text1

جمعه, 07 ارديبهشت 1403-

کاهش سالانه 10 درصد از جرائم؛ هدف پلیس در برنامه ششم توسعه

دیده بان هشتم : رئیس پلیس آگاهی ناجا بیان کرد: برنامه‌ریزی برای کاهش جرم و جنایت با هدف کاهش 10 درصدی سالانه مورد هدف ما است، که باید اجرایی شود.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا: در کارگاه آموزشی روسای ادارات عملیات ویژه پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور با اشاره به فرامین ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در حوزه مبارزه با سرقت و تحقق سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای کاهش جرم و جنایت با هدف کاهش 10 درصدی سالانه مورد هدف ما است، که باید اجرایی شود.
رئیس پلیس آگاهی ناجا به برقراری و توسعه تعاملات بین مرکز و استان‌ها جهت اجرای عملیات همزمان اشاره و تصریح کرد: به دست آوردن نقاط ضعف و قوت عملکرد ادارات عملیات ویژه استان‌ها و ارائه راهکار برای آن‌ها بسیار پراهمیت است.
مقیمی با اشاره به اولویت‌های پلیس آگاهی، افزود: آن چه که در سال 96 پراهمیت است، این است که بتوانیم به صورت جهادی دانش پایه باشیم که این امر مبتنی بر آینده‌نگری ،اتکا بر اقتصاد مقاومتی و انضباط در اجرای ماموریت‌ها است.
وی تقویت بنیه عملیاتی و ارتقاء آمادگی ماموریتی به‌ویژه در مرزهای جغرافیایی کشور، مبارزه با قاچاق کالا، جرائم مهم و خشن و سرقت را از اولویت‌های پلیس آگاهی عنوان کرد.
سردار مقیمی با تاکید بر لزوم ارتقاء بهره‌وری و کیفیت عملکرد، تاکید کرد: ارتقاء و تعمیق معنویت، روحیه بصیرت و سلامت در سازمان و کارکنان از اولویت‌های پلیس آگاهی در سال آینده است.
رئیس پلیس آگاهی ناجا به تداوم توجه به آموزش فردی، یگانی و ارتقاء دانش و مهارت‌های رفتاری و حرفه‌ای اشاره و بیان کرد: توسعه و پایدار سازی مشارکت مردمی و مسئول‌سازی دستگاه‌های عمومی و دولتی از اهمیت خاصی برخوردار است.
مقیمی تقویت و توسعه فعالیت‌های اطلاعاتی و بهره‌گیری از تجهیزات و آزمایشگاه‌ها را در کشف علمی جرم موثر دانست و افزود: مسئول سازی سایر دستگاه‌ها یکی از موضوعاتی است که در عملیات ویژه مورد اهمیت ما است، به طوری که باید مشارکت همه ارگان‌های داخلی و بیرونی را جذب کرد.
رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اهمیت توجه ویژه به آموزش چهره به چهره کارکنان، مطرح کرد: انتقال تجربه از طریق آموزش خصوصا به نسل جوان و همچنین انجام تحقیقات کارآگاهی در کشف جرائم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به آموزش تیراندازی حرفه‌ای در تمام سطوح و جایگاه‌های مدیریتی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تست‌های تیراندازی و آمادگی جسمانی به صورت استانی است، اما در سال آینده این ارزیابی به صورت کشوری محاسبه می‌شود.
سردار مقیمی با تأکید بر تکریم ارباب رجوع، گفت: باید خدماتی که در پلیس آگاهی باعث رضایتمندی مردم می‌شود را ارتقاء دهیم.
این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن احترام به هم‌نوع و حفظ کرامت انسانی از مهم‌ترین مطالبات ما از کارکنان است.
رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به نحوه تشکیل پرونده، انجام تحقیقات و همچنین مسدود کردن راه‌های فرار متهمان از چنگال عدالت، تصریح کرد: کشف 100 درصدی پرونده‌ها در عملیات ویژه مورد انتظار است و باید تمامی پرونده‌هایی که به عملیات ویژه ارجاع می‌شود، کشف شوند.
در ادامه سرهنگ کارآگاه سهراب بهرامی رئیس مرکزعملیات ویژه پلیس آگاهی ناجا نیز در تشریح اهداف کارگاه آموزشی روسای ادارات عملیات ویژه استان‌های سراسر کشور، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و همچنین استفاده از آخرین ظرفیت‌ها برای نتیجه‌یابی مطلوب به پرونده‌ها از جمله اهداف این نشست بوده است.
این مقام انتظامی در ادامه به آموزش تخصصی و اقدامات اطلاعاتی در جهت کشف جرم اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش تاثیر بسزایی در ترقی و رشد ماموریت‌های پلیس دارد که لازم است این دوره‌ها  به صورت مستمر  ادامه داشته باشد.
خبرگزاری فارس
منتشر شده در دوشنبه, 11 بهمن 1395 12:59

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش