text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

بسته حوادث 11 دی

تیرخلاص پدر به جمجمه پسر 3 ساله اش

داماد شرور بدنبال اختلاف های قبلی با اسلحه کلت ابتدا زنش را به گلوله بست و بعد پسر 3 ساله اش را کشت و با شلیک گلوله به مادرزن او را مجروح کرد.

 

بسته حوادث اصلاحی

 

رسیدگی به این جنایت تکان دهنده از وقتی شروع شد که با صدای مهیب تیراندازی در یکی ازخانه های محمد شهر کرج همسایه هابه کوچه آمدند خیلی زود گشت کلانتری در محل تیراندازی حضور یافت و وقتی به خانه وارد شد با صحنه وحشتناک مرگ یک کودک و مادرش و زخمی شدن یک پیرزن روبرو شد.

 

پسر خانواده که درصحنه جنایت حضور داشت توانسته بود با کمک یکی از مردان همسایه عامل تیراندازی را داخل سرویس بهداشتی گیر بیاندازد ، در شرح ماجرا گفت: خواهرم و شوهرش از مدتها قبل باهم اختلاف داشتند او راننده تاکسی بود و خواهرم را مجبور کرده بود تا از پدرم ۴۰ میلیون پول بگیرد تا تاکسی بخرد اما پدرم سکته کرد و تمام اموالش به مادرم رسید و بدنبال همین ماجرا بود که مشاجره های آنها بیشتر شد. روز حادثه آنها باهم درگیر شدند بعد چند دقیقه بود که با صدای شلیک گلوله از اتاقم بیرون آمدم این ظالم پس از کشتن خواهم پسر خود را که 3 سال سن داشت را کشت حتی وقتی پسرش نیمه جان بوده و درحال جان دادن بود برمی گردد و تیر خلاص را به جمجمه اش می‌زند و بعد درحالیکه قصد کشتن مادرم را داشت گلوله ای شلیک کرد که تیر به پهلویش اصابت کرد . من بعد با دیدن این صحنه مقابلش ایستادم و با رسیدن یکی از مردان همسایه توانستیم از فرارش جلوگیری کنیم.

 

بدنبال این اظهارات بود که متهم بازداشت‌ شد و پس از اعتراف به جنایت‌هایی که مرتکب شده است با دستور کیفرخواست دادستان کرج در الویت محاکمه قرار گرفت.

 

این پرونده خونین درحالی رسیدگی شد که پسر خانواده بدنبال فشارهای عصبی ناشی ازاین رویداد تلخ مبتلا به سرطان خون شد و طولی نکشید که در آستانه صدور حکم قصاص متهم از سوی قضات دادگاه کیفری و در حالیکه فرزندش یکسال بیشتر ندارد جان باخت و این خانواده بیشتر در رنج و ماتم قرار گرفتند.

 

متهم این پرونده با رای قضات دادگاه به قصاص نفس محکوم شد و صبح دیروز با تایید این حکم از سوی قضات دیوانعالی متهم این پرونده در یک قدمی اجرای حکم قصاص قرار گرفت.

 

خیر مدرسه ساز یک شیاد بود

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک خیر مدرسه ساز اقدام به راه‌اندازی صفحه اینستاگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد خبر داد.

 

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و عنوان کردند یک صفحه جعلی با نام و تصاویر یک خیر مدرسه ساز در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از مردم می‌کند.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۵۵ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی خیرین با جعل هویت یک خیر مدرسه ساز با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به ساخت مدرسه برای مناطق محروم از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

 

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آوردن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

 

سرهنگ گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات افراد خیر معروف در کشور در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۱۹ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا مرکز فوریتهای سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

شهر خبر

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در یکشنبه, 11 دی 1401 18:48

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش