text1

دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403-

پیشنهاد الزامی شدن حضور وکیل در دعاوی قضائی در برنامه ششم توسعه

دیده بان هشتم : یک عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه پیشنهاد کرد در جریان بررسی برنامه ششم در مجلس الزامی بودن حضور وکیل مدافع در کلیه دعاوی مدنی کیفری پیش بینی شود.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: معمولا در بررسی برنامه های توسعه و بودجه های سالانه کمتر به مسائل قضائی توجه می شود. یکی از نکات مهم در این حوزه اطاله دادرسی و هدر رفتن هزینه‌های فراوان در دعاوی دادگستری است که به معضلی تبدیل شده و قسمت مهمی از این گرفتاری نتیجه عدم آشنایی مردم با قوانین است.

وی افزود: گاهی افراد به دلیل عدم شناخت درست حوزه قضائی شکایتی را در دادگاه مطرح می‌کنند که باعث اتلاف وقت خود و دادگاه می شوند و اگرچه در برخی از موارد محق هستند اما به علت ناآگاهی و عدم  پاسخگویی به موقع محکوم می شوند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: اگر در کلیه دعاوی مدنی یا کیفری وکیل مدافع از هر دو طرف حضور داشته باشد در چنین شرایطی از طرح دعاوی بی دلیل و واهی پرهیز می‌شود. از سوی دیگر خیلی از مواقع وکلای طرفین حتی پیش از مراجعه به دادگاه می توانند مسائل را حل و فصل کنند.

یوسف نژاد ادامه داد: یکی از مواردی که می‌تواند در برنامه ششم گنجانده شود تکلیف قوه قضائیه برای الزامی شدن حضور و دخالت وکلای دو طرف در دعاوی قضائی است. البته برای کسانی که توانایی مالی ندارند هم راهکارهایی وجود دارد و کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضائیه وکلای تسخیری در اختیار این افراد قرار می دهند.

وی در پایان الزامی شدن حضور وکیل در دعاوی قضائی را موجب کاهش مشکلات و گرفتاری‌ها در دادگستری دانست و گفت: این کار در تمام مرسوم است و برنامه ششم توسعه نیز مجال خوبی است که این تدبیر را برای حل معضل اطاله دادرسی و حذف تبعات آثار منفی اجتماعی آن بیندیشیم.

منبع : ایسنا

منتشر شده در سه شنبه, 16 شهریور 1395 15:26

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش