text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

متهمان پرونده کثیرالشاکی «آی دیجی» بازداشت شدند

دیده بان هشتم : به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از بازداشت متهمان پرونده کثیرالشاکی سایت idigi.ir در کرج خبر داد و گفت: چهار متهم این پرونده یک زن و شوهر و دو فرد دیگر بودند که امشب پس از دو ماه با دستورات قضایی و پیگیری ویژه شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه یک کرج توسط پلیس فتای کرج بازداشت شدند.

 

بازداشت

 

وی افزود: در این پرونده زن و شوهری اقدام به تاسیس شرکت با مسئولیت محدود با نام «آیینه دیجیتال آینده اندیش» با سایت «آی دیجی» در کرج می کنند و پس از اجاره ۶ واحد در یکی از مجتمع های بزرگ تجاری کرج، اقدام به اخذ «ای نماد» از وزارت صمت می‌کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه این شرکت علاوه بر ثبت در اداره ثبت شرکتها، مجوزکسب و کارهای مجازی ومجوز اعتماد ملی(ای نماد) را داشته بیان کرد: متهمان از اعتماد مردم به «ای نماد» سوء استفاده کرده و در ادامه این افراد اقدام به جذب مشتری در قالب فروش خودرو، موبایل، لپ تاپ و انواع لوازم خانگی و الکترونیک از طریق اینستاگرام و سایت شرکت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این شرکت با شگرد فروش با مبالغ پایین تر از بازار اقدام به ترغیب مشتریان به خرید می کرده است متذکر شد: شرکت مذکور در مدت فعالیت خود سفارش ها را تامین می‌کند اما در ادامه با نوسان ایجاد شده در بازار، در تامین سفارش‌ها دچار مشکل شده و فعالیت های غیرقانونی آن آغاز می شود.

 

مددی با تبیین جزئیات فعالیت این افراد متذکر شد: با توجه به اینکه فروشندگان در یک روش، از خریداران در ازای سفارش، بخشی را در قالب نقد و مابقی را با چک دریافت می کردند وقتی که با مشکل نقدینگی روبه رو می‌شوند اقدام به عرضه چک‌های مشتریان در بازار می کنند، از طرف دیگر وقتی با درخواست مشتریان برای تامین سفارش ها روبه رو می شوند اعلام می کنند که توان تامین ندارند و باید سفارش لغو شود تا وجه را برگردانند در حالی که این وجوه و چک ها در دست افراد ثالث بوده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره اینکه تاکنون نزدیک به ۶۰۰ شاکی در حدود ۱۷۰۰ سفارش برای طرح شکایت به دادسرا مراجعه کرده اند، تصریح کرد: این افراد با توجه به عدم توانایی در وجوه دریافتی از مردم متواری می شوند که با شکایت شاکیان، به منظور تسریع در رسیدگی و شناسایی و بازداشت متهمان، پرونده به شعبه ۶ بازپرسی دادسرای ناحیه یک کرج ارجاع شد و متهمان پس از دو ماه پیگیری دستگاه قضایی توسط پلیس فتای کرج بازداشت شدند.

 

وی با بیان اینکه ارزش سفارشات و ادعای شاکیان پرونده نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان است گفت: برای متهمان به اتهام خیانت در امانت و عدم تحویل مبیع با وجود دریافت ثمن و عدم ایفای تعهد، مطابق ماده ۳۹ قانون تجارت الکترونیک پرونده تشکیل شده و تحقیقات در حال انجام است.

 

مددی از مردم خواست در خریدهای خود فریب قیمت های پایین فروشندگان و تبلیغات را نخورند و حتما از مراکز معتبر اقدام به خرید قسطی کنند.

میزان

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در یکشنبه, 01 خرداد 1401 08:48

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش