text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

سامانه نظام هویت هوشمند موقوفات راه‌اندازی شد

دیده بان هشتم : معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه‌اندازی سامانه نظام هویت هوشمند موقوفات خبر داد و گفت: این سامانه موجب تسریع در ارائه خدمت به واقفین، شفافیت در موقوفات می‌شود و به ثبت سریع تعداد زیادی شخص حقوقی کمک می‌کند.

 

سخنگوی قوه قضائیه جدید 2

 

ذبیح‌الله خداییان معاون و سخنگوی قوه قضاییه در مراسم رونمایی از نظام هویت هوشمند موقوفات کشور به نقش موثر نظام هویت هوشمند در شفافیت در موقوفات، تسریع در امور، ارتقای کیفیت ارائه خدمات و نظارت الکترونیکی اشاره کرد و افزود: با هر وقفی که صورت می‌گیرد یک شخصیت حقوقی جدید ایجاد می‌شود که نیاز به یک شناسنامه دارد. بر این اساس یک شناسه ملی اختصاص داده می‌شود که احراز هویت از طریق این شناسه یکتا انجام شود و همه فعالیت‌های شخص حقوقی از طریق شناسه ملی قابل رصد و پیگیری است.

وی ادامه داد: تاکنون اختصاص شناسه ملی به شخص حقوقی به صورت دستی انجام می‌شد که با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه به خصوص در دوره حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، نظام هویت هوشمند ایجاد شد و از این پس به محض اینکه وقفی انجام شود، اطلاعات به صورت الکترونیکی به سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال و همه مراحل ثبت و اختصاص شناسه ملی به صورت لحظه‌ای و آنی انجام می‌شود.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به مزایای این نظام هوشمند خاطرنشان کرد: انجام این کار با توجه به اینکه تمام امور به صورت الکترونیکی است امکان اشتباه را نیز کمتر می‌کند و یک نوع تحول در نظارت بر موقوفات ایجاد خواهد شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با قدردانی از رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت‌های این سازمان برای راه‌اندازی این سامانه، اظهار داشت: در سازمان اوقاف یکی از موضوعات مهم و مورد دغدغه، تعیین تکلیف وضعیت اسناد موقوفه و حفظ آن‌ها است که با راه اندازی نظام هوشمند تسریع در امور انجام می‌شود.

خاموشی افزود: اختصاص این شناسه ملی، شفافیت و سرعت عمل بیشتر را به همراه خواهد داشت و بر اساس این هویت بخشی، به سرعت مشکلات شناسایی شده و با همکاری دستگاه قضایی بسیاری از آن‌ها حل و فصل خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از نهادهای مرتبط خواست که در این هویت بخشی کمک کنند و به نقش موثر نظام هویت هوشمند در انجام ماموریت های سازمان اوقاف در بُعد حفظ موقوفات اشاره کرد و گفت: بر این اساس موقوفات دارای شناسنامه هویتی در ادارات ثبت اسناد و املاک کشور خواهد شد.

وی با اشاره به نیاز اساسی سازمان اوقاف به نظام هویت هوشمند موقوفات کشور، از رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قدردانی کرد.

مرتضی ادب مدیرکل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی نیز اهم سیاست‌های نظام هویت هوشمند مدیریت و ثبت اشخاص حقوقی را ایجاد تسهیل و تسریع در ارائه خدمات برای واقفین و حذف هرگونه استعلام کتبی، شفاف سازی و تثبیت اقلام و اطلاعات هویت‌ها، توسعه خدمات الکترونیک در تمام کشور، ارتقای ابزارهای ارزیابی عملکرد و پایش برخط وضعیت هویت موقوفات و اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در زمینه هویت موقوفات عنوان کرد.

در این مراسم نظام هویت هوشمند موقوفات کشور با افتتاح شناسه ملی بقعه متبرکه امام زاده صالح (ع) رونمایی شد.

ایرنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در یکشنبه, 25 مهر 1400 14:16

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش