text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

تشکیل کارگروهی برای کاهش آلودگی هوا

دیده بان هشتم : از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد:با تصویب هیئت وزیران، کارگروهی به ریاست معاون اجرایی رییس جمهور به منظور هماهنگی و نظارت بر اجرای مطلوب برنامه ها و نیز انجام اقدامات لازم برای تحقق برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها تشکیل می شود.
سایت حقوقی
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، با تصویب هیئت وزیران، کارگروهی به ریاست معاون اجرایی رییس جمهور به منظور هماهنگی و نظارت بر اجرای مطلوب برنامه ها و نیز انجام اقدامات لازم برای تحقق برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها تشکیل می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، اعضای این کارگروه شامل وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی، نفت، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و شهرداری کلانشهر ذی ربط هستند.
متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:
1- به منظور هماهنگی و نظارت بر اجرای مطلوب برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت و نیز انجام اقدامات لازم برای تحقق برنامه بلندمدت برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها کارگروهی به ریاست معاون اجرایی رییس جمهور و عضویت وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی، نفت، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و شهرداری کلانشهر ذی ربط تشکیل می گردد.
2- تصمیمات کارگروه مذکور با رعایت قوانین و مقررات مربوط برای کلیه دستگاه های اجرایی ذی ربط و شهرداری های کشور لازم الاجرا است. در مواردی که تحقق تصمیمات کارگروه نیازمند تصمیم گیری سایر مراجع ذی ربط قانونی است، مراتب به مرجع مذکور برای تصمیم گیری نهایی ارسال می شود.
3- محل استقرار دبیرخانه کارگروه مذکور در معاونت اجرایی رییس جمهور تعیین می شود.
4- دستگاه های اجرایی موظفند در راستای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، اقدامات مندرج در جدول پیوست را که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است طی زمان بندی های تعیین شده اجرا و محقق نمایند.
5- در راستای اجرای برنامه یک ساله جایگزینی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی در برنامه کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است مبلغ بیست و دو هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر22) ریال تسهیلات با نرخ بیست درصد (20%) را از طریق بانک های عامل (ملی، ملت، صادرات، تجارت و توسعه تعاون) جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلانشهرها اختصاص دهد.
6- وزارت صنعت، معدن و تجارت انعقاد قرارداد خودروسازان را با بانک های عامل ذی ربط تعیین شده به نحوی تنظیم می نماید که ده واحد درصد از نرخ تسهیلات فوق الذکر از محل تخفیف قیمت خودروهای موردنظر تأمین گردد.
7- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است کمک بلاعوض دولت را در اجرای طرح نوسازی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی از محل اعتبارات مصوب مربوط قانون بودجه سال 1395 کل کشور تأمین نماید.
8- وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران ) موظف است نسبت به اجرای کامل استفاده از تخفیفات ترجیحی سود بازرگانی موضوع بند (4) تصویب نامه شماره 126653/ت49208 هـ مورخ 14/7/1392 در مورد خودروهای فرسوده این برنامه اقدام نماید.
9- وزارت نفت (سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی) موظف است منابع حاصل از صرفه جویی سوخت موضوع ماده (12) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور- مصوب1394- را در فواصل سه ماهه با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط هزینه نماید.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت کشور- راه و شهرسازی- وزارت نفت- وزارت صنعت، معدن و تجارت - وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت دادگستری – وزارت آموزش و پرورش- وزارت اطلاعات- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- معاونت اجرایی رییس جمهور- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور- سازمان حفاظت محیط زیست و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

برای مشاهده جدول تکالیف دستگاه های اجرایی، اینجا را کلیک کنید.
منتشر شده در یکشنبه, 20 تیر 1395 16:25

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش