزار نفر از مدیران دفاتر ما آقا بوده و حدود 1 هزار و 500 دفتر هم توسط بانوان اداره می‌شوند. همین طور معلوم شد که در حدود 50 درصد از مدیران دفاتر شعب قضایی در وضعیت استخدامی رسمی هستند و مابقی هم به صورت پیمانی در دستگاه قضایی مشغول هستند که البته باید تبدیل وضعیت شوند.
وی گفت: میانگین سنی تصدی پست‌ها توسط مدیران دفاتر بین 10 تا 20 سال است. حدود 6 هزار نفر از مدیران دفاتر ما مدرک کارشناسی و حدود یک هزار نفر هم مدرک کارشناسی ارشد دارند.
میرحسینی بیان کرد: 50 درصد از مدیران دفاتر در پست خود مشغول هستند و 50 درصد دیگر باید به این پست یا مامور شوند یا پست مدیر دفتری دریافت کنند، هر چند که لازم است این 50 درصد قبل از تصدی این سمت آموزش‌های مرتبط را دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل ما در محاکم در بحث عدم ثبت لوایح و صورت‌جلسه‌ها بوده است. بعد از آن تاخیر در ابلاغ و ارسال  پرونده‌ها به میزان 80 درصد، عدم ارسال به موقع پرونده‌ها به میزان 45 درصد،‌ عدم اجرای به موقع دستور قضایی به میزان 30 درصد،‌ در رابطه با بایگانی‌ها و چینش پرونده‌های مردم حدود 80 درصد،‌ هزینه‌های دادرسی و ابطال تمبر حدود 80 درصد، ‌اشکالات و ایرادات را به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: این موارد که گفته شد بیشترین معایب کار مدیران دفاتر قضایی در محاکم سراسر کشور بوده است. روش کار ما در این بازرسی‌ها روش میدانی بوده است. در این بازرسی‌ها از هر مدیر دفتری حداقل 5 پرونده را به طور اتفاقی خارج کرده و مورد بازرسی قرار داده ایم. حتی پس از بازرسی مشخصات پرونده را هم به عنوان سند و هم برای پیگیری رفع معایب ثبت کرده‌ایم.
این مقام قضایی اظهار کرد: در تمام 7 هزار و 250 شعبه قضایی در سراسر کشور هر شعبه ای که عیبی داشته است، معایب را صورت‌ جلسه کرده و به مدیر دفتر ابلاغ کرده ایم و به آنها فرصت داده‌ایم که مثلا ظرف مدت یک هفته تا یک ماه معایب را برطرف کنند.
این مقام مسئول گفت: از لحاظ سازمانی در کل شعبی که بازرسی‌ها انجام شده است. در مجموع حدود 70 تا 80 درصد کمبود نیروی انسانی وجود دارد. لذا باید توجه کرد که اگر تاخیری در اجرای برخی از وظایف مدیران دفاتر وجود دارد بخشی از آن به علت کمبود نیروی انسانی بوده است. همچنین مشاهده شد که حدود 80 درصد از سیستم‌های کامپیوتری با مشکل سرعت و کیفیت مواجه هستند و حدود 80 درصد از تجهیزات اداری دارای فرسودگی است.
وی گفت: همچنین کمبود فضای اداری برای دفاتر حدود 70 تا 80 درصد بود که مدیران دفاتر شعب قضایی کشور ما با آنها مواجه هستند.

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش