text1

جمعه, 07 ارديبهشت 1403-

تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به تخلفات محیط زیست/ گذشت 328 نفراز حق قصاص در سال 95

دیده بان هشتم : سخنگوی قوه قضائیه گفت: برای رسیدگی مطلوب به تخلفات ویژه محیط زیست و منابع طبیعی، دادسرای ویژه ای در تهران تشکیل شده است.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در یکصدو نهمین نشست خبری خود افزود: قوه قضائیه برای پیشگیری از تخریب جنگل ها و مراتع تلاش می کند و با متخلفان در این حوزه به شدت مقابله خواهد کرد و به همین مناسبت دادسرای مخصوص این کار در تهران تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: این دادسرا در راستای برخورد با جرائم انفال و منابع طبیعی ایجاد شده است و به صورت تخصصی و جدی پرونده های مربوطه را رسیدگی می کند.
معاون اول قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد: در شهرهای بزرگ به همین میزان دادسراهای تخصصی در خصوص منابع طبیعی و محیط زیست ایجاد کنیم چرا که مسئولان ذیربط هم متقاضی هستند.

** منتظری با وساطت یکی از مراجع قم آزاد شد 
محسنی اژه ای درباره سوالی درخصوص تعلیق حکم حبس احمد منتظری اظهار کرد: این موضوع مربوط به دادسرای ویژه روحانیت است و از جزئیات آن مطلع نیستم؛ اجمالا اینکه یکی از مراجع قم وساطتی کرده و براساس آنچه شنیده ام او هم تعهدی داده است. 
وی اضافه کرد: چون قضیه مربوط به دادسرای ویژه روحانیت است اطلاعات دقیقی نسبت به آن ندارم. 
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منتظری که روز گذشته منتشر شد، آمده است: احمد منتظری ساعت ٩ صبح امروز (٩٥/١٢/١٤) با پایان یافتن مدت مرخصی، بر حسب قرار قبلی به دادسرای ویژه روحانیت قم مراجعه کرد، که به وی گفته شد حکم مربوطه به حالت تعلیق درآمده است.
براساس این گزارش، چهارم اسفندماه جاری احمد منتظری روانه زندان شد که بعد از 24 ساعت به او هشت روز مرخصی داده شد.

** گذشت 328 نفر از حق قصاص در سال 95 
محسنی اژه ای در ادامه اضافه کرد: در بهمن ماه و یا همان نیمه دوم دی ماه 28 نفر از کسانی که حق قصاص داشتند و اولیا دم بودند از حق قصاص خودشان صرف نظر کردند و اینها کسی بودند که محکوم شده بودند، البته این امر مطلوب است و سفارش هم شده است. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه 328 مورد نسبت به حق قصاص صرفنظر شده است. 

** سازمان بازرسی موارد تخلف را به دستگاه مربوطه و جرم را به دادسرا اعلام می کند 
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر گزارش سازمان بازرسی درباره جذب خویشاوندی در مترو و پرداخت حقوق 9 تا 11 میلیون تومانی به برخی کارکنان آن گفت: سازمان بازرسی کل کشور به طور معمول و طبق برنامه ریزی خود در طول سال از همه دستگاه های اجرایی و دستگاههایی که صلاحیت بازرسی را به آنجا دارد، بازرسی و گزارش هایی تهیه می کند. 
وی گزارش های سازمان بازرسی را به دو صورت عنوان کرد و ادامه داد: یک وقت این سازمان تخلف را احراز و به مسئولان عالی آن دستگاه ارسال می کند تا این تخلفات بررسی و طبق ضوابط با آن برخورد شود. 
محسنی اژه ای با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور برای رئیس جمهوری ، معاون اول رئیس جمهوری و همچنین شهرداری نامه نوشته و موارد تخلف را اعلام می کند، گفت: اما اگر جرمی واقع شود مورد را به دادسرا اطلاع می دهد و البته موارد ارسال شده الزاما به معنای اثبات آن نیست؛‌ممکن است بازرسی مواردی را جرم تشخیص دهد اما هیات تخلفات اداری آن را تخلف بداند. 
وی خاطرنشان کرد: اما درباره این مورد که آیا سازمان بازسی چنین گزارشی را ارسال کرده و این گزارش به دادسرا واصل شده است یا نه اطلاعی ندارم. 

منتشر شده در یکشنبه, 15 اسفند 1395 14:20

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش