text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

بسته حوادث 7 آذر

دیده بان هشتم : سوغات مرگبار زوج جوان برای مردم تالش

فرمانده انتظامی تالش از دستگیری زوج قاچاقچی مواد مخدر و کشف یک کیلو و 800 گرم هروئین و شیشه در بازرسی از خودرو پژو پارس آنها خبر داد.

 

بسته حوادث اصلاحی

 

سرهنگ محمد رستمی گفت: در پی دریافت خبر تردد یک دستگاه خودرو پژو پارس حامل مواد مخدر با 2 سرنشین از سمت یکی از استان‌های مرزی به مقصد شهرستان تالش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش بیان داشت: پلیس با انجام تحقیقات و اطمینات از صحت موضوع پس از تعقیب و مراقبت صورت گرفته و پایش محورهای مواصلاتی، خودرو مورد نظر را در مسیر اسالم - تالش شناسایی و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی از کشف یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و 800 گرم شیشه که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو مورد نظر جاساز شده بود با همکاری ماموران مرزبانی استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: متهمان 41 و 44 ساله این پرونده که یک زوج هستند، دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

پاره شدن طناب دار یک زن در زندان فردیس !

رئیس کل دادگستری البرز از رهایی چهار زندانی محکوم به قصاص طی یک ماه گذشته در این استان خبرداد.

حسین فاضلی هریکندی درباره تلاش‌های بی‌وقفه شورای حل اختلاف در پرونده‌های صلح و سازش، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده توسط کارکنان شورای حل اختلاف استان، یکی از پرونده‌های قصاص که منجر به سازش شد مربوط به شهرستان چهارباغ بود که قبل از آغاز فرایند رسیدگی به پرونده در محاکم کیفری استان رضایت اولیای دم اخذ شد. وی با بیان اینکه دریک پرونده دیگر یکی از محکومان به قصاص خانمی بود که به اتهام مشارکت در جرم از سال ۹۸ در بند نسوان ندامتگاه فردیس تحمل کیفر می‌کرد، خاطرنشان کرد: با ابراز ندامت و پشیمانی وی، تلاش اعضای شعبه ۱۳ شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه فردیس برای اخذ رضایت اولیای دم آغاز و در آبان ماه سال‌جاری به نتیجه رسید. فاضلی هریکندی خاطرنشان کرد: در۲ پرونده دیگر، محکومان در انتظار اجرای حکم قصاص بودند که با تلاش اعضای شعبه ۲ شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه مرکزی کرج به رضایت اولیای دم منجر شد که در یکی از این پرونده‌ها، اولیای دم در لحظه اجرای حکم از حق قصاص خود گذشته و اعلام رضایت کردند. وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در شورای حل اختلاف استان البرز برای تقویت فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین، از رهایی ۱۱ محکوم به قصاص از ابتدای سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: در کنار تلاش‌های مجدانه و دلسوزانه اعضای شورای حل اختلاف استان، گذشت اولیای دم از حق قصاص مهم‌ترین نقش را در این فرهنگ‌سازی و موفقیت داشته است.

 

تغییر سرنوشت قاتل نخبه دانشگاه شریف

پسر نخبه که متهم است با خوراندن محلول دست ساز به دوستش موجب مرگ وی شده ،برای دومین بار از اتهام قتل عمدی تبرئه و به جرم قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از خرداد ماه سال 99 با تماس پسر جوانی به نام سامان که دانشجوی دکترای دانشگاه شریف بود با اورژانس آغاز شد. وی که هراسان بود گفت دوستم به خاطر خوردن محلول شیمیایی حالش بد شده است. وقتی مأموران اورژانس به خانه سامان رفتند با جسد دوست ۲۵ ساله اش به نام شهاب روبه رو شدند .

با مرگ مشکوک شهاب که مدال آور المپیاد شیمی در دوره دبیرستان و بورسیه دانشگاه بوستون آمریکا بود، پلیس به بررسی پرداخت .

سامان گفت: من و شهاب از دبیرستان با هم دوستهای صمیمی بودیم .من مدال آور المپیاد شیمی بودم و او نیز نخبه بود. ما هر دو با هم در دانشگاه شریف درس می خواندیم. من دانشجوی دکترا در دانشگاه شریف بودم و به تازگی شهاب بورسیه دانشگاه بوستون آمریکا شده و قصد مهاجرت داشت.

وی ادامه داد : من به تازگی نامزد کرده بودم و او وقتی فهمید او را برای مراسم عقد دعوت نکرده ام از من دلخور شد .به همین خاطر مدتی بود رابطه مان با هم قطع شده بود .اما وقتی فهمیدم قصد مهاجرت دارد بار دیگر با او تماس گرفتم و رفت و آمد ما با هم شروع شد. ما رابطه خیلی خوبی با هم داشتیم.

متهم گفت: آن روز او با من تماس گرفت و خواست به خانه مان بیاید و با هم مشروب بخوریم. من محلول شیمیایی اعتیادآوری را که حامی کلروفرم بود تهیه کرده بودم و خودم هم سالها بود به آن اعتیاد داشتم و میدانستم این ماده اعتیادآور است و مصرف زیاد آن می تواند کشنده باشد .وقتی او به خانه مان آمد محلول را که در یخچال بود سر کشید و حالش بد شد . می‌خواستم او را به بیمارستان برسانم اما حالش خیلی بد بود .وقتی فهمیدم دیگر نفس نمی کشد با اورژانس تماس گرفتم .

وی ادامه داد: من هیچ انگیزه‌ای برای قتل او نداشتم .احتمالا چون خودش می‌دانسته محلول اثر مستی مانند مشروب دارد آن را سر کشیده است.

به دنبال اظهارات نخبه جوان برای وی کیفرخواست صادر و پرونده اش برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد .

نخستین دادگاه

در ابتدای جلسه وکیل اولیای دم در جایگاه ویژه ایستاد و درخواست قصاص را مطرح کرد.

وی گفت: متهم عمدی و احتمالا به خاطر حسادت دوستش را با خوراندن محلول شیمیایی کشته است.

وقتی متهم در جایگاه ویژه ایستاد منکر قتل عمدی شد.

وی گفت: من از دوران دبیرستان چون زیاد به آزمایشگاه می رفتم و محلول های شیمیایی را با هم ترکیب می کردم به این محلول اعتیاد آور دست پیدا کردم و از همان موقع به آن معتاد شدم.خودم همیشه محلول را در خانه درست می کردم و آن را می خوردم. آخرین بار هم آن را با آب میوه ترکیب کرده و در یخچال گذاشته بودم که دوستم آن را سر کشید.من می خواستم او را به بیمارستان برسانم اما کار از کار گذشته بود.

وی ادامه داد:وقتی دوستم سر یخچال رفته بود من متوجه او نشدم. اگر متوجه شده بودم اجازه نمی دادم تا محلول شیمیایی را بنوشد.من هیچ خصومتی با او نداشتم و ما رابطه خوبی با هم داشتیم.

با پایان دفاعیات متهم ،قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده،وی را از اتهام قتل عمدی تبرئه و او را به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند.

اما این حکم در دیوان عالی کشور تایید نشد و قضات عالی رتبه خواستند تا پرونده بار دیگر در شعبه همعرض رسیدگی شود.

دومین محاکمه

به این ترتیب سامان این بار در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

در ابتدای جلسه وکیل اولیای دم به دفاع پرداخت و گفت: جسد پتو پیچ شهاب در حالی که پاهایش با چسب بسته شده بود در پارکینگ خانه سامان پیدا شد واو با

اورژانس تماس گرفت .کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را مصرف کلروفرم و ماده کشنده دیگر و خفگی ناشی از آن اعلام کردند. متهم خانه پدری اش را خالی کرده و سپس دوستش را به آنجا دعوت کرده بود که این موضوعات نشان دهنده تصمیم قبلی او برای قتل است .

وی ادامه داد :کلروفرم ماده شیمیایی خطرناکی است که به همین خاطر از صنعت پزشکی حذف شده است.ماده دیگری به نام دتیلن نیز در معده قربانی کشف شد و متهم منکر استفاده از آن در محلول دست ساز بود. این ماده که از تجزیه اتانول به دست می آید نیز خطرناک و کشنده است که متهم در آخرین بازجویی اعتراف کرد در ساخت مشروب دست ساز از آن استفاده کرده بود .

این وکیل ادامه داد: سامان به این ماده شیمیایی خطرناک آشنایی داشته و هرگز درباره اینکه قربانی از آن استفاده نکند به او هشدار نداده بود. جسد شهاب در حالی که پاهایش بسته و داخل پتو پیچیده شده بود در پارکینگ پیدا شد و این موضوع نشان می دهد متهم قصد داشته آن را داخل ماشین بگذارد و از خانه خارج کند. اما چون در اجرای نقشه اش ناکام مانده با اورژانس تماس گرفته است. این موضوعات نشان دهنده تصمیم او برای قتل عمدی است. به همین خاطر از طرف اولیای دم برای سامان قصاص میخواهم.

سپس پدر قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: پسرم رتبه ۵۴ کنکور سراسری بود. او کاپیتان تیم فوتسال دانشگاه شریف بود و قرار بود ۱۱ روز بعد برای ادامه تحصیل به آمریکا برود. دوربین های مدار بسته محل جنایت همزمان با این ماجرا قطع شده و من می خواهم علت این موضوع را بدانم. من از خون پسرم گذشت نمیکنم و برای سامان قصاص می خواهم.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و اتهام قتل عمدی را نپذیرفت.

وی گفت: آن روز شهاب به خانه ما آمده بود تا در انجام یک پروژه به من کمک کند . من محلول را با آبمیوه مخلوط کرده و آن را در یخچال گذاشته بودم تا آن را بخورم.رنگ قهوه‌ای محلول به خاطر وجود آبمیوه در آن بود. من سالها این ماده را می‌شناختم و در دبیرستان با آن کار می کردم. به همین خاطر با آن اعتیاد پیدا کردم. در ابتدا آن را بو می کردم اما هشت سال بود که به تنهایی محلول دست ساز را درست می کردم و آن را می خوردم.

قاضی گفت :شهاب چه مقدار از آن را خورد؟

که متهم پاسخ داد : مقدار بسیار کمی از آن را خورد و به محض اینکه آن را مزه کرد گفت طعم تلخی دارد. به همین خاطر من آن را در دستشویی خالی کردم. من به سر خیابان رفته بودم تا سیگار بخرم که وقتی برگشتم متوجه شدم او حدود ۵ تا ۱۰ سی سی از آن را خورده است. بعد از مصرف محلول حال شهاب خوب بود .حتی سوالات فیزیکی را که یکی از دوستانش برای او فرستاده بود حل کرد و برای او ارسال کرد.اما بعد از مدتی حالش بد شد.

وی در پاسخ به سوال قاضی درباره اینکه خودت چه مقدار از آن مصرف می کردی؟ گفت: من تقریبا هر هفته مقداری از آن را می خوردم و حالتی شبیه مستی به من دست داد. آن روز هم آن را در یخچال گذاشته بودم تا بعد از رفتن شهاب آن را بخورم. اما شهاب ناخواسته آن را خورد.

قاضی: چرا پاهای قربانی را چسب زده بودی ؟

متهم : وقتی حال شهاب بد شد لرز داشت. به همین خاطر پتویی را دورش پیچیدم. او کنترلی روی پاهایش نداشت و نمی توانست راه برود .به همین خاطر پایش را با چسب بستم تا بتوانم او را سوار ماشین کنم. اما نتوانستم. به همین خاطر با اروژانس تماس گرفتم. من انگیزه ای برای کشتن او نداشتم. از سوءنیت داشتم قبل از رسیدن اورژانس چسب پایش را باز می کردم.

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: موکلم هیچ انگیزه ای برای قتل نداشته است و مقدار کمی از ماده کشنده در معده قربانی پیدا شده است که این موضوع نشان می‌دهد او مقدار کمی از آن را مصرف کرده است.

سامان به عنوان آخرین دفاع گفت :باور کنید من قصد کشتن شهاب را نداشتم. اودوست خوبم بود و نمی دانم چرا در غیاب من از محلول مصرف کرده بود.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده، بار دیگر وی را از اتهام قتل عمدی تبرئه و به جرم قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند.

منتشر شده در دوشنبه, 07 آذر 1401 14:51

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش