text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: حکم نهایی پرونده هواپیمای اوکراینی بزودی صادر می‌شود

دیده بان هشتم : حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان روز چهارشنبه در مراسم معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان افزود: در هیچ جای دنیا رسیدگی سریع به پرونده های سقوط هواپیماها با این سرعت انجام نشده و به عنوان نمونه می توان دید که پرونده هواپیمای اندونزی پس از ۱۲ سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

رئیس سازمان قضائی نیرویهای مسلح

 

وی با اشاره به پایین بودن آمار مربوط به جرایم نیروهای مسلح اظهار داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور برای صیانت از نیروهای نظامی وانتظامی مقتدر و حفظ اقتدار نیروهای مسلح با کسی که مرتکب جرم شود حکیمانه و توام با اقتدار برخورد می کند.

پورخاقان با تاکید بر اینکه قدرت ایمان و بازدارندگی نیروهای مسلح باید تداوم یابد، افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح بر حفظ سلامت نیروهای مسلح نظارت دارد.

 

وی با اشاره به اینکه کمترین آمار جرم و جنایت را در نیروهای مسلح کشور داریم عنوان کرد: افتخار می کنیم که آمار جرایم نیروهای مسلح ما پایین است و اگر روزی آمار ما بالا رفت باید به خود شک کنیم که چه عاملی باعث این موضوع شده است؟.

 

پورخاقان تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال کشورگشایی نیست و چشم طمع به هیچ کشوری ندارد اما اجازه نمی دهیم هیچ کشوری نگاه چپ به این کشور داشته باشد و با کمال اقتدار جلو هر دشمن خواهیم ایستاد.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: سیاست های غلط دولت گذشته در راستای اجرای سند ۲۰۳۰ ما را خیلی عقب انداخت و موجب شد با تعطیل شدن مدارس در دوران کرونا دسترسی نوجوانان و جوانان به فضای مجازی افزایش یابد و در نهایت دشمن با سوء استفاده از گسست فرهنگی ایجاد شده، با بهانه فوت یک خانم و نیز در پی مشکلات اقتصادی کمرشکن خیال می کرد فاتحه نظام خوانده شده است.

 

پورخاقان گفت: دشمن با چادر از سر بانوان کشیدن و اقداماتی از این دست به سرعت ماهیت اصلی خود را نشان داد و اینجا بود که مردم بصیر کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان حضوری بی نظیر داشتند و نشان دادند که این نظام بسیار مقاوم به حیات خود ادامه خواهد داد.

 

وی بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع جهاد تبیین نیز اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که جوان امروز نیاز دارد، تاریخ گذشته را برای او توضیح دهیم و باید بداند در گذشته چه شده و رژیم ستمشاهی با این کشور چه کرده است تا امروز جای جلاد و شهید عوض نشود و البته این موضوع باید با تبیین صورت گیرد و با باتوم نمی شود.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه عفو اخیر که به پیشنهاد ریاست قوه قضاییه و با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد، بی نظیر بود و رافت اسلامی به همه فریب خوردگان نشان داده شد و در نهایت آبی بر سر همه توطئه های دشمنان بود، تاکید کرد: پس از اعمال این عفو، دشمن مات و مبهوت ماند و این موضوع در کنار قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، منجر به آن شد که دشمن جز تسلیم شدن راهی ندارد و از این رو باید منتظر خبرهای خوش باشید.

 

پورخاقان تصریح کرد: در اعتراضات اخیر نیروهای مسلح کشور به درستی از عهده برخورد با این موضوع برآمدند و در استان کرمان فردی جان نباخت و خدشه ای نیز به افتدار نیروها نیز وارد نشد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ ربع قرن تلاش در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در بین نیروهای مسلح کشور را گرامی می داریم، تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه در سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در طول ۲۰ سال اخیر منجر به کاهش ۷۰ درصدی جرایم در بین نیروهای مسلح شده است.

 

پورخاقان اظهارداشت: در اعتراضات اخیر به نیرویی که جلو عوامل ناامنی ایستاده است می گفتند در قبال دریافت پول به میدان آمده است و این در حالی بود که این افراد حتی از اضافه کاری های معمول هم محروم هستند و برای تامین امنیت جامعه و مردم ر صحنه حضور داشته اند.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور برای صیانت از نیروهای نظامی وانتظامی مقتدر و حفظ اقتدار نیروهای مسلح با کسی که مرتکب با جرم شود حکیمانه و توام با اقتدار برخورد می کند.

 

به گزارش ایرنا در این مراسم از حجت الاسلام حسین رضایی، رییس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان تجلیل و حجت الاسلام علی توکلی زاده به عنوان رییس جدید این سازمان قضایی در استان کرمان معرفی شد.

ایرنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در چهارشنبه, 24 اسفند 1401 14:46

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش