text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

اخبار مهم حقوقی قضائی کشور

دیده بان هشتم : تمام مددجویان قزلحصار و رجایی‎ شهر واکسن کرونا دریافت کردند

 

 

اخبار مهم حقوقی و قضایی کشور

 

 

مدیرکل زندان‌های استان تهران از تزریق واکسن کرونا به تمام مددجویان قزلحصار و رجایی‎ شهر خبر داد.
سیدحشمت ‎الله حیات‎ الغیب اظهار کرد: با پیگیری اداره بهداشت و درمان اداره‎ کل زندان‎های استان تهران و مساعدت معاونت بهداشت غرب مرکز استان البرز، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز و مرکز بهداشت غرب کرج، تمام مددجویان، سربازان وظیفه و کارکنان ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی ‎شهر بدون محدویت سنی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند. وی ادامه داد: حفظ سلامتی مددجویان، سربازان وظیفه و کارکنان اولویت اساسی سازمان زندان‎هاست، از این رو در اقدامی جهادی طی روز‌های پنجشنبه و جمعه تمام این سه گروه علیه ویروس کرونا واکسینه شدند. حیات‎الغیب توضیح داد: با توجه به کنترل دقیق روزانه بین کارکنان، مددجویان و سربازان وظیفه، در صورت مشاهده فرد مشکوک، وی از سایر افراد جداسازی شده و به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام و پس از انجام آزمایشات و اقدامات پاراکلینیکی، با تشخیص پزشک معالج بستری شده و در غیر این صورت به زندان بازمی گردد و به دلیل خروج و ورود مجدد به زندان، در قرنطینه اقامت خواهد داشت. مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: در فاز اول این طرح به تعدادی از مددجویان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نیز بالای ۶۰ سال دوز اول واکسن تزریق شد و امروز خوشبختانه تمام مددجویان، سربازان وظیفه و کارکنان بدون استثنا و محدودیت سنی واکسن کرونا را دریافت کردند و تلاش می‌شود این طرح همگانی و جهادی در مراکز دیگر استان نیز اجرا شود.

 

عامل اصلی شهادت سه مامور انتظامی کهنوج به هلاکت رسید
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج از به هلاک رسیدن عامل شهادت سه تن از ماموران پلیس مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
مجید سیمی از به هلاک رسیدن عامل شهادت سه تن از ماموران پلیس مواد مخدر در شهرستان کهنوج خبرداد و گفت: در این رابطه سه نفر بازداشت شدند و دستورات قضایی لازم جهت دستگیری سایر عوامل این باند صادر شده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج اظهار کرد: پس از انجام یکسری اقدامات پلیسی و رصد فعالیت یک باند قاچاق مواد مخدر در این شهرستان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کهنوج محل دپوی مواد مخدر را شناسایی کردند.
وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی، بازرسی از محل دپو که در واقع دو منزل مسکونی بود، در دستور کار قرار گرفت.
سیمی ادامه داد: متاسفانه هنگام بازرسی از محل دپوی مواد مخدر قاچاقچیان مسلح اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کردند و در این رابطه فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر کهنوج به همراه دو تن دیگر از پرسنل خدوم ناجا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و عامل اصلی تیراندازی نیز به ضرب گلوله پلیس به هلاکت رسید.
وی بیان کرد: با اقدامات دستگاه قضایی و سایر نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی طی چند سال گذشته چندین باند سازمان‎یافته و بین‎الملی قاچاق مواد مخدر در منطقه منهدم شده است.


کشف ۸۵۸ کیلو مواد مخدر در شیراز
رییس‎ کل دادگستری استان فارس از کشف ۸۵۸ کیلوگرم مواد مخدر توسط ماموران انتظامی، در شیراز خبر داد.
حجت‎ الاسلام سید کاظم موسوی از کشف ۸۵۸ کیلوگرم مواد مخدر توسط ماموران انتظامی، در شیراز خبر داد و گفت: مواد مخدر مکشوفه شامل ٨١٧ کیلوگرم حشیش، ١٤ کیلوگرم مرفین و ٢٧ کیلوگرم تریاک است.
وی با اشاره به اینکه این دو محموله در دو عملیات مجزا کشف و ضبط شد، ادامه داد: در همین راستا یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز با دستور قضایی توقیف شد.
رییس‎ کل دادگستری استان فارس تأکید کرد: امر مبارزه قاطع با مواد مخدر و برخورد جدی با سوداگران مرگ، گام مهمی در پیشگیری‎های قضایی محسوب می‎شود.
وی در ادامه عنوان کرد: لازم است سازمان‎های مسئول در امر پیشگیری‎های اجتماعی و فرهنگی، زمینه تقویت مصونیت جامعه در برابر آسیب‎های مواد مخدر را فراهم کنند.
موسوی خاطرنشان کرد: باید به مرحله‎ای از مبارزه اجتماعی با مواد مخدر برسیم که هر فردی از بدنه جامعه، به یک مبارزه‎گر در مقابل مواد مخدر تبدیل شود.

 

اعاده به وضع سابق بیش از ۱۰ هزار متر مربع از اراضی زراعی ابهر
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابهر از اعاده به وضع سابق بیش از ۱۰ هزار مترمربع از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.
ابوالفضل طاهرخانی از اعاده به وضع سابق بیش از ۱۰ هزار مترمربع از اراضی زراعی شهرستان ابهر خبر داد و گفت: این اقدام در مناطق میمون دره و صایین قلعه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ارزش ریالی این اراضی زراعی بیش از ۳۲ میلیارد تومان است.
طاهرخانی افزود: در این مناطق ۱۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب شده و اعاده به وضع سابق صورت گرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابهر تاکید کرد: برخورد با دست‌اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز یکی از اهداف و محور‌های مهم فعالیت دادستانی در این راستا است و با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل مالکیت نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند وفق مقررات برخورد و از تصرفات غیرقانونی آنها جلوگیری می‌شود.

حمایت

insta1insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید.

منتشر شده در شنبه, 26 تیر 1400 12:34

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش