text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

تفاهم نامه همکاری میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد

دیده بان هشتم : آیین امضا تفاهم نامه مشترک میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ومعاونت علمی و فناوری میان اصغر جهانگیر و سورنا ستاری امروز یکشنبه ۲۳ مرداد برگزار شد.

 

قوه قضائیهتفاهم نامه

 

اصغر جهانگیر در حاشیه آیین امضا این تفاهم نامه، تصریح کرد: همه می‌دانیم که جهان به سمت آگاهی روز افزون در حرکت است به طوری که این آگاهی در دل خود فرصت‌ها و تهدیداتی را ایجاد می‌کند. یعنی به میزانی که با تکنولوژی و فناوری‌های نوین آشنا می‌شویم و فرصت‌های جدیدی را در جامعه و سبک زندگی‌مان ایجاد می‌کنیم به همان نسبت اگر مراقبت نداشته باشیم، می تواند به زندگی افراد آسیب بزند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: امروز شاهد آسیب‌ها و جرایم نوینی در جامعه هستیم که در سایه پیشرفت تکنولوژی شکل می‌گیرد و خود را نشان می‌دهد، از این رو برای مقابله با این بحث لازم است که از فناوری‌‌های نوین، هوش مصنوعی و همه توان بخش‌های مختلف برای مقابله با آسیب‌ها استفاده کنیم.

 

وی اظهار کرد: قطعا روش‌های پرداختن به آسیب‌ها به شکل سنتی در بسیاری از موارد دیگر جوابگو نیست.

جهانگیر افزود: کاغذ به سرعت در حال حذف شدن است و بسیاری از مبادلات به صورت دیجیتالی در فضای مجازی انجام می شود و حتی جعل و کلاهبرداری به شکل جدیدی در حال رخ دادن است.

 

وی ادامه داد :تا مدت‌ها این بحث وجود داشت که آیا پیشگیری قبل از وقوع، حین، وقوع و یا پس از وقوع می‌تواند کار ساز باشد؟ امروزه دیگر کسی به این بحث ها توجه نمی‌کند چرا که بحث تکنولوژی این شرایط را فراهم کرده که هر محصولی که ایجاد می‌شود و هر فرآیندی که اتفاق می‌افتد از ابتدا تا انتها نظارت‌های هوشمند روی آن وجود داشته باشد که این سبب می شود بسیاری از آسیب‌ها در مراحل مختلف کاهش یابد.

 

جهانگیر گفت :بحث فرهنگ سازی می‌تواند در حوزه پیشگیری مهم باشد اما اگر فناوری‌‌های نوین به کمک فرهنگ بیاید می‌بینیم در سایه فرهنگ عاشورا فضای مجازی توسعه پیدا کرده اما به موازاتش هم جریان‌های مخرب، جریانهای ضد انقلاب و ضد ارزشی سعی می‌کنند که این فرهنگ متعالی را به نوعی با برنامه‌های منفی تخریب کند.

 

وی تصریح کرد:امروز در حوزه‌های مختلف دارای آسیب‌هایی هستیم که زیبنده جامعه ما نیست.

جهانگیر گفت: مأموریت اصلی این است که عوامل شکل‌گیری آسیب‌ها و جرایم را در کشور رصد کنیم و اگر بخشی نیاز به اصلاح قوانین داشت از طریق مجلس شورای اسلامی و یا اصلاح فرآیندهای اجرایی آن را اصلاح کرد.

جهانگیر افزود: امیدواریم که حاصل این تفاهمنامه‌‌ها کمک به ارتقای آگاهی‌های شهروندان در جهت کاهش آسیب‌ها و کاهش جرایم در جامعه باشد .

 

در ادامه سورنا ستاری گفت: حرکت بسیار مناسبی که در قوه قضاییه و معاونت های آن برای بهره مندی از خانه های خلاق شروع شده بسیار مثبت است و در این راستا با بخش های مختلف آن در حال همکاری هستیم .

وی ادامه داد: در جلسه فوق العاده با ریاست قوه قضاییه همکاری های بسیار خوب انجام گرفته است به طوری که اولین دادگاه تخصصی هم در هفته های گذشته افتتاح شد.

 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : تجاری سازی علوم انسانی در خانه های خلاق است و مکانیزم توسعه آن برای این است که مفاهیم تدریس شده را وارد جامعه و مورد استفاده عموم قرار دهد علاوه بر چاپ کتاب و مقالات باید پیاده سازی آن در فضای جامعه باشد و بخشی از آن به پیشگیری از وقوع جرم برمی گردد که بدون همکاری قوه قضاییه این مهم محقق نمی شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه به توسعه علوم انسانی برای حل معضلات کشور کمک کنیم و این همکاری بسیار ارزشمند است .

میزان

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در یکشنبه, 23 مرداد 1401 17:00

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش