text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

رئیس کل دادگستری تهران: هیئت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی باید فعال شود

دیده بان هشتم : رئیس کل دادگستری استان تهران هیئت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی را یکی از حوزه‌های مهم و تاثیرگذار در مجموعه قضایی استان تهران دانست.

 

القاصی مهر2

 

به نقل از قوه قضائیه، آیین تودیع و معارفه سرپرست معاونت نظارت و بازرسی و سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران با حضور علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

 

القاصی در این نشست با تاکید بر اینکه جا به جایی و انتصاب مدیران در مجموعه قضایی استان تهران به‌منظور «تسهیل» و «تسریع» در فرایند دست‌یابی دادگستری کل استان تهران به اهداف عالی دستگاه قضایی است، گفت: در انتصاب و انتخاب مدیران در مجموعه دادگستری کل استان تهران، ملاک، میزان توان‌مندی، وقت‌گذاری و تلاش همکاران است.

 

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه رویکرد مدیریت مجموعه قضایی استان تهران استفاده حداکثری از تجربیات و ارشادات مدیران پیشین با نگاه به نوآوری‌ها و خلاقیت‌های مدیران جدید به‌منظور ارتقاء دادگستری کل استان تهران از حیث کمی و کیفی و پیش‌برد اهداف است، اظهار کرد: انتصابات در مجموعه قضایی استان تهـران بر اساس عملکرد و سوابق افراد و استعلامات صورت‌گرفته از مراجع نظارتی و حفاظتی انجام می‌شود.

 

وی در ادامه به سوابق قابل توجه و شایسته لطیف سروی و سیدرضا سجودی در رده‌های مدیریتی گوناگون در استان‌های مختلف اشاره کرد و در عین حال ضرورت «تقسیم کار» در مجموعه قضایی استان تهران به‌منظور پیش‌برد هر چه بهتر امورات را مورد تاکید قرار داد.

القاصی اظهار کرد: تهران با بیش از ۱۲۰ مجتمع قضایی، چندین حوزه قضایی وسیع، دو هزار قاضی و هشت هزار کارمند بخش عمده‌ای از بار دستگاه قضایی را به دوش می‌کشد؛ لذا ارائه خدمت شایسته به شهروندان قطعا منوط به تقسیم کار صحیح است.

 

القاصی در ادامه اهمیت معاونت نظارت و بازرسی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: وظایف این معاونت در حوزه ماده ۲۸ آیین‌نامه نحوه بازرسی، نظارت و ارزشیابی رفتار و عملکرد قضات، بازرسی از واحدهای قضایی و به‌روز بودن پاسخ‌گویی به استعلامات و گزارشات بخشی از مهم‌ترین مسئولیت‌هایی است که معاونت نظارت و بازرسی در مجموعه قضایی استان تهران عهده‌دار است.

 

رئیس کل دادگستری استان تهران هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی را یکی از حوزه‌های مهم و تاثیرگذار در مجموعه قضایی استان تهران دانست و گفت: با توجه به تعدد دستگاه‌های مشمول در حوزه حفظ حقوق شهروندی، ضرورت دارد تا با مدیریت منسجم جلسات این هیئت به‌طور مستمر و منظم تشکیل و مصوبات آن برای اجرا، پیگیری شود و از دستگاه‌های مشمول این قانون بازرسی به عمل آید.

وی با اشاره به تعیین تکلیف بخش عمده‌ای از گزارشات دادسرای انتظامی با انجام تقسیم کار عنوان کرد: حدود ۴۰۰ گزارش دادسرای انتظامی وجود داشت که بعضا تاریخ وصول آن‌ها به دادگستری به بیش از یک سال به طول انجامیده بود که در نهایت با انجام تقسیم کار، ظرف کمتر از یک ماه به نتیجه رسید.

القاصی در کنار ضرورت انجام تقسیم کار، اهمیت تعیین مسئولیت افراد در حوزه‌های مختلف را مورد اشاره و تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه آقای حیدرنژاد دبیر هیئت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان تهران محسوب می‌شوند، ضرورت دارد تا به‌طور مستمر و منظم نسبت به تشکیل جلسات و پیگیری امور مربوط به این حوزه اقدام کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه اهمیت معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: جا به جایی مدیران ضرورتی برای ارتقاء کیفیت، نمود خلاقیت و تحرک و پویایی بیشتر در هر مجموعه است.

 

القاصی در ادامه از خدمات و زحمات علی‌اصغر حیدرنژاد و محمدرضا مرادی حق‌گو در حوزه معاونت نظارت و بازرسی و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران تقدیر به‌عمل آورد و بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات میدانی آن‌ها تاکید کرد.

 

وی در ادامه برای لطیف سروی و سیدرضا سجودی برای تصدی معاونت نظارت و بازرسی دادگستری استان تهران و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران آرزوی توفیق کرد.

 

در ادامه این نشست، با اهداء لوح از خدمات علی‌اصغر حیدرنژاد و محمدرضا مرادی حق‌گو در حوزه های معاونت نظارت و بازرسی و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران تقدیر به‌عمل آمد و لطیف سروی و سیدرضا سجودی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگستری استان تهران به‌عنوان سرپرست معاونت نظارت و بازرسی دادگستری کل استان تهران و سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران معرفی شدند.

ایسنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در یکشنبه, 01 خرداد 1401 11:23

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش