text1

دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403-

دیدگاههای نامزدهای پیشتاز جمهوریخواهان،متعصبانه است

 
زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از خبرگزاری تسنیم، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از مواضع و سیاست‌های اعلامی دو نامزد پیشروی حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از مواضع و سیاست‌های دونالد ترامپ و تد کروز، دو داوطلب پیش‌تاز در حزب جمهوری‌خواه برای نامزدی ریاست‌جمهوری آمریکا انتقاد کرده و آنها را «تعصب‌آمیز» خوانده است.

زید رعد الحسین صریحا از دونالد ترامپ یا تد کروز نام نبرده است ولی به طور مشخص درباره حمایت از شکنجه برای بازجویی و همین‌طور سیاست‌های پیش‌نهادی این دو درباره مسلمانان حرف زده است.

آقای الحسین گفته است که تعصب، گواه رهبری قوی نیست.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هم‌چنین از برنامه پیش‌نهادی رقیب دونالد ترامپ، سناتور تد کروز، برای افزایش گشت پلیس در محله‌های پر مسلمان آمریکا انتقاد کرده است.

زید رعد الحسین در یک سخن‌رانی در شهر کلیولند ایالت اوهایو گفت که «گفتار نفرت‌پراکنانه، تحریک افکار عمومی و به‌حاشیه‌راندن 'دیگران'، نه سرگرمی خنده‌داری است و نه ابزار قابل‌احترامی برای تامین منافع سیاسی».

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: «یک نامزد پیش‌تاز برای ریاست‌جمهوری این کشور همین چندماه پیش مشتاقانه از حمایتش برای شکنجه گفت؛ شیوه‌ای برای تحمیل رنجی طاقت‌فرسا بر افراد برای این‌که اطلاعات بدهند یا از خودشان اطلاعات بسازند و تحویل دهند».

آقای ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی گفته است که «شکنجه، جواب می‌دهد» و وعده داد که شکنجه‌هایی «بسیار بدتر از القای حس خفگی» را هم باز گرداند.

القای حس خفگی و دیگر شیوه‌های خشن بازجویی که پیش‌تر نیروهای آمریکایی برای متهمان تروریستی به کار می‌بردند، در دولت باراک اوباما ممنوع شده است.

انتقاد تند معاون دبیرکل سازمان ملل در حالی مطرح شده است که دوتالد ترامپ خودش در کارزار انتخاباتی‌اش به‌تندی از سازمان ملل انتقاد کرده است.

این سرمایه‌دار نیویورکی در ماه مارس به یک کنش‌گر اسرائیلی گفت: «سازمان ملل، دوست دموکراسی نیست. حتی دوست ایالات متحده آمریکا هم نیست. جایی که همه می‌دانیم خانه سازمان ملل در آن است. و قطعا دوست اسرائیل هم نیست».

منتشر شده در شنبه, 28 فروردين 1395 13:20

 

 apple1  android1  tel11  insta1

00911556

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش