text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

بسته حوادث 23 آبان

دیده بان هشتم : پزشک زیبایی سر ۵۰ زن کلاه گذاشت

سرهنگ علی ولیپور گودرزی پلیس آگاهی پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص یکی از مأموریت‌های اخیر پلیس گفت: یکی از پرونده‌ها مربوط به یک پزشک‌نما بود. رسیدگی به این پرونده در اوایل آبان‌ماه در دستور کار ماموران قرار گرفت و در جریان تحقیقات انجام شده مشخص شد که مالباخته که زنی جوان بود، با یک مرد جوان آشنا شده و این مرد با معرفی خود به عنوان پزشک زیبایی اعتماد شاکی را به خود جلب کرده است.

 

بسته حوادث اصلاحی

 

متهم در ادامه این رابطه با دادن وعده‌های پوچ به شاکی مقدار زیادی طلا را به بهانه سرمایه‌گذاری از وی گرفته و چند روز بعد نیز متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در ادامه چند زن دیگر که به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌بودند به پلیس مراجعه کردند، اظهار کرد:‌در جریان تحقیقات انجام شده از سوی ماموران مشخص شد که متهم با جعل عنوان پزشک زیبایی و با ادعای داشتن مطبی مجلل در غرب تهران، اعتماد این زنان را جلب کرده و از آنان خواسته تا در ایجاد یک مطب و کلینیک زیبایی با او شریک شوند و از این طریق مقادیری را از شاکیان کلاهبرداری کرده است.

 

ولیپور گودرزی با بیان اینکه ماموران در ادامه تحقیقات خود هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند، گفت:‌ در تحقیقات ماموران مشخص شد که این فرد در ارومیه، اصفهان، کیش، مشهد و شیراز نیز با این شگرد از زنان کلاهبرداری کرده است.

 

وی با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری این فرد گفت: ماموران پس از اخذ مجوزهای لازم به مخفیگاه متهم رفته و او را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. این فرد پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت طلا و پول از ۵۰ زن با شگرد جعل عنوان پزشک زیبایی در ۶ استان‌ کشور اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه برابر شواهد موجود این فرد بیش از ۲۰ میلیارد ریال از زنان کلاهبرداری کرده است، گفت:‌ تحقیقات تکمیلی در خصوص پرونده این فرد ادامه دارد. متهم نیز برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.

 

خوش شانس ترین مرد خیانتکار در تهران !

فروردین سال ۹۷ زن 45 ساله‌ای به نام فریبا به اداره پلیس رفت و مدعی شد چند روزی است همسرش ناپدید شده است.

پس از این شکایت تحقیقات برای یافتن مرد میانسال آغاز شد تا اینکه چند روز بعد خبر کشف یک جسد در میان نخاله‌های خارج از شهر تهران به مأموران گزارش و جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

 

در شاخه دیگری از تحقیقات مأموران با بررسی تلفن همراه فریبا پی بردند که او از چندی قبل با مردی به نام خسرو در ارتباط است. به همین خاطر فریبا و خسرو بازداشت شدند و تحت بازجویی فنی قرار گرفتند و در نهایت خسرو اعتراف کرد که بیش از یکسال است با فریبا ارتباط دارد.

 

مرد جوان گفت: من و فریبا از سال ها پیش در یکی از شهر‌های شرقی کشور با هم آشنا بودیم اما نتوانستیم ازدواج کنیم. مدتی بعد هر دو با افراد دیگری ازدواج کردیم و به تهران آمدیم اما دیگر از هم خبر نداشتیم. تا اینکه یک سال و نیم قبل دوباره همدیگر را دیدیم و سعی کردیم با رفت و آمد خانوادگی بیشتر به هم نزدیک شویم اما شوهرش محمود متوجه ماجرا شد و ارتباط خانوادگی ما قطع شد.

چند روز بعد من و محمود همدیگر را در خیابان دیدیم و سر همین موضوع با هم جر و بحث کردیم که در نهایت من ضربه‌ای به سینه‌اش زدم و از آنجایی که او مشکل قلبی داشت به یکباره روی زمین افتاد. همان موقع او را سوار ماشینم کردم تا به بیمارستان برسانم که متوجه شدم دیگر نفس نمی‌کشد و از ترسم او را به حاشیه شهر بردم و همانجا رهایش کردم.

 

با اعترافات خسرو و تکمیل تحقیقات برای وی کیفرخواست قتل عمد و برای فریبا معاونت در جنایت صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.در آغاز جلسه دادگاه خواهر و برادرهای محمود به عنوان ولی درخواست قصاص کردند.

سپس دو متهم که با قرار وثیقه آزاد بودند، یک به یک به جایگاه رفتند.

 

در ابتدا خسرو به جایگاه رفت و گفت: اتهام قتل عمد را قبول ندارم. چون محمود بیماری قلبی داشت و من قصدم کشتن او نبود. پزشکی قانونی هم مرگ او را بر اثر سکته قلبی تأیید کرده است.

 

قاضی از متهم پرسید: چرا در ابتدای دستگیری سعی داشتی موضوع را کتمان کنی؟

متهم جواب داد: فریبا به من گفته بود محمود با چاقو کشته شده و جسدش را پلیس پیدا کرده. من فکر کردم پس از آنکه او را از ماشینم بیرون انداختم، فرد دیگری محمود را با چاقو کشته است.

 

سپس فریبا پای میز محاکمه ایستاد و بار دیگر منکر اطلاع از ماجرای درگیری و مرگ شوهرش شد.

پس از اظهارات متهمان قضات وارد شور شدند و با توجه به گزارش پزشکی قانونی و سایر مستندات پرونده قتل را شبه عمد تشخیص داده و متهم ردیف اول را از اتهام قتل عمد تبرئه کردند بدین ترتیب خسرو به پرداخت دیه محکوم و فریبا نیز از اتهام معاونت در قتل عمد تبرئه شد.

شهر خبر

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

 

منتشر شده در دوشنبه, 23 آبان 1401 16:14

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش