Wednesday, 17 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

دیده بان هشتم : برگزاری ۵ هزار و 719 جلسه رسیدگی قضایی الکترونیکی در دادگستری قزوین
رییس‎کل دادگستری استان قزوین از برگزاری ۵ هزار و 719 جلسه رسیدگی قضایی الکترونیکی در دادگستری این استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

 

اخبار مهم حقوقی قضائی

 

علی شعبانی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری، ۵ هزار و ۷۱۹ جلسه رسیدگی به اتهامات زندانیان در دادگستری استان قزوین، به‎صورت الکترونیکی برگزار شده است، تاکید کرد: این میزان رسیدگی، ۲۱ درصد کل جلسات رسیدگی محاکم این استان را تشکیل می‏دهد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان قزوین، وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد جلسات رسیدگی، یک هزار و ۶۷۸ دیدار نیز با زندانیان به‎ صورت الکترونیکی به منظور رفع مشکلات آنان از سوی قضات محاکم صورت گرفته است. رییس‎کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه راه‎اندازی سامانه دادرسی الکترونیکی، شرایط ملاقات زندانی با خانواده‎اش را به صورت غیرحضوری فراهم کرده است، گفت: در ۹ ماهه سال جاری، ۱۱۷ ملاقات الکترونیکی مددجویان با خانواده هایشان برگزار شده که این امر علاوه بر کاهش هزینه های خانواده‌های زندانیان، امکان ملاقات سریع را برای آنان فراهم ساخته است.

 

تاکید دادگستری گیلان بر تعیین مالکیت تالاب عینک رشت
رییس‎کل دادگستری استان گیلان گفت: در حال حاضر تالاب عینک کارکرد اصلی و ساختار خود را از دست داده و نخستین گام برای ساماندهی آن، مشخص شدن مالکیت تالاب و صدور سند در کمترین زمان ممکن است. حجت الاسلام حمزه خلیلی در نشست شورای حفظ حقوق بیت‎المال استان گیلان با بیان اینکه تالاب عینک با مساحت بیش از ۷۰ هکتار هم از لحاظ کمی و هم کیفی دچار آسیب‌های فراوانی شده است، عنوان کرد: در حال حاضر تالاب عینک کارکرد اصلی و ساختار خود را از دست داده و نخستین گام برای ساماندهی آن، مشخص شدن مالکیت تالاب و صدور سند در کمترین زمان ممکن است. وی افزود: کسانی که مالک عرصه در بستر تالاب هستند، حق ساخت اعیان در آن را نداشته‎اند و این سازه‌های غیرقانونی علاوه بر اینکه از زیبایی چشم‎‏انداز تالاب کاسته، موجب ورود فاضلاب‌های خانگی به تالاب شده است. خلیلی با بیان اینکه رویش گونه‌های مهاجم پوشش گیاهی، ماحصل فاضلاب‌های شهری به تالاب است که باید برای آن راهکاری اندیشید، اظهار کرد: شهرداری باید از ساخت‎وساز هر بنایی در بستر تالاب جلوگیری کند. همچنین با ساماندهی وضعیت تالاب در خصوص ادامه فعالیت تجاری اشخاصی که پیرامون تالاب ساخت‎وساز کرده‎اند، مکان دیگری را برای کسب‎وکار آنان فراهم کند تا با ادامه فعالیت در مکان جانمایی‎شده، مشکل معیشتی آنان نیز مرتفع شود.


سازش در پرونده ۲۰ میلیارد تومانی با تلاش شورای حل اختلاف اصفهان
رییس شورای حل اختلاف اصفهان از سازش پرونده ۲۰ میلیارد تومانی با تلاش شعبه ۴۵ شورای حل اختلاف شهر اصفهان خبر داد.سید محمد موسویان در گفت‌وگو با میزان اظهارکرد: پرونده‌ای با موضوع مطالبه چک، خسارت دادرسی و با اختلاف مالی ۲۰ میلیارد تومانی جهت سازش به شعبه ۴۵ شورای حل اختلاف اصفهان ارجاع شد.وی ادامه داد: با توجه به اهمیت صلح و سازش و نقش آن در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی، سازش این پرونده در دستور کار قرار گرفت. وی با بیان اینکه با تلاش کارکنان شعبه ۴۵ شورای حل اختلاف شهر اصفهان این پرونده به سازش رسید و مقرر شد فرد بدهکار ۱۰ دستگاه خودرو خود را بابت وجه دو فقره چک به مالباخته بپردازد، تاکید کرد: شورا‌های حل اختلاف در زمینه حل و فصل دعاوی و ایجاد آرامش بین مردم در جامعه نقش مؤثر و سازنده دارد و باید این نهاد مردمی بیشتر مورد حمایت قرار بگیرد.

 

عاملان ایجاد رعب و وحشت در سیرجان بازداشت شدند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از دستگیری ۳ نفر از عوامل ایجاد رعب و وحشت در یکی از مناطق شهرستان سیرجان خبر داد. محسن نیک ورز گفت: دادستانی با مخلان نظم و امنیت عمومی قاطعانه برخورد خواهد کرد. وی بیان کرد: متاسفانه طی چند روز گذشته ساکنان یکی از مناطق سیرجان شاهد ایجاد رعب و وحشت از ناحیه چند متهم بودند.وی با بیان اینکه متهمان جهت درگیری و نزاع با شخصی که سابقه نزاع قبلی داشتند به این محله آمده بودند، گفت: البته این افراد به هدفشان که ایجاد درگیری با طرف مقابل بوده است نمی‌رسند، اما به تعدادی از خودرو‌های ساکنان منطقه خسارت‌هایی وارد می‌کنند. نیک ورز خاطرنشان کرد: بلافاصله دستگیری متهمان در دستور کار دادستانی و پلیس اطلاعات و پلیس امنیت عمومی قرار گرفت و ظرف کمتر از ۴۸ ساعت متهمان دستگیر شدند.دستگیری و مجازات عاملان این رفتار‌های خشن درس عبرتی خواهد بود برای کسانی که قصد ارتکاب رفتار مجرمانه مشابه را دارند.دادستان سیرجان تاکید کرد: برخورد با جرایم خشن و جرایمی که امنیت عمومی را به مخاطره می‌اندازد در دستور کار دستگاه قضایی و پلیس قرار دارد و دادستانی با مخلان نظم و امنیت عمومی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

 

امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است
دادستان عمومی و انقلاب شهر یاسوج گفت: هر دستی برای به خطر انداختن امنیت مردم بلند شود، این دست قلم خواهد شد.سید علی ملک حسینی در حاشیه نهمین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دستگاه‌های مختلف قضایی و پلیس در یاسوج در این خصوص افزود: به دنبال درخواست مکرر مردم و از آنجا که بارها اعلام شده است، امنیت خط قرمز دستگاه قضایی و نیروی مقتدر انتظامی است؛ از امروز این طرح هر روزه و متناوب و پس از آن هم تا پایان سال در چندین نوبت اجرا خواهد شد.وی با بیان اینکه کسانی که امنیت مردم را به خطر اندازند جایگاه آنها در زندان خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز کسانی که با حمل سلاح سرد و گرم بخواهند امنیت مردم را که ثمره خون شهدای عزیز ما هست به خطر بیاندازند، قطعاً در چنگال دستان مقتدر پلیس گرفتار خواهند شد و توسط همکاران قضایی جای آنها در زندان خواهد بود.ملک حسینی تصریح کرد: هشت مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی اجرا شده است و اکنون به صورت فوق‌العاده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

حمایت

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش