text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

بسته حوادث 28 اردیبهشت

دیده بان هشتم : قتل خونین طاها فقط بخاطر 200 هزار تومان در مشهد

این حادثه هولناک، عصر شنبه گذشته در منطقه قاسم آباد مشهد هنگامی رخ داد که فردی به نام مهران- الف با جوان 24 ساله ای درون فضای سبز محله به مشاجره پرداختند. این مشاجره لفظی ناگهان به درگیری انجامید و در یک چشم بر هم زدن به جنایتی هولناک تبدیل شد چرا که مهران طبق شواهد موجود، چاقویی را بیرون کشید و تیغه آن را بر پیکر طاها معیری (جوان 24 ساله) فرود آورد.

 

بسته حوادث اصلاحی

 

لحظاتی بعد با فرار ضارب از صحنه حادثه ، پیکر خون آلود طاها نیز به بیمارستان دکتر شریعتی انتقال یافت اما تلاش کادر درمانی برای نجات وی به نتیجه نرسید و این جوان بر اثر عوارض ناشی از اصابت چاقو جان خود را از دست داد.

 

در پی وقوع این جنایت وحشتناک ، بررسی های گسترده ای با حضور قاضی ویژه قتل عمد در مرکز درمانی و محل درگیری آغاز شد. تحقیقات میدانی قاضی «محمود عارفی راد» بیانگر آن بود که دو جوان بر سر اختلاف مالی 200 هزار تومانی با یکدیگر درگیر شده اند به همین دلیل رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی با دستورات محرمانه مقام قضایی ادامه یافت. با ردزنی های پلیسی سرنخ هایی از ضارب فراری به دست آمد و تلاش کارآگاهان برای دستگیری وی به سرپرستی سرهنگ نوریان (افسر پرونده) وارد مرحله جدیدی شد.

 

جزییات قتل جوان تهرانی جلوی چشم برادرزاده اش

جوان افغان با گذشت 4 ماه از قتل مرد جوان در پارک، به قتل اعتراف کرد.افشار راز جنایت باند سرقت را هم لو داده بود.

 

رسیدگی به این پرونده از شامگاه پنجشنبه 21 بهمن، در دستور کار پلیس و تیم جنایی قرار گرفت. وقتی مأموران کلانتری 136 فرجام، خبر قتل مرد جوانی را در یکی از بوستان‌های شرق تهران به بازپرس محمدرضا صاحب جمعی اعلام کردند تحقیقات آغاز و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مقتول عصر همان روز برادرزاده 8 ساله‌اش را برای بازی و گردش به پارک برده بود اما وقتی آنها در پارک مشغول بازی بودند ناگهان دو پسر جوان پای پیاده به آنها نزدیک شده و با تهدید چاقو قصد سرقت گوشی تلفن همراه مقتول را داشتند.

 

بررسی‌ها نشان می‌‌داد که شیما در پرونده خود سابقه سرقت دارد و قبلاً به این اتهام بازداشت شده بود. زمانی که مدارک پلیسی در مقابل زن جوان قرار داده شد، او راز فعالیت یک باند سرقت را برملا کرد.

 

شیما گفت: من از قتل خبری ندارم اما عضو باند سرقت از خانه‌های ویلایی شمال تهران هستم. شگرد ما برای سرقت به این شکل است که من به عنوان پرستار مردان سالمند ثروتمند وارد خانه‌های اعیانی و شمال تهران می‌‌شدم.

 

بعد از مدتی، زمانی که اطلاعات کامل از وضعیت خانه و محل‌های نگهداری پول و وسایل با ارزش پیدا می‌‌کردم به سایر اعضای باند خبر می‌‌دادم و آنها هم در فرصتی مناسب راهی همان خانه‌ها می‌‌شدند و نقشه سرقت را اجرا می‌‌کردند. من سارق هستم، اما در قتل نقشی ندارم، گوشی تلفن همراه را نیز پسرم به من داد و من برای اجرای نقشه‌ها و هماهنگی با اعضای باند از آن استفاده می‌‌کردم.

 

با اظهارات شیما و افشای راز فعالیت باند سرقت، دستور تحقیق در این باره صادر شد و از سوی دیگر کارآگاهان به سراغ پسر شیما رفتند اما او مدعی شد که گوشی تلفن همراه را از دوستش به نام حمید گرفته است.

 

بدین ترتیب مأموران به سراغ حمید رفتند اما مرد جوان مدعی شد که گوشی را از پسر 18 ساله‌ای به نام حفیظ خریده است. بدین ترتیب دستور بازداشت حفیظ صادر شد اما وی در اولین تحقیقات گفت: یک روز داشتم از خیابان عبور می‌‌کردم که گوشی تلفن همراه را کف خیابان دیدم و آن را برداشتم و از ماجرای قتل بی‌خبر هستم.

 

با گذشت حدود 4 ماه از قتل بالاخره حفیظ در بازجویی های بعدی لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت برداشت:«روز حادثه با دوستم در پارک نشسته بودیم که مقتول را دیدیم.مواد مصرف کرده بودیم و حالت طبیعی نداشتیم.تصمیم گرفتیم سمت مقتول برویم و او را اذیت کنیم اما قصد به قتل رساندن او را نداشتیم. وقتی با او درگیری شدیم، یک ضربه با چاقو به او زدم که فکر نمی کردم باعث قتل او شود.سپس گوشی او را برداشته و پا به فرار گذاشتیم.بعد هم گوشی را به یک مالخر به مبلغ 20 هزار تومان فروختیم.»

 

با اعترافات متهم همدست او نیز بازداشت شد و به همدستی نزاع منجر به قتل اعتراف کرد.

بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه هر دو متهم زیر 18 سال سن دارند پرونده برای رسیدگی به دادسرای اطفال ارجاع شد.

شهر خبر

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در چهارشنبه, 28 ارديبهشت 1401 16:45

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش