text1

پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403-

سامانه سمپ تحت شبکه ملی عدالت مشغول فعالیت است

دیده بان هشتم :  مجتبی سقایی مدیرفناوری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به نقش مهم سامانه سمپ در قوه قضاییه گفت: سامانه سمپ تحت شبکه ملی عدالت مشغول فعالیت است.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، مجتبی سقایی مدیرفناوری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه  با اشاره به نقش مهم سامانه سمپ در قوه قضاییه گفت: نرم افزارهای قضایی در اداره کل فناوری مرکز امار دستگاه قضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: مهم ترین این نرم افزارها، نرم افزار سامانه مدیریت پرونده قضایی یا همان سمپ است که در کل قوه قضاییه تحت شبکه ملی عدالت مشغول فعالیت است.
 
مدیرفناوری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: این سامانه از ابتدای تشکیل پرونده در مبادی دادسراها، دادگاه ها، محاکم تجدید نظر، دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری، سازمان قضایی نیروهای مسلح و هرجایی که کار رسیدگی به پرونده های قضایی انجام می شود کاربرد دارد و تاکنون نسخه های مختلفی از این نرم افزار ارایه شده است.
 
وی اضافه کرد: کل کشور تحت شبکه ملی عدالت که شبکه مختص قوه قضاییه است با این نرم افزار فعالیت می کنند.نرم افزار سمپ به عنوان پایه ای ترین نرم افزار قضایی شناخته می شود که البته بر اساس نرم افزار سمپ نرم افزارهای دیگری نیز تولید و توسعه یافته است.
 
سقایی همچنین گفت: مثلا نرم افزار سامانه جامعه آماری که به اختصار سجا نامیده می شود،  عهده دار ارایه آمارهای قضایی است.اطلاعاتی که در سمپ فراوری می شود به صورت آمارهای از پیش تعریف شده استخراج می شود و دراختیار افرادی که دسترسی مشخصی دارند قرار می گیرد.
 
مدیرفناوری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود:علاوه بر نرم افزار سجا، نرمافزار سخا نیز در مرکز آمار قوه قصاییه تولید و عرضه شده است.سامانه خدمات الکترونیک قضایی مردم و دفاتر خدمات قضایی را تحت پوشش خود دارد. اقدامات اولیه قضایی مثل ثبت دادخواست و  ارایه لوایح قصایی در این سامانه انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از کاربران این نرم افزار دفانر خدمات الکترونیک قضایی هستند، اضافه کرد: مردم هم می توانند به صورت خودکاربری به این سامانه مراجعه کنند و برخی از اقداماتی که برای آنها تعریف شده است را انجام دهند.
 
سقایی همچنین گفت: سامانه ثنا و سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی مهمترین نرم افزارهایی که در سامانه خدمات قضایی به تازگی تولید شده است.سامانه ثنا عهده دار ثبت نام شهروندان اشخاص حقیقی و حقوقی است که افراد درآن ثبت نام می کنند و پس از آن یک شناسه قضایی دریافت می کنند.
 
مدیرفناوری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: ثبت نام مردم با احراز هویتی آنها انجام و در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نهایی می شود که با ارائه یک شناسه قضایی افراد قادرخواهند بود که ابلاغیه ها و ارتباطات خود را دربستر دیجیتال دریافت کنند که این ثبت نام فقط یکبار از شهروندان انجام می شود.
 
وی با اشاره به اینکه خدمات ارسال و دریافت ابلاغیه ها و اوراق قضایی از طریق الکترونیک برای اشخاصی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند انجام می شود اضافه کرد: این بدان معنا است که مردم با مراجعه به  دفاتر ثبت نام خود را انجام می دهند و ابلاغیه را به صورت الکترونیک دریافت خواهند کرد. البته این نرم افزارها با هم مرتبط هستند که حول محور نرم افزار سمپ می چرخند و سایر نرم افزارها یا از سمپ سرویس دریافت می کنند یا به سمپ سرویس ارایه می دهند.
 
سقایی تصریح کرد: مدیریت فناوری اطلاعات قوه قضاییه عهده دار تولید و توسعه این گونه نرم افزارها است، نرم افزارهایی که خاص منظوره و اختصاصی قوه قضاییه هستند.
میزان
منتشر شده در یکشنبه, 28 آذر 1395 14:02

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش