text1

سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403-

وکیل بابک زنجانی: لغو حکم اعدام موکلم هنوز تایید نشده است

دیده بان هشتم : وکیل بابک زنجانی گفت: دیوان عالی کشور خبر لغو حکم اعدام موکلم در این دیوان را تایید نکرد اما گفت تا چند روز آینده رای صادره رسما اعلام می شود.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، صبح امروز شنبه خبری در سایت ها به نقل از برخی منابع مبنی بر لغو حکم اعدام بابک زنجانی منتشر شد.
رسول کوهپایه زاده در این باره گفت : صبح امروز بعد از انتشار خبر لغو حکم اعدام موکلم بابک زنجانی در دیوان عالی کشور، به این دیوان رفته و موضوع را جویا شدم که دیوان عالی خبر اعلام شده را تایید نکرد.
وی ادامه داد: اما درعین حال به من گفتند تا چند روز آینده صبر کنید که رسما رای را اعلام و به شما ابلاغ می کنیم . 
وکیل بابک زنجانی اظهار کرد: فکر می کنم الان نمی شود این قضیه را نفی یا اثباتا راجع به این قضیه اظهار نظر کرد؛ به عنوان وکیل بابک زنجانی تفال به خیر می زنم و امیدوارم که این خبر نهایتا قرین به صحت باشد.
کوهپایه زاده با بیان اینکه رای باید بهرحال تایپ و امضا شود ، گفت: رای دیوان عالی نهایتا چند روز آینده اعلام می شود ؛ امیدوارم خبر صحت داشته باشد اما تا زمانی که رای رسما به من ابلاغ نشود نمی توان صریحا راجع به این قضیه اظهار نظر کرد .
غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در این باره اظهارکرد: تا آنجا که بنده اطلاع دارم تا روز چهارشنبه گذشته هنوز حکمی در این باره صادر نشده بود.
وی افزود: بنابراین رسیدگی پرونده بابک زنجانی در دیوان عالی کشور، هنوز به صدور رای منتهی نشده است.
معاون نظارت دیوان عالی کشور با بیان اینکه در حال پیگیری موضوع است، تصریح کرد: بعد از انجام پیگیری های لازم، نتیجه این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.
دادگاه بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده نفتی براساس کیفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب، به اتهام افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته به منظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل 24 فقره اسناد و صورت حساب بانکی، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ 1967 میلیون یورو در 26 جلسه علنی(جز یک جلسه) در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، برگزار شد.
دادگاه بدوی پس از رسیدگی پرونده، سه متهم ردیف اول بابک زنجانی، حمید فلاح هروی و مهدی شمس زاده را ضمن صدور حکم اعدام، به رد مال به شاکی و به پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم کرده است.

ایرنا

منتشر شده در شنبه, 06 آذر 1395 14:31

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش