Thursday, 18 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

دیده بان هشتم : رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور گفت: باید تلاش کرد که صلح جایگزین حکم شود تا به همبستگی اجتماعی و رفاقت و مودت بین مردم کمک شود.

 

رئیس شورای حل اختلاف

 

حجت الاسلام هادی صادقی روز یکشنبه سوم بهمن در همایش صبر، تجلیل از فعالان و منتخبین شوراهای حل اختلاف و نیکوکاران عرصه صلح و سازش استان مرکزی اظهار کرد: همواره در سراسر زندگی باید قدردان امام راحل باشیم و چه نیک است همه ساله در این مکان شریف جلساتی در مسیر انقلاب و امام برپا باشد تا این خطه شهیدپرور نیز که در رتبه های برتر پرورش شهید نسبت به جمعیت قرار دارد، بهره مندی بیشتری داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه کلمه صبر مخفف کلمه صبح و سازش و بخشایش و رضایت است، صبر صلح و سازش و بخشایش را تغذیه می کند تصریح کرد: ستاد ملی صبر یک ستاد فراقوه ای است و اختصاصی به قوه قضاییه ندارد و هرکسی میتواند به منظور فرهنگ سازی در راستای گسترش صلح و سازش و اقدام در این مسیر، عضو آن باشد.

 

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه مهربانی ویژگی مومنان است افزود: صلح و سازش برخاسته از فرهنگ اسلام و راس ایمان است، یکی از ویژگی های مومنان این است که در عین حال که در برابر کفار با قدرت و قوت و شدت عمل می‌کنند، در بین خود رحیم و عطوف و مهربان هستند.

 

صادقی بیان کرد: حضرت فاطمه (س) نیز فرمایشاتی در خصوص مومنین دارند و ویژگی محبت اهل بیت به گونه ای است که اقتضا می کند که با دوستان اهل بیت دوست و با دشمنان آنها دشمن باشیم و با دشمنان اهل بیت و اسلام و قران با قوت و شدت برخورد کنیم.

 

وی اضافه کرد: امام راحل نیز دست پرورده همان مکتب است و با شدت در برابر کفار می ایستاد و برای وی ترس معنا نداشت و هیچگونه ترسی به وی راه نیافت و با قدرت مقابل دشمنان ایستاد. مام راحل تربیت شده مکتب فاطمه زهرا(س) است و حال ما که ادعا داریم پیروان ایشان هستیم باید پشت سر ولی خود در برابر مستکبران بایستیم و در برخورد با مومنان جامعه سراپا صلح و سازش و محبت باشیم.

 

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز از دیگر فرزندان حضرت زهرا(س) هستند که همین مسیر را طی می کنند.

 

صادقی با بیان اینکه امامان و بزرگان اهل بیت به ما آموخته اند که جامعه نباید انقدر کشمکش داشته باشد و این کشمکش ها و پرونده های وارده به دادگستری زیبنده جامعه نیست و اگر این شد، باید در گام نخست گذشت پیشه کرد و در غیر این صورت از پادرمیانی استفاده شود. ستاد صبر به همین منظور تشکیل شده تا همانگونه که شورای حل اختلاف برای پادرمیانی تشکیل شده ، اختلافات با رحمت و عطوفت حل شود.

 

وی اضافه کرد: اگر این مهم در جامعه ساری و جاری شود موفق خواهیم شد در غیر اینصورت تنها ضرر و خسران خواهد بود لذا همه باید در این عرصه تلاش کنند و این تلاش ها نیز محدود به قشر خاصی نیست، باید تلاش کرد که صلح جایگزین حکم شود تا به همبستگی اجتماعی و رفاقت و مودت بین مردم کمک شود.

 

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور با تاکید بر اینکه شوراهای حل اختلاف نیز می توانند در این مسیر فعالیت کنند گفت: برخی قضات کشور ۹۰ درصد پرونده های خود را با سازش حل می کنند. دستگاه قضا باید ضمن آنکه با شجاعت و بردباری عمل میکند مهربانی و بردباری نیز داشته و خیلی زود حکم را قاطع نکنندگ اگر اینگونه شود دادگستری ما قوی و بردبار و شجاع و در عین حال صبور خواهد بود.

 

صادقی خاطرنشان کرد: در کنار شوراهای حل اختلاف، صلح یارانی هستند که به شکل آزاد فعالیت می کنند و در کنار این صلح یاران مرکز داوری نیز فعال است که ۲ روز گذشته نخستین آزمون داوری و میانجیگری به شکل استاندارد در سراسر کشور برگزار شد، فرهنگ مراجعه به داوری باید گسترش پیدا کند و همه باید تلاش کنند مراجعه به دادگستری با استفاده از روش های حل اختلاف کاهش یابد.

 

وی میانجیگری را نیز یک نهاد تازه تاسیس عنوان کرد و گفت: یک دوره عده ای در این حوزه گزینش شدند و دو روز گذشته نیز آزمونی در این رابطه برگزار شد که امید است این مهم نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

صادقی از دادستان های سراسر کشور درخواست کرد که به این روش های صلح و سازش توجه کرده و برنامه ریزی کنند که شکایات به این موارد ارجاع داده شود.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سالروز تولد حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: خداوند حضرت فاطمه(س) را به عنوان اسوه و الگوی زنان و مردان عالم قرار داد، الگویی که باید همسری برای امام عدالت می شد و مادر ۱۱ امام معصوم که پرچمدار هدایت بشریت شدند.

 

وی افزود: امروز همچنین روز میلاد امام راحل نیز هست که از سلاله پاک آن حضرت هستند، کسی که پرچم احیای اسلام را در دست گرفت و سلسله امامت و ولایت را در گستره تاریخ استمرار بخشیدند.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، انقلابی که پرچم آن به دست امام راحل در کشور برافراشته شد و طلیعه جدیدی از جلوه چهره واقعی اسلام بود، انقلابی که "اسلام طرفدار ظالم و دشمن مظلوم" را به "اسلام طرفدار مظلوم و دشمن ظالم‌" تبدیل کرد.

 

وی ادامه داد: علیرغم تلاش دشمنان که نمی خواستند انقلاب ۴۰ سالگی خود را ببیند، اکنون در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و در دهه پنجم انقلاب برای تحقق مطالبات پرچمدار انقلاب تحت عنوان بیانیه گام دوم حرکت می کنیم.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تمام مراسمات و جلساتی که سبقه ملی و جهانی و استانی دارند باید در شهر خمین به عنوان مرکز فرهنگی کشور برگزار شود چراکه خمین خاستگاه انقلاب و اقلیم ۷ گانه ای است که امام راحل تا ۱۸ سالگی خود را در این شهر گذراند و جا دارد یاد و نام و فرهنگ او در این شهر و کشور گسترده شود.

ایسنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش