text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

بسته حوادث 20 مهر

دیده بان هشتم : جزئیات مرگ نخبه هرمزگانی با تزریق واکسن کرونا
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: فوت نخبه هرمزگانی پس از تزریق واکسن کرونا دروغ ساختگی مخالفان واکسن است و تکذیب می‌شود.

 

بسته حوادث


دکتر فاطمه نوروزیان افزود: در بررسی و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مقامات بهداشتی شهرستان پارسیان و نظر خانواده این نوجوان، محرز شد که متوفی به هیچ عنوان واکسن کرونا تزریق نکرده است.
وی افزود: این نوجوان حدود دو ماه قبل دچار بیماری کرونا شد و با توجه به نظر پزشکان معالج، علت فوت ناشی از عوارض قلبی بیماری کرونا و بیماری زمینه ایی بوده است.

نوروزیان با اشاره به اینکه اکنون واکسیناسیون یکی از بهترین راهکار‌های کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا و همچنین پیشگیری از ابتلاست، گفت: برخی افراد به صورت آگاهانه و در پاره‌ای از موارد ناآگاهانه با انتشار مطالب غیر واقع در خصوص تزریق واکسن، موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد دل نگرانی در مردم می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی افزود: تزریق واکسن کرونا بصورت صددرصدی از ابتلا به این ویروس جلوگیری نمی‌کند، اما در صورت ابتلا در بیش از ۸۵ درصد موارد، از مرگ جلوگیری می‌کند.

چندی پیش خبری در فضای مجازی در خصوص فوت نوجوان نخبه هرمزگانی به دلیل سکته قلبی ناشی از عارضه واکسن کرونا منتشر شد.

 

تشکیل باندهای سریالی کلاهبرداری از زندان
باند کلاهبرداران فضای مجازی در پوشش خریداران عمده دست به کلاهبرداری‌های سریالی می‌زدند.
سناریوهای اعضای این باند که از سلول باند طراحی شده بود؛ مردان سابقه‌دار پس از آزادی از زندان نقشه‌های تبهکاری خود را اجرایی کردند.
این گروه مجرم ابتدا ٣٠ سکه از یک مرد طلافروش کلاهبرداری کردند و سپس سراغ فروشنده ١٠٠تن سویا در فضای مجازی رفتند. ردپای مجرم سابقه‌داری در تمام این نقشه‌های مجرمانه وجود داشت. ماهان سردسته این باند بود که با چهار هم‌سلولی‌اش نقشه‌های تبهکارانه‌اش را در مدت کوتاهی اجرایی کرد.

این مجرمان در سایت‌های فروش کالا سوژه‌هایشان را شکار می‌کردند و در فرصتی مناسب سناریوی خود را جامه عمل می‌پوشاندند. پلیس خیلی زود رد این باند کلاهبردار را زد و هم‌سلولی‌های سابقه‌دار را به دام انداخت.

با شکایت مرد طلافروش رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. این مرد وقتی پیش‌روی کارآگاهان نشست از دام کلاهبرداری گفت که یک مرد به نام ماهان در آن نقش اول داشت. تحقیقات نشان می‌داد ماهان با دسیسه‌چینی و اجرای یک نقشه ماهرانه ٣٠ سکه طلا را در چند دقیقه به سرقت برده است.

مرد طلافروش به کارآگاهان گفت: «در مدت کوتاهی مرد جوانی مدام به مغازه‌ام رفت‌وآمد داشت و هر بار طلایی می‌دید یا درباره نرخ طلا و سکه سوالاتی می‌کرد. تا اینکه آخرین بار درخواست ٣٠ سکه طلا کرد. قرار گذاشتیم. روز موعود به محل قرار رفتم تا در ازای پول سکه‌ها را تحویل دهم.

مرد خریدار که پسر جوانی بود و ماهان نام داشت، ادعا کرد که نمی‌تواند کارت به کارت کند، به همین خاطر از من خواست به دفترش بروم.

به همراه ماهان راهی محل کار او شدیم. اما در محل کارش هم باز بهانه آورد. چند باری کارت کشید که دستگاه کارت‌خوانش عمل نکرد. به بهانه خرابی دستگاه کارت‌خوانش به واحد کناری رفت.

ادعا داشت که واحد کناری هم متعلق به او است. باید از واحد کناری انتقال وجه می‌داد. از دفتر خارج شد و در حالی که ٣٠ عدد سکه طلایم دست او بود، به واحد کناری رفت. ١٥ دقیقه از ماجرا گذشت، وقتی از ماهان خبری نشد، سراغ دفتر کناری رفتم و متوجه شدم که اصلا کسی آنجا کار نمی‌کند و مرد جوان طلاها را سرقت کرده است.

با شکایت مرد طلافروش تحقیقات از سوی کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد. در نخستین گام کارآگاهان سراغ محل کار ماهان رفتند و همان‌طور که احتمال می‌دادند، دفتر کار به صورت دو روزه اجاره شده بود.

در حالی که بررسی‌ها برای دستگیری ماهان ادامه داشت، کارآگاهان پایگاه هشتم با شکایت‌های مشابهی مواجه شدند. طبق اعلام شکات، آنها کالاهایشان نظیر ١٠٠ تن سویا را در سایت‌های فروش کالا آگهی کرده بودند. متهم جوان به عنوان خریدار با آنها تماس می‌گیرد.

طبق نقشه، متهم جوان و همدستش به محل قرار می‌روند و پس از تحویل کالاها، با ترفندی، حواس فروشنده را پرت کرده و بارها را بدون انتقال وجه سرقت می‌کردند.

با تحقیقات پلیسی مشخص شد که در تمامی این سرقت‌ها، ماهان سردسته باند بوده و با همکاری اعضای باندش این سرقت را مرتکب شده است. با توجه به اینکه سرقت‌ها حرفه‌ای صورت می‌گرفت، این احتمال مطرح شد که اعضای این باند سابقه‌دار باشند. با این فرضیه کارآگاهان سراغ آلبوم متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی رفتند و درنهایت هویت اصلی ماهان و همدستانش که از سارقان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری بودند، شناسایی کردند.

با به دست آمدن هویت متهم جوان و همدستانش، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و در چند عملیات جداگانه هر چهار عضو این باند دستگیر شدند. سرکرده باند ماهان در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: «با همدستانم در زندان آشنا شدم. در یک سلول بودیم. در همان زندان با هم نقشه کلاهبرداری‌ها را طراحی کردیم.

قرار شد بعد از آزادی از زندان گروهی تشکیل دهیم و سرقت‌هایمان به شیوه کلاهبرداری را انجام دهیم. همین هم شد، بعد از آزادی تک‌تک‌مان 4 نفر شدیم و یک باند تشکیل دادیم. در سایت‌های فروش کالا جست‌وجو و سوژه مناسب را پیدا می‌کردیم و با آنها قرار می‌گذاشتیم. طعمه‌هایمان از همه نوع بودند. اما با یک نقشه ماهرانه در فرصتی مناسب وسایل را سرقت می‌کردیم.»

کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را ١٠میلیارد ریال اعلام کرده‌اند. با اعتراف متهمان به کلاهبرداری و سرقت‌ها، تحقیقات در این رابطه و شناسایی سایر مالباختگان احتمالی اعضای باند ادامه دارد.

 

شکایت از پلیس ترکیه به اتهام قتل یک ایرانی
مرد جوان ایرانی هدف شلیک پلیس مرزی ترکیه قرار گرفت و کشته شد .
چند روز پیش خانواده ای با حضور در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی تهران شکایت کردند که یکی از اعضای خانواده شان در خاک ترکیه با شلیک گلوله پلیس مرزی این کشور کشته شده است . حالا از پلیس ترکیه شکایت دارند و خواستار پیگیری ماجرا و روشن شدن علت مرگ او هستند.
با دستور بازپرس جنایی تحقیقات دراین باره ادامه یافت تا اینکه در بررسی های اولیه معلوم شد این مرد غیر قانونی وارد ترکیه شده و گلوله مرزبانی آنجا قرارگرفته است . بازپرس پرونده از پلیس بین الملل خواست دراین باره تحقیق کنند و مکاتباتی با پلیس ترکیه انجام گیرد تا اسناد و مدارک پرونده و تحقیقات درباره مرگ مرد ایرانی را در اختیار پلیس ایران قرارگیرد.

رکنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در سه شنبه, 20 مهر 1400 13:19

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش