text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

بسته حوادث 25 مهر

دیده بان هشتم : تهرانی ها از این زن خبیث وحشت داشتند
سارق زن و مرد در غرب تهران که دست به موبایل قاپی خشن می زدند بازداشت شدند.

 

بسته حوادث


رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقانی که در غرب تهران موبایل قاپی می کردند، خبر داد.
سرهنگ " جلیل موقوفه ای " اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی واحد های عملیاتی در غرب تهران فعال بودند که گشت انتظامی کلانتری ۱۰۵ سنایی به یک موتورسیکلت با ۲ سرنشین مشکوک شدند.

 وی افزود: ماموران کلانتری پس از اقدامات اطلاعاتی و گرفتن استعلام از پلاک موتورسیکلت مذکور متوجه شدند، وسیله نقلیه مذکور سرقتی بود و سرنشینان آن سارقان حرفه ای غرب تهران هستند.
این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله متواری شدند که ماموران کلانتری ۱۰۵ سنایی در یک تعقیب و گریز طولانی هر ۲ سارق زن و مرد را بازداشت کردند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: ماموران کلانتری در بازرسی بدنی از متهمان ۳ گوشی موبایل سرقتی کشف و سارقان در بازجویی ها به جرم خود مبنی بر ۲۰ فقره موبایل قاپی از شهروندان در غرب تهران اعتراف کردند.

سرهنگ موقوفه ای در پایان خاطرنشان کرد: متهمان برای سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

پسر مادرش را خیانتکار خواند و پدر او را کشت !
مرد نانوا که پس از 20 سال زندگی مشترک همسرش را کشته و به خاطر ناتوانی اولیای دم در پرداخت دیه،6سال در زندان بلاتکلیف مانده بود از جنبه عمومی جرم محاکمه می شود.
همسرکشی به دست مرد نانوا رخ داد. همسرکشی این مرد او را 6 سال در زندان بلا تکلیف نگه داشت. دلیل همسرکشی این مرد حرف های عجیب فرزندش بود. همسرکشی در تهران اتفاق افتاد. فرزندان عامل همسرکشی در اجرای حکم قصاص را درخواست کردند.
او در دادگاه گفت پشیمان است و به خاطر حرف فرزندش مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

هشتم خرداد ماه سال 94 مرد 50 ساله ای به نام حسن با پلیس ملارد تماس گرفت و گفت در غیاب فرزندانش همسر 46ساله اش به نام گوهر را با ضربه های چاقو کشته است.با این تماس پلیس به محل جنایت رفت و با جنازه خونین گوهر روبه رو شد. جنازه به پزشکی قانونی فرستاده شد وحسن لب به اعتراف گشود. وی گفت گوهر را کشتم چون دیگر علاقه ای به من نداشت. دو پسر بزرگ این زوج که قیم خواهر و برادر خردسالشان بودند در دادسرا برای پدرشان قصاص خواستند .به این ترتیب حسن در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استا تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در آن جلسه حسن گفت: من عاشق همسرم بودم و 20 سال با او زندگی کردم اما چند سالی بود که متوجه شده بودم دیگر علاقه ای به من ندارد. او به من بی توجه بود و سر همین موضوع مدام با هم درگیر بودیم. چون به رفتارهای همسرم مشکوک شده بودم و گمان می کردم با مرد غریبه ای درارتباط است آخرین بار در غیاب فرزندانم با او صحبت کردم اما با بی اعتنایی پاسخم را داد و من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم با چاقو چند ضربه به او زدم و سپس با پلیس تماس گرفتم.

وی ادامه داد: من سالها در نانوایی کار می کردم تا همسر و فرزندانم زندگی خوبی داشته باشند اما بی توجهی های همسرم به من باعث شده بود به او بدبین شوم. من از کشتن او پشیمانم و از دادگاه تقاضای بخشش دارم.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و وی را به قصاص محکوم کردند. حکم صادره در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد اما چون فرزندان قربانی توان پرداخت تفاضل دیه را نداشتند،پیگیر اجرای حکم نشدند. به این ترتیب حسن 6سال بلاتکلیف در زندان ماند.

وی نامه ای به قضات دادگاه نوشت و از آنها کمک خواست. به این ترتیب این مرد طبق ماده 429 قانون مجازات اسلامی بار دیگر از خود دفاع کرد.

در آن جلسه،حسن بار دیگر به تشریح قتل پرداخت و گفت: من به خاطر حرف پسرم زنم را کشتم و اشتباه کردم.

وی ادامه داد: همسرم رفتارهای مشکوکی داشت و من به او شک کرده بودم. اما روزی که پسرم به من گفت به مادرش مشکوک شده و گمان می کند او به من خیانت کرده است، اوضاع روحی ام به هم ریخت. شک من به یقین تبدیل شده بود که با همسرم درگیر شدم و او را کشتم. اما بعد از قتل متوجه اشتباهم شدم.
این متهم گفت: فرزندانم برای من قصاص خواستند و حکم اعدامم تایید شد اما انها دیگر پیگیر پرونده نشدند و من در زندان بلاتکلیف ماندم. شش سال است که در زندان شب و روز ندارم و نگران آینده فرزندانم هستم. به همین خاطر تقاضا دارم تا قضات دادگاه تکلیفم را روشن کنند.

با این درخواست قضات دادگاه طبق ماده 429 قانون مجازات اسلامی به اولیای دم مهلت دادند تا پیگیر پرونده شوند. اما آنها بار دیگر پیگیر پرونده نشدند و به دادگاه نیامدند. به این ترتیب و با گذشت مهلت قانونی، قرار شد تا حسن از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.او پس از آخرین دفاع به 3تا 10 سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم و احتمالا به زودی آزاد خواهد شد.

 

ربودن نامادری توسط دختر تهرانی
زن جوان برای رسیدن به اموال پدرش اقدام به ربودن نامادری اش کرد.
چندی قبل خانواده ای با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران از ربوده شدن خاله 92 ساله شان به دست دخترخوانده اش خبر دادند.
با توجه به حساسیت موضوع بازپرس حبیب الله صادقی از شعبه 4 دستور داد تا تیمی از کارآگاهان اداره 11 پلیس آگاهی تهران برای ردیابی و افشای راز این آدم ربایی وارد عمل شوند.

کارآگاهان در ادامه خانواده پیرزن 92 ساله به نام ناهید را هدف تحقیق قرار دادند و مشخص شد که همسر ناهید سالها قبل وقتی متوجه می شود که نمی تواند از همسرش صاحب فرزند شود به همین خاطر با زن جوانی به صورت صیغه ای ازدواج کرده و در این ازدواج موقت یک دختر به نام ویدا به دنیا می آید.
در ادامه مشخص شد ویدا که امروز 60 سال دارد پس از مرگ پدرش بخاطر اینکه به سرمایه پدرش برسد اقدام به ربودن نامادری اش کرده تا ثروت پدری را به نام خودش کند.

بدین ترتیب تحقیقات کلید زده شد و کارآگاهان در این مرحله از تحقیقات با توجه به اطلاعاتی از خانواده ناهید به دست آوردند پی بردند که ویدا نامادری اش را به نوشهر انتقال داده است .

همین سرنخ کافی بود تا ماموران در یک عملیات غافلگیرانه ویدا را در خانه ویلایی در نوشهر بازداشت کنند.

بنا بر این گزارش، تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

رکنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در یکشنبه, 25 مهر 1400 15:51

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش