text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

اخبار مهم حقوقی و قضائی

دیده بان هشتم : اجرای طرح شناسایی خریداران اموال مسروقه در همه حوزه های قضایی گلستان

 

اخبار مهم حقوقی قضائی


رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: برای کاهش سرقت‎های خرد به‎ویژه در بخش دستگاه‎‌های خدمات‎رسان مانند مخابرات، خریداران اموال مسروقه شناسایی می‎شوند. حیدر آسیابی در دیدار با مدیرعامل مخابرات استان گلستان اظهار کرد: طرح ضربتی کاهش سرقت‎های خرد در گرگان آغاز شده است و با نظارت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان، این طرح در همه حوزه‎های قضایی استان اجرا می‎شود. وی افزود: ساماندهی مراکز خرید ضایعات و شناسایی خریداران اموال مسروقه به ‎ویژه خریداران تجهیزات مخابراتی نیز به‎صورت ویژه در این طرح دنبال خواهد شد. رییس‎کل دادگستری استان گلستان به دستگاه‏‎ های خدمات رسان هم توصیه کرد که همزمان با اجرای طرح ضربتی برخورد با سارقان خرد در استان، راهکارهایی برای حفاظت از تجهیزات و به حداقل رساندن سرقت‎ها، تدبیر کنند.

 

اعاده یک‎هزار و ۷۵۴ هکتار اراضی تصرفی کرمان به بیت المال
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در ۹ ماهه امسال یک‎هزار و ۷۵۴ هکتار اراضی تصرفی به بیت‎المال اعاده شده است. دادخدا سالاری در شورای حفظ حقوق بیت‎المال استان کرمان با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال یک‎هزار و ۷۵۴ هکتار اراضی تصرفی به بیت‎المال اعاده شده است، اظهار کرد: طی ۹ ماهه سال جاری ۳۹۲ پرونده در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی نیز در استان کرمان تشکیل شده است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، تعداد متهمان این پرونده‌ها را ۳۳۱ نفر دانست و ادامه داد: تعداد پرونده‌های متشکله در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز ۸۳ پرونده و تعداد متهمان این پرونده‌ها ۸۴ نفر بوده است. وی گفت: در سال جاری ۷۱ مورد قلع‎وقمع بنا در استان کرمان انجام شده است.سالاری با بیان اینکه در سال گذشته نیز یک‎هزار و ۱۴۶ هکتار اراضی تصرف‎شده به بیت‎المال اعاده شده است، تاکید کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان به‎صورت قاطعانه و هدفمند با هرگونه زمین‎خواری، تصرف غیرقانونی اراضی و تغییر غیرمجاز اراضی برخورد می‎کند.

 

دستور ویژه برای بررسی حادثه بیمارستان بعثت سنندج
به دنبال ریزش بخشی از سایبان ورودی اورژانس بیمارستان بعثت سنندج، حجت‎الاسلام سید حسین حسینی، رییس‎کل دادگستری استان کردستان، دستور تشکیل پرونده قضایی و بررسی دقیق موضوع و تعیین علل بروز حادثه را صادر کرد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کردستان، در این راستا دادستان عمومی و انقلاب مرکز این استان موظف شد حادثه مذکور را به‎صورت ویژه مورد بررسی قرار داده و نتیجه را گزارش کند. روز دوشنبه 27 دی ماه سال جاری، سقف و سایبان جلوی اورژانس بیمارستان بعثت سنندج به دلیل بارش سنگین برف ریزش کرد و منجر به فوت یکی از مراجعه‎کنندگان به این بیمارستان، که یک مرد 50 ساله بود، شد.

 

انتقاد رییس‎کل دادگستری اصفهان از عملکرد برخی بانک‎ها
رییس‏کل دادگستری استان اصفهان از همکاری نکردن برخی بانک‎ها با تولیدکنندگان انتقاد کرد و گفت: به دنبال اجرای راهکارهایی هستیم که علاوه بر ضایع نشدن حقی از طلبکاران و بدهکاران، تولید کشور نیز دچار مشکل و رکود نشود. حجت‎الاسلام اسدالله جعفری در بازدید از حوزه قضایی و یکی از صنایع شهرستان مبارکه گفت: متاسفانه در استان اصفهان، ساده‎ترین راه برخورد بانک‎‌ها و سازمان‎ها با صنایع بدهکار، بستن حساب‎های بانکی و توقیف کارت بازرگانی آنها و متوقف کردن یا کاهش دادن ظرفیت تولید و در ادامه بیکار شدن کارگران است. وی افزود: دستگاه قضایی با این رویه به شدت مخالف است و اعتقاد دارد که هر واحدی که توانایی تولید دارد، باید با عرضه محصولات خود و از محل درآمد حاصل، این بدهی و سررسیدها را پرداخت کند.رییس‎کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه مخالف حقوق بانک‎ها نیستیم، عنوان کرد: دستگاه قضا در حال رصد واحدهای تولیدی با مشکلات مالی در این استان است و به دنبال اجرای راهکارهایی هستیم که علاوه بر ضایع نشدن حقی از طلبکاران و بدهکاران، تولید کشور نیز دچار مشکل و رکود نشود.جعفری در ادامه به وضعیت پرونده های قضایی در مبارکه اشاره کرد و گفت: 40 درصد از پرونده‌های واردشده به حوزه قضایی این شهرستان، منجر به صلح و سازش میان طرفین شده است.

 

رفع توقیف دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان کردکوی با ورود دادگستری
رییس‎کل دادگستری استان گلستان گفت: با پیگیری دادگستری این استان، دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین کردکوی رفع توقیف و وارد این استان شد.
حیدر آسیابی با اشاره به توقیف دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین کردکوی اظهار کرد: این دستگاه با ارز دولتی و برای نصب در بیمارستان تخصصی قلب کردکوی خریداری و وارد کشور شد. اما از چند ماه پیش با حکم دادگاه حقوقی ساری، توقیف شده بود. وی ادامه داد: با پیگیری‎های دادگستری استان گلستان به‎ویژه دادستانی مرکز این استان و همچنین همکاری و پیگیری نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، این دستگاه رفع توقیف و وارد استان شد. رییس‎کل دادگستری استان گلستان افزود: قرارداد مرکز آنژیوگرافی بخش خصوصی بیمارستان امیرالمومنین کردکوی مدتی است به پایان رسیده است. وی خاطرنشان کرد: با نصب و راه‎اندازی دستگاه آنژیوگرافی دولتی، خدمات‎دهی به بیماران در این بیمارستان از سر گرفته خواهد شد.

حمایت

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در شنبه, 02 بهمن 1400 18:16

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش