text1

دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403-

سازمان بازرسی نمی تواند کسی را اخراج یا محاکمه کند

دیده بان هشتم : رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده حقوق های نامتعارف گفت: من وظیفه خود را انجام داده و گزارش‌ها را ارسال کرده ام، من نمی‌توانم کسی را اخراج یا محاکمه کنم.
سازمان بازرسی نمی تواند کسی را اخراج یا محاکمه کندبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، ناصر سراج در حاشیه امضای یاداشت تفاهم همکاری میان سازمان بازرسی کل کشور و آمبودزمان کشور نامیبیا درباره اینکه سازمان بازرسی کل کشور از این حقوق‌ها اطلاع داشته است افزود: ما همه فیش‌ها را بررسی کرده ‌‌ایم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که پیگیری ‌ها ادامه خواهد یافت.
وی گفت:‌ ما شورای دستگاه نظارتی داریم که در این شورا نمایندگان قوای سه گانه حضور دارند که در واقع وظیفه سازمان بازرسی آخر از همه است.
رئیس سازمان بازرسی افزود: دیوان محاسبات، تفریغ بودجه دارد و باید بودجه جاری کشور را بررسی کند چرا که این بودجه مشمول بودجه کل می‌شود که هر سال این بررسی‌ها صورت گرفته و به مجلس ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مسئول مستقیم بودجه است گفت: سازمان باید بررسی کند که آیا خلافی در رابطه با مصرف بودجه صورت گرفته یا نه ضمن اینکه وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر اجرای صحیح قوانین است.
سراج با تأکید بر اینکه خیلی از حقوق‌ها جنبه قانونی داشته است افزود‌:‌ من درباره صندوق توسعه ملی شش گزارش شش ماهه دادم، حسابرسی کردم اما رئیس سازمان حسابرسی هیچ موقع اعلام نکرد که خلاف قانون اتفاق افتاده است. 
وی ادامه داد : حتی وقتی من از ایشان سوال کردم گفتند که خلافی صورت نگرفته است.
سراج با بیان اینکه کل حقوق‌های نامتعارف را سازمان بازرسی کل کشور کشف کرده است ‌گفت: ما تصمیم داشتیم حقوق ‌های نامتعارف را برگردانیم اما دولت اعلام کرد که مسئولیت این عملیات را بر عهده می‌گیرد.
وی افزود: اخیرا نیز دو رئیس بانکی را منصوب کرده اند که اینها نیز حقوق نامتعارف می‌گیرند. 
سراج ادامه داد : یکی از این رؤسا در سال 94 ، 40 میلیون و 600 هزار تومان و یکی 34 میلیون و 600 هزار تومان حقوق می‌گرفت که در واقع اتفاق بانک قبلی تکرار شده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: من وظیفه خودم را انجام دادم و گزارش‌ها را ارسال کردم ، من نمی‌توانم کسی را اخراج یا محاکمه کنم اما هر کسی ادعا می‌کند گزارشی نداده ‌ایم ، بگوید.
وی درباره ارسال پرونده به دستگاه قضایی نیز گفت : تا زمانی که پرونده‌ای کیفری نشده است به قوه قضائیه ارسال نمی‌شود که تا این لحظه مورد کیفری نداشته‌ ایم.
سراج افزود : تا زمانی که من به سازمان بازرسی بیایم 96 درصد گزارش‌هایی که به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده بود منجر به تبرئه شد اما از زمانی که من به این سازمان آمدم 68 درصد گزارش‌ها منجر به توبیخ شده است.
سراج درباره پرونده هوای آلوده نیز گفت: ما گزارش اولیه را به رؤسای قوا ارسال کرده ‌ایم که در کامل بودن گزارش تردید نکنید.
وی افزود: 11 ارگان و وزارتخانه در این زمینه مسئولیت داشته‌ اند که باید توضیح دهند و اگر کوتاهی کرده باشند که کرده‌ اند با آنها برخورد می‌شود.
سراج درباره اینکه آیا خاوری به ایران باز می‌گردد یا خیر گفت: ‌یکی از دلایل مهم ما برای ارتباط با کشورهای آمریکایی ارتباط وسیع قضایی آنهاست و اینکه حرف‌شان خریدار دارد. 
وی افزود: ما در این ارتباط‌ها مذاکره می‌کنیم تا نه تنها خاوری بلکه هر کسی که به کشور خیانت کرده باشد  بازگردانیم.
رئیس سازمان بازرسی درباره پرونده آتش‌سوزی ماهشهر نیز گفت : ‌هنوز گزارش این پرونده ارسال نشده است.
منبع خبرگزاری صدا و سیما.
منتشر شده در سه شنبه, 29 تیر 1395 12:35

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش