text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

جزئیات جدید از پرونده خروج کلیه به جای کیست/ بیمار تک کلیه‌ای بود

دیده بان هشتم : رحیمی گفت: پرونده قضایی در رابطه با تخلف پزشکی حین عمل جراحی در یکی از بیمارستان‌های استان اصفهان تشکیل شده و پس از نتیجه کارشناسی اگر قصوری صورت گرفته باشد، پزشک مربوطه تعقیب می‌شود.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، اواخر بهمن ماه سال جاری خبری مبنی بر «خارج کردن کلیه یک دختر جوان به جای کیست در یکی از بیمارستان‌های خصوصی اصفهان» در رسانه‌ها منتشر شد. پس از این اتفاق پرونده قضایی تشکیل و موضوع در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفت.
خبرگزاری میزان آخرین وضعیت این پرونده را از دادستان اصفهان جویا شده است که حسن رحیمی در این زمینه به خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ما گفت: پرونده قضایی در رابطه با تخلف پزشکی حین عمل جراحی در یکی از بیمارستان‌های استان اصفهان تشکیل شده است.
وی گفت: همچنین جلسه کارشناسی متشکل از پزشکان زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارولوژی و رادیولوژی تشکیل و مباحث فنی در این جلسه مطرح شده است.
این مقام قضایی در استان اصفهان در ادامه افزود: پرونده در شعبه 9 دادیاری در حال رسیدگی است و منتظر نتیجه کارشناسی در هیات‌های نظام پزشکی هستیم و پس از مشخص شدن نتیجه کارشناسی اگر قصوری صورت گرفته باشد پزشک مربوطه تعقیب می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد: این بیمار با یک درد شکمی به پزشک زنان مراجعه می‌کند و پزشکان در سونوگرافی به یک میوم (کیست) برخورد می‌کنند و با توجه به سیر بیماری، پزشک معالج تشخیص عمل را می‌دهد ولی در حین جراحی میومی یافت نمی‌شود.
رحیمی اضافه کرد: پزشک شکم را باز می‌کند و از جراح عمومی کمک می‌خواهد ولی در حین جراحی به توده‌ای برخورد می‌کنند که شباهتی به کلیه نداشته است. در حال معاینه به این نتیجه رسیدند که اگر توده بدخیم است از آن نمونه برداری کنند که در حین جراحی ورید (سیاهرگ) قطع و بیمار دچار خونریزی می‌شود.
وی افزود: در این هنگام جراحان سعی می‌کنند که خونریزی را کنترل کنند، از سوی دیگر موقعیت جسمی بیمار در خطر بوده و جراح شریان‌ها در اتاق عمل حاضر شده که بعدا متوجه می‌شوند که جسم خارج شده کلیه است و امکان اعاده آن نبوده است.
دادستان اصفهان همچنین گفت: متاسفانه بیمار تک کلیه‌ای بوده است و محل کلیه از نظر طبیعی مشخص نبوده است.
رحیمی خاطرنشان کرد: در این زمینه پرونده انتظامی نیز در این رابطه تشکیل و درحال رسیدگی است.
خبرآنلاین
منتشر شده در دوشنبه, 16 اسفند 1395 13:00

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش