text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

اخبار مهم حقوقی قضائی کشور

دیده بان هشتم : 

بازدید رییس کل دادگستری خراسان شمالی از مجتمع قضایی شهید لاجوردی
رییس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن بازدید از مجتمع قضایی شهید لاجوردی در مرکز استان و دیدار با قضات و کارکنان اداری بر ضرورت بکارگیری بیشتر دقت و سرعت در فرایند رسیدگی‌های قضایی تأکید کرد.

 

اخبار مهم حقوقی قضائی


حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری در بازدید از مجتمع قضایی شهید لاجوردی در مرکز استان و دیدار با قضات و کارکنان اداری بر ضرورت بکارگیری بیشتر دقت و سرعت در فرایند رسیدگی‌های قضایی تأکید کرد. جعفری، ضمن استماع دیدگاه ها، نقطه نظرات و پیشنهاد‌های مطروحه از سوی قضات رسیدگی کننده و کارکنان اداری این مجتمع گفت:کار در دستگاه قضایی به اعتبار حساسیت‌هایی که وجود دارد و همچنین به جهت انتظاراتی که شهروندان از قوه قضائیه دارند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.وی افزود: رعایت نظم و انضباط اداری، تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین، تلاش در برقراری زمینه‌های عدالت قضایی و حاکمیت قانون و استفاده بهتر و بیشتر از فن آوری‌های نوین در جریان مناسبات قضایی و همچنین تمام الکترونیکی شدن سازوکار‌ها و فرایند‌های قضایی و اهتمام جدی قضات و کارکنان اداری می‌تواند روند تحقق اهداف دستگاه قضایی را در مسیر پیشبرد امور و ارائه خدمات قضایی شایسته به شهروندان تسهیل و تسریع نماید. جعفری همچنین در گفتگوی چهره به چهره با تنی چند از مراجعین مجتمع قضایی شهید لاجوردی در راستای پیگیری مطالبات مطروحه از سوی آنان حسب مورد دستور‌های مقتضی صادر کرد. رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در ادامه از شورای حل اختلاف بجنورد نیز بازدید کرد. وی، اولویت مهم و اساسی شورا‌های حل اختلاف را تلاش و اهتمام جدی در اصلاح ذات البین و حصول سازش در پرونده‌ها برشمرد.
جعفری تصریح کرد:هر چند در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته طی سالیان اخیر و همچنین در پنج ماهه سال جاری روند صلح و سازش در استان خراسان شمالی تا حدودی بهتر شده و در مجموعه این آمار بالاتر از میانگین کشور است و این استان در ردیف سه استان ممتاز کشوری از این حیث قرار دارد، با این وجود انتظار داریم به اعتبار قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در مسیر اشاعه فرهنگ مصالحه وجود دارد؛ این آمار تا پایان سال جاری بنحو محسوس و قابل توجه بهبود یابد.

رفع موانع احیای کارخانه «سامان کاشی» بروجرد از سوی عدلیه
رییس اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان تهران از بررسی مشکلات و رفع موانع احیاء و راه اندازی مجدد کارخانه «سامان کاشی» بروجرد خبر داد. بابک ترکی در نشستی با نماینده شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی، مالک و سهامداران کارخانه «سامان کاشی» بروجرد در محل اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری تهران به بررسی مشکلات این کارخانه با هدف رفع موانع تولید و ایجاد شرایطی برای راه اندازی مجدد آن پرداخت. ترکی در این نشست، در خصوص مشکلات و موانع و احیاء و راه‌اندازی مجدد کارخانه «سامان کاشی» بروجرد و همچنین اقدامات انجام شده پرداخت و پس از بررسی این موارد، تدابیر و تصمیمات مقتضی در این زمینه اتخاذ شد.کارخانه «سامان کاشی» بروجرد در حال حاضر تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران است.

ورود دادستان فیروزکوه به‌منظور حل مشکلات کارخانه تولیدی «سیمان فراز»
دادستان عمومی و انقلاب فیروزکوه ضمن بازدید از کارخانه تولیدی «سیمان فراز» گفت: در جریان بازدید از این واحد تولیدی، دستوراتی در جهت رفع مشکلات شرکت یاد شده صادر شد. عباس رضایی در راستای حمایت‌های قضایی از چرخه تولید و سیاست‌های کلی قوه قضاییه از کارخانه تولیدی «سیمان فراز» بازدید کرد. دادستان عمومی و انقلاب فیروزکوه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این واحد تولیدی، در جریان مهم‌ترین مسائل و مشکلات آن قرار گرفت. وی در حاشیه این بازدید و در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در این شرکت به‌طور متوسط ۳۰۰ کارگر مستقیما مشغول به کار هستند و روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن مواد اولیه تولید سمنان و سه هزار و ۶۰۰ تن سیمان تولید می‌کند. رضایی تصریح کرد: در جریان این بازدید، جلسه مشترکی در دفتر شرکت یاد شده برگزار شد که در این جلسه مسئولان شرکت عمده دلایل افزایش قیمت سیمان را در محدودیت‌های برق و سهمیه‌بندی شدن آن، از بین رفتن آجر‌های نسوز کوره سیمان، از کار افتادن و سوختن موتور سنگین کارخانه اعلام کردند. دادستان عمومی و انقلاب فیروزکوه اظهار کرد: در جریان بازدید از این واحد تولیدی، دستوراتی در جهت رفع مشکلات شرکت یاد شده صادر شد. وی با اشاره به استماع مشکلات کارگران در جریان بازدید از این واحد تولیدی عنوان کرد: حمایت از اقتصاد مقاومتی و چرخه تولید از اولویت‌های دستگاه قضایی است و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم از هیچ حمایتی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

رسیدگی به درخواست‌های زندانیان زندان زرند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در استان کرمان در بازدید از زندان این شهرستان ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته، گفت: مسئولین زندان اهتمام جدی در فراهم کردن شرایط جهت اصلاح و تربیت زندانیان در مجموعه زندان داشته‌اند و امروز شاهد عملکرد خوب آنان هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل بلوچ‌زاده ضمن بازدید از زندان این شهرستان اظهار کرد: دستگاه قضایی در تلاش است تا از مجازات زندان به عنوان یک ابزار موثر اصلاحی و تربیتی و توانمندسازی زندانی برای فراگیری آموزه‌های موثر و مهارت‌های اساسی زندگی و بازگشت سعادتمندانه به جامعه استفاده کند تا پس از آزادی و ورود به جامعه به‌عنوان یک فرد مفید برای زندگی اجتماعی، مورد استقبال مردم و افکار عمومی قرار گیرد.وی در ادامه با تاکید بر اینکه زندان قطعا جای کسانی است که برای جامعه خطرناک هستند نه کسانی که مشکل خانوادگی و مالی دارند، گفت: زندانی شدن هر فرد علاوه بر هزینه ها، تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی برای فرد و خانواده وی دارد. دادستان زرند، یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی زرند را سیاست حبس زدایی دانست و افزود: معتقدیم زندان نباید جای هر مجرمی باشد؛ بلکه فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی، روحی و روانی مردم را بر هم می‌زنند، باید در زندان باشند.
بلوچ‌زاده، یکی دیگر از اهداف بازدید سرزده از زندان را رعایت حقوق شهروندی متهمان عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس و به‌منظور بررسی رعایت حقوق از حیث شرایط محل نگهداری، مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی بازداشتی‌ها و دسترسی متهمان به خانواده و وکلایشان نیز مورد بررسی قرار گرفت. وی تکریم و حفظ کرامت انسانی متهمان از جانب مسئولان ذیربط را یکی از دلایل این بازدید عنوان کرد و یادآور شد: رعایت کرامت و حیثیت انسانی متهمان از اهمیت دو چندانی برخوردار است؛ زیرا رعایت کرامت و حیثیت ذاتی اشخاص از لوازم دادرسی عادلانه محسوب می‌شود.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:
دشمن با ابزار رسانه به جنگ با انقلاب آمده است
رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‎قضاییه، گفت: امروز استکبار جهانی با ابزار رسانه به جنگ با انقلاب مردمی ما آمده و اگر از اصول و اعتقادات خودمان دور شویم آسیب خواهیم دید.
حجت الاسلام و المسلمین عبد اللهی در نشست ماهانه رییس سازمان زندان‌ها با مدیران کل ستادی و استانی با اشاره به لزوم رعایت موارد امنیتی در زندان ها گفت: تصور نکنیم که منافقان تغییر رویه داده‌اند و یا سرویس های اطلاعاتی جهان دست از دشمنی با ما برداشته اند. عبداللهی اظهار کرد: اتفاقاتی که اخیراٌ افتاد یک خسارت بزرگ بود که خیلی از زحمات چندین ساله را تحت الشعاع قرار داد و البته ما را نیز متوجه برخی از آسیب ها در حوزه زندان کرد. حجت‎الاسلام‎والمسلمین عبدالهی، افزود: امروز استکبار جهانی با ابزار رسانه به جنگ با انقلاب مردمی ما آمده و اگر از اصول و اعتقادات خودمان دور شویم آسیب خواهیم دید. رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‎قضاییه در ادامه با تشریح برخی از آسیب‎های موجود در زندان‌ها به تبیین نکات لازم در این زمینه پرداخت.

دشمن دنبال سیاه‌نمایی و دروغ پراکنی است
رییس سازمان زندان‌ها نیز در این نشست با اشاره به وقایع اخیر، گفت: هر چند برخی از رخدادها در محیط زندان به سبب حضور بعضی از افراد طبیعی است اما به واسطه اینکه ما در یک نظام اسلامی هستیم این مسائل حتی در کمترین شکل خود هم قابل قبول نیست و نباید رخ بدهد.محمدمهدی حاج محمدی با بیان اینکه دشمن تلاش زیادی را شروع کرده تا بواسطه اتفاقات زندان کارکرد نظام اسلامی را زیر سوال ببرد گفت: دشمن سعی می کند با بزرگ نمایی، سیاه نمایی و دروغ پراکنی دستاورد های حقوق بشری واقعی در زندان ها را زیر سوال ببرد تا از این طریق نظام اسلامی را مورد حمله قرار دهد.حاج محمدی با بیان اینکه بازپروری و بازاجتماعی نمودن زندانیان مهمترین هدف ماست گفت: در ماده ۲ آیین نامه اجرایی جدید سازمان زندان ها، بنا نهادن امور بر پایه احترام و ادب به عنوان اولین زنجیره فعالیت های اصلاحی و تربیتی تعیین شده است.
رییس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: از آغاز مسئولیت در سازمان زندان ها همه جهت گیری ها، سیاست گذاری ها، اولویت بندی ها، سفرهای مکرر استانی، همنشینی با زندانیان و به تصویر کشیدن اقدامات و فعالیت های زندان ها، بخاطر تغییر نگاه جامعه و مسئولین نسبت به زندان، زندانی و خانواده او بوده و نباید اجازه دهیم یک اتفاق کوچک همه آن دستاوردها را زیر سوال ببرد. وی با بیان اینکه همه باید برای تحقق سیاست های سازمانی همدل و همراه باشند گفت: قابل قبول نخواهد بود به بخاطر ضعف و کم کاری ما، آسیبی به وجه نظام وارد شود.عضو شورای عالی قوه‎قضاییه با تاکید مجدد بر اهتمام جدی سازمان بر اجرای دقیق برنامه های اصلاحی و تربیتی اظهار داشت، همه مدیران و کارکنان در زندان های سراسر کشور باید تلاش کنند تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود و حتماً با هرگونه تخلف اداری برخورد می شود.
حاج محمدی در ادامه به موضوع اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده های آنان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برخی از استان ها توانسته اند به نقطه هدف گذاری اشتغال ۸۰درصدی محکومان واجدشرایط برسند که جا دارد از همت و زحمات آنان تشکر کنیم. وی با تاکید بر لزوم مراقبت کامل از خانواده زندانیان گفت: سرکشی از خانواده زندانیان آغاز راه حمایت و مراقبت از آنان است همه باید دغدغه مند باشیم و نباید فقط به اقداماتی مانند توزیع بسته های معیشتی بسنده کرد.حاج محمدی در پایان خطاب به مدیران زندان های سراسر کشور عنوان کرد: در دور دوم سفرهای استانی، اشکالات مشاهده شده در سفرهای قبلی بررسی می شود.در این جلسه که از طریق ویدئو کنفرانس کشوری برگزار می شد معاونین سازمان در خصوص مسائل مربوط به امور کارکنان، ضرورت آموزش آیین نامه جدید سازمان و همچنین بحث لزوم رسیدگی به خانواده‌های زندانیان سخنانی ایراد کردند. همچنین تعدادی از مدیران کل استانی نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

رسیدگی به مشکلات قضایی 243 ارباب رجوع در کرمانشاه
در دیدار مردمی رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، به درخواست‌ها و مشکلات بیش از ۲۴۰ نفر از مراجعان به‌صورت حضوری رسیدگی و دستورات قضایی لازم صادر شد.توسلی‌زاده در راستای رسیدگی به مشکلات قضایی و حقوقی شهروندان استان روز گذشته ۲۴۳ نفر از مراجعان به صورت مجزا در دفتر کاری خود با حفظ فاصله اجتماعی دیدار کرد.
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: خدمت رسانی در جامعه اسلامی، به ویژه از سوی مسئولان امری لازم و ضروری است و بر هر مسئولی واجب است تا در هر پست و مقامی که باشد در امر خدمت رسانی همت نماید و تلاش خود را مضاعف کند.توسلی زاده برنامه ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان را در راستای اجرای سیاست‌های کلان قوه قضائیه، تکریم و احترام ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی مراجعان و خدمت رسانی به مردم خواند و افزود: یکی از مهم‌ترین آرزو‌ها و خواسته‌های ائمه اطهار از خداوند متعال، توفیق خدمتگزاری به مردم بوده است و همه ما در دستگاه قضایی نیز باید فرصت ایجاد در راستای خدمت رسانی به مردم را غنیمت بدانیم.
وی با بیان اینکه هدف اصلی خدمت‌رسانی به مردم در دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است، گفت: اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی و از میان برداشتن اختلافات، زمینه ایجاد رضایت و اعتماد عمومی را ایجاد می‌کند.

حمایت


insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در سه شنبه, 30 شهریور 1400 17:44

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش