text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

بسته حوادث شنبه 22 خرداد

دیده بان هشتم : 2 جنازه رهاشده در خیابان راز 4 مرد مخوف را فاش کرد

4 آدمکش که به راحتی دست به اسلحه می بردند و مرتکب سرقت های خشن می شدند راز جنایت شان در چهارباغ فاش شد.

 

بسته حوادث


رسیدگی به این پرونده از یازدهم خرداد با کشف پیکر غرق در خون مردی در شهر چهارباغ البرز آغاز شد. تیمی از ماموران با حضور در محل متوجه شدند این مرد با اصابت تیر به شکمش زخمی شده و عابری او را پیدا کرده و به پلیس گزارش داده‌است.

مرد مصدوم به بیمارستان منتقل شد اما به‌دلیل شدت مصدومیت و خونریزی به کما رفت و دو روز بعد جان باخت. با شناسایی خانواده این مرد تحقیقات از آنها آغاز و ماموران متوجه شدند او آخرین‌بار با خودروی پراید خود از خانه خارج شده بود.

افشای این موضوع احتمال قتل با انگیزه سرقت خودرو را مطرح کرد. این در حالی بود که خانواده‌اش مظنونانی را در این ارتباط معرفی کردند. اما تحقیقات نشان داد آنها در این قتل دخالتی نداشته‌اند و احتمال سرقت قوت گرفت.

شماره پلاک و مشخصات خودرو در اختیار گشت‌های پلیس قرار گرفت. تحقیقات ادامه داشت تا این‌که پس از یک هفته سرقت مرگبار دیگری به پلیس چهارباغ گزارش شد. این بار سه پسر سد راه دو موتورسوار شده و بدون درگیری راکب را با شلیک گلوله کشته و با دزدیدن موتور فرار کرده بودند.
دوست مقتول در تماس با پلیس مشخصات خودروی دزدان را گزارش داد و گشت پلیس با شناسایی دزدان به تعقیب آنها پرداخت اما سارقان خشن با رها کردن خودرو موفق به فرار شدند. با بررسی دو سرقت مرگبار، ماموران دریافتند با یک باند خشن رو‌به‌رو هستند که به‌راحتی دست به اسلحه برده و به سمت قربانیان شلیک می‌کنند.

همچنین بررسی بر روی خودروی پراید مشخص کرد، آنها بعد از سرقت با نصب پلاک جعلی بر روی پراید سراغ دو موتورسوار رفته و بدون هیچ حرفی به سوی راکب شلیک کرده بودند.

با توجه به این‌که احتمال سرقت‌های دیگر و قتل از سوی اعضای این باند وجود داشت تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی، تحقیقات در این باره را آغاز کرده و صبح پنجشنبه دو متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد. ظهر پنجشنبه سومین عضو باند و عصر هم آخرین عضو این باند شناسایی و دستگیر شد.

سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس استان البرز گفت: بعد از وقوع دومین سرقت و تحقیق از شاهد دومین جنایت، ماموران به این نتیجه رسیدند با دزدانی خشن رو‌به‌رو هستند که به‌راحتی دست به اسلحه برده و شلیک می‌کنند.

بلافاصله چهار تیم عملیاتی و اطلاعاتی را در پلیس آگاهی شهرستان و استان تشکیل داده تا دزدان را قبل از سرقتی دیگر دستگیر کنند. وی افزود: سرانجام با چهره‌نگاری و ردیابی پلیسی متهمان دستگیر شدند.

متهمان چهار پسر نوجوان هستند که یکی از آنها سابقه‌دار است. آنها با تهیه سلاح وینچستر از غرب کشور سراغ طعمه‌ها رفته و مرتکب دزدی‌های مسلحانه می‌شدند.

تحقیقات درباره دیگر جرایم احتمالی آنها در پلیس آگاهی ادامه دارد.

 

مرگ تلخ دختر 19 ساله در رودخانه کرج
رئیس مرکز اورژانس البرز اظهار کرد: اورژانس البرز در روز جمعه به مصدومین دو مأموریت غرق‌شدگی نیز امدادرسانی کرد. در مورد اول ساعت ۱۷:۳۴ جمعه ۲۱ خرداد ماه یک مورد حادثه غرق شدگی به اورژانس استان البرز اعلام شد. بلافاصله ۳ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز بیان کرد: حادثه در جاده چالوس، رودخانه کرج قبل از روستای کندور برای اعضا یک خانواده رخ داده بود.

وی تصریح کرد: یک نفر خانم ۱۹ ساله و یک نفر آقا ۱۳ ساله غرق شدند. تکنسین‌های اورژانس اقدامات احیا را برای هر دو شخص انجام دادند که خوشبختانه آقا پس از احیا موفق به بیمارستان امام علی (ع) تحویل داده شد اما خانم در حال احیا به بیمارستان تحویل داده شد اما متأسفانه موفق نبوده و در بیمارستان جان باخت.

بابایی خاطرنشان کرد: مصدوم مأموریت دوم غرق‌شدگی در رودخانه کرج نیز در حال حاضر مفقود بوده و تلاش‌ها برای یافتن وی ادامه دارد.

وی متذکر شد: اورژانس استان البرز در روز جمعه ۲۱ خرداد ماه، به ۳۵ مصدوم حوادث ترافیکی در سطح استان نیز تا این لحظه امدادرسانی کرده است.

 

حمله وحشیانه یک مرد به دو زن در تهران
مرد افغانستانی که همسرش را کشته و مادرزنش را نیز تا یک قدمی مرگ برده بود در اعترافاتش مدعی شد به‌خاطر حمایت از بچه‌هایش این کار را کرده است.
چندی قبل دو زن که با ضربه‌های چاقو مجروح شده بودند به بیمارستانی در تهران منتقل شدند که بلافاصله کار درمان آغاز شد اما یکی از زن‌ها بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت. وقتی مأموران حراست بیمارستان با پلیس تماس گرفتند دقایقی بعد مأموران برای بررسی ماجرا به بیمارستان رفتند. نخستین تحقیقات نشان می‌داد که این دو زن مادر و دختر بوده‌اند که دختر جان باخت و مادرش نیز حال وخیمی داشت و به کما رفته بود. در حالی که تحقیقات برای شناسایی عامل قتل و ضرب و جرح این مادر و دختر ادامه داشت، زن میانسال به شکل معجزه آسایی زنده ماند و به سختی لب به سخن باز کرد. وی گفت: دامادم مراد ما را با چاقو زد.
بنابراین بلافاصله مرد جوان که افغانستانی بود تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز بعد دستگیر شد. مراد ضمن اعتراف به قتل همسرش گفت: چند سال قبل برای کار به ایران آمدم و با همسرم آشنا شده و ازدواج کردم. در این مدت ما صاحب یک دختر و پسر شدیم. من کارگر بودم اما همیشه کار نداشتم و گاهی بیکاربودم، وضع مالی خوبی نداشتیم و به همین خاطر خانواده همسرم با من بدرفتاری می‌کردند.

آنها مدام همسرم را علیه من تحریک می‌کردند. آنقدر از من بد گفتند که همسرم نیز بچه‌ها را برداشت و با حالت قهر به خانه پدرش رفت. من دلم برای بچه هایم تنگ شده بود به همین دلیل برای آشتی با همسرم و برگرداندن آنها به خانه پدرزنم رفتم اما او اجازه نداد آنها برگردند. گفت تو پول نداری و به دختر و نوه هایم نمی‌رسی بهتر است بچه‌ها اینجا بمانند تو برو و هر وقت پول داشتی برگرد.

متهم گفت: به زنم گفتم وسایلت را جمع کن به خانه برگردیم. گفتم برمی گردیم افغانستان و آنجا زندگی می‌کنیم اما زنم عصبانی شد و گفت به افغانستان برنمی گردد. خیلی عصبانی بود گفت خودت و بچه هایت به افغانستان برگردید، من همین جا می‌مانم. بعد ناگهان شروع کرد به کتک زدن پسرم حتی می‌خواست دخترم را از بالای پله‌ها به پایین پرت کند که من مانعش شدم از همه بدتر اینکه مادرزنم هم از دخترش حمایت کرد از این کارش عصبانی شدم و نتوانستم خودم را کنترل کنم و با چاقو به همسرم حمله کردم. مادرزنم جلو آمد که مجبور شدم او را هم بزنم.

بعد از گفته‌های متهم، مأموران به تحقیق از مادرزن وی پرداختند. زن میانسال گفت: دامادم همیشه بیکار بود. ما به خاطر حمایت از دختر و نوه هایمان و برای اینکه سختی نکشند، خرج زندگی آنها را می‌دادیم. روز حادثه وقتی دامادم گفت که می‌خواهد به افغانستان برود دخترم ناراحت شد و درگیری آنها بالا گرفت. مراد می‌خواست دخترم را بکشد، من واسطه شدم که این اتفاق نیفتد اما هم من را زد و هم دخترم را به قتل رساند.
با توجه به اینکه متهم دو کودک صغیر دارد که قیمی هم در ایران ندارند به این ترتیب رئیس قوه قضائیه از سوی آنها برای قتل مادرشان درخواست دیه را مطرح کرد.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست متهم، پرونده این مرد برای رسیدگی به دادگاه کیفری فرستاده شد تا بزودی محاکمه شود.

رکنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید.

منتشر شده در شنبه, 22 خرداد 1400 12:58

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش