text1

جمعه, 07 ارديبهشت 1403-

در نشست مسئولان قضایی از مسائل قضایی گفتگو نمی شود؟

دیده بان هشتم : تلویزیون را روشن می کنم . اخبار سراسری سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود . بعد از دو سه خبر ، نوبت خبر نشست هفتگی مسئولان عالی قوه قضائیه می شود . دوربین ها نشان می دهند که میز بزرگی است که بیش از بیست نفر از مسئولان عالی قوه قضائیه دور میز نشسته اند . در بالای این میز نیز حضرت آیت الله آملی لاریجانی رئیس محترم قوه قضائیه در حال سخن گفتن است. تمام مسئولان دیگر نیز که پشت میز نشسته اند به سخنان ایشان بطور کامل گوش می دهند . هیچ کس سخن نمی گوید. چنان ساکت و آرام نشسته اند که گوئی فیلم نیست. اگر تصویر رئیس قوه قضائیه که در حال صحبت کردن است نشان داده نشود، گوئی عکس مسئولان قوه قضائیه است.

 سایت حقوقی
حضرت آیت الله نیز در حال سخنرانی است. سیما بخشهایی از سخنان رئیس محترم قوه را با صدای ایشان پخش می کند. ایشان در مورد نتایج برجام و آخرین مواضع رئیس جمهور منتخب آمریکا و اوضاع سوریه و غیره صحبت می فرمایند. به ندرت هم حرفی از مسائل قضایی به میان می آید. تصویر قطع می شود و خبری بعدی اخبار سراسری آغاز می شود...
 
این صحنه سالهاست که در اخبار سیما پخش می شود. هیچ تغییر نیز در آن دیده نمی شود. حتی یک بار هم دیده نشده که مثلا مسئولان قوه قضائیه در حال صحبت کردن با یکدیگر و یا سخن گفت در جلسه و یا با رئیس قوه قضائیه باشند .بر اساس آنچه از تصاویر پخش شده به مخاطب القا می شود آنها فقط مستمع سخنان رئیس محترم جلسه هستند که در باره بسیاری از مسائل سیاسی داخلی و خارجی و اوضاع فرهنگی و اجتماعی کشور بجز اخبار قوه قضائیه بیان می شود .
 
ایشان نمی فرمایند که مثلا با تخلفات قوه قضائیه چگونه برخورد می شود و یا دادگاه ها و دادسرا ها چه مشکلاتی دارند و یا فرآیند رسیدگی ها جهت جلوگیری از اطاله دادرسی ها و راحتی امور مردم چگونه است و یا چه طرح هائی برای آینده در قوه قضائیه وجود دارد و الخ .... ممکن است در این تصویر قدری غلو هم باشد ولی در محاورات مردم همین ها گفته میشود.
 
به راستی دوستانی که در دفتر رئیس محترم قوه قضائیه به عنوان مشاور حضور دارند احساس وظیفه نمی کنند که تذکراتی در خصوص شکل و محتوای این صحنه های کاملاً تکراری بدهند؟ مثلا بگویند که از نظر شکلی میتوان صحنه هایی را نشان داد که مباحثه جدی درباره چاره جویی مشکلات قضایی را(که حتما هست) منعکس می کند و از نظر محتوا همیشه مواضع ریاست منعکس نشود و یا در این جلسه ای که نشست مسئولان قضایی است، محور اصلی خبر، مباحث و گزارش کارهای قضایی باشد و گاه گاهی هم انعکاس مسائل دیگر؟

الف

منتشر شده در چهارشنبه, 06 بهمن 1395 14:21

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش