text1

جمعه, 07 ارديبهشت 1403-

اجرای ابلاغ الکترونیک بزرگترین رویداد سال‌های اخیر قوه قضائیه است

دیده بان هشتم : حجت الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: استفاده از ظرفیت‌های جدید و اجرایی کردن ابلاغ الکترونیک بزرگترین رویداد و اتفاق سال های اخیر قوه قضاییه بوده است.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در جلسه شورای قضایی استان یزد تصریح کرد: فنآوری اطلاعات یک تغییر جریان و فرایند کاری است که می تواند بسیاری از امور را برای خدمت به مردم تسریع ، تسهیل و بهبود بخشد.
 
وی با اشاره به اجرایی شدن ابلاغ الکترونیک در کل از استان های کشور، ابراز داشت: در ابلاغ های سنتی و کاغذی میانگین بین 10 تا 12 درصد وصول ابلاغ انجام و ابلاغ واقعی صورت می گرفت در حال حاضر 30 درصد از ابلاغ ها به صئرت الکترونیکی ارسال می گردد و از این تعداد 85 درصد و در برخی از شهرستان ها 90 درصد این ابلاغ ها واقعی مشاهده شده است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در روش سنتی ابلاغ، علاوه بر هزینه های بسیار هنگفت از حیث منابع مالی ، تجهیزاتی و نیروی انسانی ، نارضایتی مردم و اطاله دادرسی نیز وجود داشت که در روش الکترونیک ، ابلاغ ها با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن به افراد در سراسر کشور و جهان ارسال می گردد.
 
وی ادامه داد: در ابلاغ الکترونیک به سبب اینکه ابلاغ ها  بیشتر واقعی صورت می گیرد ، وقت های دادرسی تجدید نمی گردد و این مسئله علاوه بر جلب رضایت مردم کاهش اطاله دادرسی را نیز در پی دارد.
 
رئیس مرکز آمار و فنآوری اطلاعات قوه قضاییه، افزایش مختومه پرونده در دادگستری ها را نشان از کار مضاعف کارکنان اداری و قضایی قوه قضاییه ذکر کرد و بیان داشت: علیرغم اینکه در سنوات اخیر منابع مالی ، تجهیزاتی و نیروی انسانی قوه قضاییه تغییر محسوس نداشته است اما هر سال افزایش آمار ورودی پرونده ها و افزایش آمار مختومه را در کل کشور داشته ایم که این مسئله نشان می دهد مجموعه اداری و قضایی با فشار مضاعف کار بیشتری را انجام داده اما مانده پرونده دادگستری ها نیز هر سال افزایش داشته که باید برای این مسئله تدبیری اندیشید.
 
وی گفت : باید به فکر یک تحول اساسی و ایجاد یک جریان جدید بود تا بتوان با کاهش ورودی پرونده ها رضایت مردم را جلب و اعتماد آنان را به دستگاه قضایی افزایش داد.
 
حجت الاسلام شهریاری ، استفاده از امکانات و زیر ساخت های جدید الکترونیکی و به یاری گرفتن بخش خصوصی را به عنوان بهترین راهکار مدیریت شرایط موجود دانست و بیان داشت: تکیه گاه نظام جمهوری اسلامی عدالت اجتماعی و قضایی است که مردم باید آن را ببینند و حس نمایند و آن هم در گرو ارائه خدمت بهتر با شرایط مطلوب تر به مردم قرار دارد.
 
وی گفت: در قانون جدید دادرسی کیفری شرایط بهره گیری دستگاه قضایی از فن آوری های روز دیده شده است که باید از این ظرفیت ها در چارچوب قوانین و شرایط و با دقت به همه ابعاد امنیتی و حیثیتی استفاده کرد.
 
این مقام مسئول تأکید کرد : تقاضای افزایش امکانات ، تجهیزات و منابع مالی و نیروی انسانی به تنهایی نمی تواند قوه قضاییه را با این رسالت خطیر کمک کند بلکه باید مدل های جدید و جریان های نوین خدمت با تکنیک های روزآمد علمی و فنآوری برای مردم خلق کرد.
منتشر شده در چهارشنبه, 04 اسفند 1395 10:51

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش