text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

اخبار مهم حقوقی و قضائی

دیده بان هشتم : رفع تصرف ۹۲۰ هکتار از اراضی استان ایلام در سال گذشته
رییس کل دادگستری استان ایلام گفت: در سال گذشته ۹۲۰ هکتار از اراضی این استان رفع تصرف شد.

 

اخبار مهم حقوقی قضائی


علی دهقانی در مراسم معارفه جابر نوری به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان هلیلان و تقدیر از خدمات بهروز نجفی در دوران تصدی این سمت بیان کرد: در سال گذشته در سطح استان ۹۲۰ هکتار از اراضی ملی توسط افراد سودجو به صورت غیرمجاز تصرف شده بود که با احکام دستگاه قضایی استان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد.
وی افزود: در شهرستان هلیلان در سال گذشته ۳۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان به صورت غیرقانونی توسط افراد سودجو تصرف شده بود که با احکام صادر شده در دادگستری استان این اراضی به بیت المال اعاده شد.

تشکیل کارگروه نظارتی تنظیم و کنترل بازار در اردبیل
رییس ‎کل دادگستری استان اردبیل از تشکیل کارگروه نظارتی تنظیم و کنترل بازار در این استان خبر داد.
حجت‎الاسلام حسین کثیرلو در جلسه شورای عالی قضایی استان اردبیل، اظهار کرد: پیرو تأکید رییس دستگاه قضا مبنی بر مقابله با تخلفات اقتصادی و نیز کنترل و اعمال سیستم‎های نظارتی بیشتر بر بازار و نحوه تولید، توزیع و برخورد با کم‎فروشی و گران‏فروشی، احتکار و غیره، کارگروهی متشکل از دادستانی مرکز استان، اداره‎کل بازرسی و نیز تعزیرات حکومتی استان اردبیل تشکیل شد تا ضمن نظارت بر نحوه انجام وظایف دستگاه های متولی تنظیم و کنترل بازار، اقدامات به ‎موقع و قانونی با استفاده از ظرفیت این دستگاه‎ها در مورد هرگونه تخلف در این عرصه در سریع‎ترین زمان ممکن انجام گیرد.

 

آزاد کردن زندانی جرایم غیرعمد با فروش دستبند طلا توسط بانوی خیر یزدی
بانوی یزدی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال هزینه فروش طلای خود را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داد. یک بانوی یزدی با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد، مبلغ ۲۰ میلیون تومان هزینه فروش طلای خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داد.
این بانوی نیکوکار که تمایلی به اعلام شدن نام و تصویرش نداشت، در خصوص این اقدام خداپسندانه گفت: ابتدای محرم نذری کرده بودم و اکنون تصمیم گرفتم با فروش دستبند خود مبلغ نذر را جهت آزادی یک زندانی جرایم غیر عمد به ستاد دیه استان یزد اهدا کنم.

 

ضرورت پررنگ‎تر شدن نقش‌آفرینی آحاد مردم در پیشگیری از وقوع جرم
رییس‎کل دادگستری استان فارس بر ضرورت پررنگ‎تر شدن نقش‌آفرینی آحاد مردم در پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد.
حجت‌الاسلام‌ سید کاظم موسوی در نشست تخصصی هم‌اندیشی با تأثیرگذاران و فعالان اجتماعی و نماینده برخی سازمان‌های مردم‎نهاد اجتماعی با بیان اینکه ایجاد زمینه مناسب در جهت مطالعات اجتماعی، و شناسایی آسیب‌های اجتماعی با همکاری متخصصان در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و انجام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی می‌تواند دستگاه قضایی را در ورود هدفمند به پیگیری مشکلات عمومی و احیای حقوق عامه یاری کند، گفت: تعامل و مشارکت مناسب تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در اجرای طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم و همچنین درک مشترک از اهمیت موضوع و فرا قوه‌ای بودن آن در میان مردم و مسئولین بسیار مهم است.
وی بر ضرورت پررنگ‎تر شدن نقش‌آفرینی آحاد مردم در پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد.

 

ظرفیت انتقال کارخانه‌های سرب و روی زنجان به محل جدید وجود دارد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: دادگستری این استان برای انتقال همه کارخانه‌های سرب و روی زنجان به روستای سردهات آمادگی دارد و در صورت لزوم در بازه زمانی ۲ تا ۳ ساله می‌توان این نقل و انتقالات به محل جدید را انجام داد.
حجت‌الاسلام محسن کرمی در دیدار با استاندار زنجان، با اشاره به ظرفیت بالای سردهات، محل جدید انبار پسماند روی، اظهار کرد: اگر پیوست بهره‌وری از پسماند روی در محل جدید، از هم‎اکنون انجام شود، می‌توان بسیاری از برنامه‌های جانبی را در این محل عملیاتی کرد. وی افزود: سرمایه‎گذاری‌های جدید در سرب و روی، قائم به تجهیزات کارخانه نیست و ماشین‎آلات آن هر چند سال یک بار باید به‎روزرسانی و نو شوند. بنابراین مباحثی مانند انتقال کارخانه‌های سرب و روی به محل دیگر، نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی ندارد و می‌توان آن را عملیاتی کرد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان، به مطالعات انجام‎شده در منطقه چِپ‌چِپ به منظور استقرار احتمالی واحد‌های تولیدی سرب و روی در این محل اشاره و بیان کرد: نتایج این مطالعات نشان می‌دهد اگرچه بیشتر شرایط جوی از جمله رطوبت، در هر دو محل چِپ‌چِپ و سردهات، یکسان است، اما روستای سردهات مزایای بیشتری دارد.
کرمی ادامه داد: قبل از انتقال پسماند روی به سردهات، با صرف وقت و انرژی بسیار، مسئولان نسبت به انبار پسماند روی زنجان در این محل مجاب شدند و نباید به دنبال محل دیگری برای این منظور بود. چراکه این امر آینده‌ای نخواهد داشت و به احتمال زیاد مشکلات متعددی هم در پی دارد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان خاطرنشان کرد: وجود بزرگراه در کنار محل تعیین‎شده سردهات، در راستای سهولت حمل و نقل، عرصه درجه چهار با هدف نبود مشکل پیرامونی به لحاظ زراعت و حداقل فاصله تا منبع تامین خاک، از مهمترین معیار‌های انتخاب محل جدید برای انبار و انتقال احتمالی کارخانه‌های سرب و روی است.

 

رسیدگی الکترونیک به 11 هزار و 500 پرونده در دادگاه‎های گلستان
رییس‎کل دادگستری استان گلستان گفت: در سال جاری، 11 هزار و 500 پرونده بدون استفاده از قلم و کاغذ و به صورت الکترونیک در دادگاه‎های این استان رسیدگی شد.
حیدر آسیابی اظهار کرد: پرونده کاغذی در طرح رسیدگی الکترونیک وجود ندارد و همه فرآیندهای قضایی از زمان تشکیل، طول رسیدگی تا زمان صدور رای و بایگانی، به صورت سیستمی انجام می‎شود.
وی ادامه داد: در سه ماهی که از آغاز اجرای این طرح می‌گذرد، 11 هزار و 500 پرونده، به صورت الکترونیک رسیدگی و برای تعدادی هم رای صادر شده است.
رییس‎کل دادگستری استان گلستان افزود: طرفین پرونده هم می‌توانند با استفاده از نام کاربری و رمزی که شعب به آنان می‌دهد، مراحل رسیدگی به پرونده خود را به صورت اینترنتی دنبال کنند.
وی بیان کرد: با گسترش زیرساخت‎ها برای شتاب‎بخشی به الکترونیکی کردن فرآیندهای قضایی، امسال سه هزار دادگاه هم به صورت آنلاین برگزار شد و طرفین پرونده در صورت تمایل می‎توانند به صورت تصویری در جلسه رسیدگی، شرکت کنند.
آسیابی در ادامه از ابلاغ اینترنتی 85 درصدی اوراق قضایی هم خبر داد و خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم، جلوگیری از رفت ‌و ‌آمدهای غیرضروری و رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها، از اهدافی است که با هوشمندسازی فرآیندهای قضایی، آن را دنبال می‎کنیم.

 

حمایت

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در دوشنبه, 26 مهر 1400 13:31

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش