text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

شکل نوین دادرسی با بهره گیری از فناوری اطلاعات در قوه‌قضائیه

دیده بان هشتم : کاظمی‌فرد در گفت‌وگویی با بیان اینکه در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته شاهد بیش از ۵۰ درصد رشد در زمینه برگزاری دادرسی الکترونیک میان مردم بوده ایم ،تاکید کرد: در پنج ماه ابتدایی سال گذشته۶۲ هزار و ۶۸۴ جلسه دادرسی به صورت الکترونیک برگزار شده است که در سال جاری با افزایش ۵۰ درصدی و استقبال خوب مردم ۹۴ هزار و ۳۲۵ جلسه دادرسی به صورت الکترونیک برگزار شده است.

 

دادرسی الکترونیک

 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: این جلسات با هدف کاهش هزینه‌های مردم و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها صورت می گیرد و دیگر نیاز نیست یک فرد برای حضور در یک جلسه دادرسی از یک شهرستان به شهرستان دیگر برود. با این کار شاهد کاهش هزینه ها هستیم ضمن اینکه در وقت افراد صرفه جویی حاصل می شود و حقوق شهروندی محترم شمرده می شود.

 

کاظمی فرد در ادامه با بیان اینکه در پنج ماهه ابتدایی سال جاری ۱۲۸هزار و ۹۶۲ جلسه دادرسی الکترونیک میان زندانیان برگزار شده است تاکید کرد: این نوع دادرسی با دادرسی میان مردم متفاوت است.در این جلسات دادرسی یکی از طرفین زندانی است و با امکانات مناسبی که فراهم شده است این جلسات به صورت الکترونیک برگزار می شود.

 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۷۷ درصد جلسات رسیدگی زندانیان به صورت الکترونیک برگزار می‌شود گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار جلسه دادرسی الکترونیک زندانیان برگزار شده است و خوشبختانه جمهوری اسلامی به یک تجربه ارزشمندی در زمینه دادرسی الکترونیک رسیده است.

 

محمد کاظمی فرد با بیان اینکه در مجموع از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۲۲۳هزار و ۲۸۷ جلسه دادرسی به صورت الکترونیک برگزار شده است تاکید کرد:اگر شما در دادگاهی دعوت می‌شوید تا در جلسه ای حضور پیدا کنید می‌توانید به صورت مجازی در آن دادگاه شرکت کنید. مخصوصا در مواردی که دادگاه در یک شهر دیگر یا یک کشور دیگر باشد. این موضوع بسیارمهمی است که در آن کاهش هزینه های مردم مورد توجه قرار گرفته است. دادرسی های الکترونیک در یک فضای امن و با بهره گیری از فناوری های نوین صورت می گیرد و در آن محدویت های جغرافیایی از بین می‌رود و فرد می‌تواند در جلسه رسیدگی دادگاه به صورت برخط حضور داشته باشد.

میزان

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در شنبه, 09 مهر 1401 09:28

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش