text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

تاکید تویسرکانی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اجرای کامل قانون کاداستر

دیده بان هشتم : رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تثبیت مالکیت اراضی دولتی تحت سیستم کاداستر به تعامل و همکاری سازمان‌های متولی امر زمین ارتباط دارد.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تویسرکانی در نشست مشترک با رؤسای سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان امور اراضی کشور که برای پیگیری اجرای قانون کاداستر و سند دار کردن اراضی دولتی و ملی و رفع موانع احتمالی موجود در محل این سازمان تشکیل شد، گفت: اجرای کاداستر در کشور کار بزرگی است که انجام کامل آن به تعامل، هم فکری و همکاری بیش از پیش سازمان‌های متولی بستگی دارد.
وی کاداستر را زیرساخت اساسی در جهت استفاده بهینه از اراضی و املاک در کشور برشمرد و افزود: تلاش‌های بسیار زیادی در این زمینه در سازمان ثبت انجام شده و با استقرار سیستم جامع کاداستر، نظم حقوقی لازم در عرصه مالکیت اراضی و املاک برقرار و بسیاری از جرائم و تخلفات و نزاع‌های مرتبط با اراضی منتفی خواهد شد.
تویسرکانی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های موجود برای اجرای کامل قانون کاداستر در کشور گفت: یکی از اقدامات مهم انجام شده در این زمینه استقرار ایستگاه های تحدید حدود مالکیت ها (( RTK )) بود که با نام اختصاری « شبکه شمیم » اجرا گردیده است.
وی افزود: ایجاد این ایستگاه ها کمک شایانی به تحدید حدود دقیق مالکیت ها و اراضی در کشور خواهد کرد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: قانون جامع حدنگار، تکلیف دستگاه های ذی ربط را در خصوص اجرای کاداستر مشخص کرده و بر اساس قانون تمامی دستگاه های دولتی مکلفند مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود را تا پایان سال 95 در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار دهند.
وی با اشاره به این موضوع که بیش از 98 درصد مالکیت های مردم تحت سیستم کاداستر قرار گرفته است گفت: در خصوص مالکیت های دولت متأسفانه از حدود 140 میلیون هکتار اراضی ملی فقط 21 میلیون و پانصد هزار هکتار تحت سیستم کاداستر قرار گرفته است و باید نسبت به اجرای باقیمانده تکالیف، برنامه ریزی و هماهنگی جدی تر صورت گیرد.
تویسرکانی با اشاره به تلاش های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و امور اراضی در کشور برای تثبیت اراضی دولتی گفت: باید این دو سازمان با همکاری سازمان ثبت اسناد و تمرکز بر اجرای صحیح کاداستر در کشور خلاء ها، مشکلات و نیازها را شناسایی و سریع تر بر طرف کنند.
وی با اشاره به پیشرفت های سازمان ثبت در حوزه فناوری و تغییر اکثر فرایندهای این سازمان به صورت الکترونیکی افزود: هم اکنون بخش های مختلف سازمان در بستر یک شبکه وسیع با هم در ارتباط هستند و به یکدیگر خدمات می دهند.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش نیروی انسانی، گفت: کارشناسان ذیربط باید با آموزش های لازم و استفاده از بستر و امکانات فراهم شده توسط این سازمان در اجرای کاداستر ملی اقدامات لازم را انجام داده و و این سازمان نیز آمادگی همکاری لازم را دراین زمینه دارد.
وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های حاکمیتی متولی امر زمین باید از ظرفیت ها و پتانسیل موجود خود استفاده کرده و فارغ از وظایف دستگاهی، این هدف ملی را به پیش ببرند.
وی گفت: برای تحقق این امر نیازمند یک برنامه عملیاتی مدون و منظم هستیم و اجرای این برنامه نیازمند عزم واراده و نظارت جدی ، پیگیری و پایش مستمر مسئولین ذیربط می باشد.
ایسنا
منتشر شده در دوشنبه, 27 دی 1395 14:59

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش