text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

بسته حوادث چهارشنبه 12 خرداد

دیده بان هشتم: جشن تولد در خانه زن تهرانی دسیسه جوان پلید را برملا کرد
زن جوان وقتی در خانه اش جشن تولد برگزار کرد به راز شوم مهمان سارقش پی برد.

 

بسته حوادث


رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقی با کشف 8 فقره سرقت خبر داد و گفت: متهم در دور همی ها و مهمانی های فامیلی، از اقوامش سرقت می کرد.

سرهنگ کارآگاه "سعید مجیدی" بیان داشت: در پی وقوع سرقت در مهمانی جشن تولد ، خانمی اظهار کرد، بیست و یکم آبان سال گذشته برای تولد فرزندش در منزل خود مهمانی تدارک می بیند. ساعت21:00 پس از اتمام مهمانی و خروج کلیه مهمان ها از منزل متوجه می شود که سارق یا سارقان وجه نقد، ارز و طلاجات جمعاً به ارزش 150میلیون تومان را سرقت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه کلیه مهمان های آن شب تحت تحقیقات پلیسی قرار گرفتند، تصریح کرد: با بررسی های میدانی و مشخص شد سرقت های مشابه دیگری نیز از دوستان و اقوام مشترک افراد حاضر در مهمانی نیز وقوع پیوسته است.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی عنوان کرد: با عنایت به حساسیت موضوع و سریالی بودن سرقت ها، تحقیقات پلیسی به صورت دقیق و منسجم ادامه تا اینکه کارآگاهان به یکی از مهمانان به نام کیارش به عنوان اولین مظنون مکشوک و پس از جمع بندی سرنخ های پلیسی مشخص شد پس از تاریخ سرقت از منزل شاکی مبلغ چشمگیری از یکی از طلا فروشی های سطح شهر تهران به حساب وی واریز شده است.

این مقام پلیسی ابراز داشت: مدیر طلا فروشی به این پایگاه احضار و پیرامون مبالغ واریزی به حساب فرد موصوف تحقیق که بیان داشت: مقداری طلا به صورت بدون فاکتور از متهم خریده است.

وی ادامه داد: پس از ممارست و تلاش های مضاعف کارآگاهان این پایگاه متهم موصوف به 8 فقره سرقت دیگر نیز به همین شیوه از سایر اقوام معترف شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت: سارق و مالخر پس از تحقیقات تکمیلی به دادسرا معرفی که با توجه به نسبت فامیلی بین سارق و مالباخته ها متهمان پس اخذ رضایت از کلیه شاکیان متهمان با صد.ر قرار تامین مناسب آزاد شدند.

 

قاتل کارمند امامزاده صالح دستگیر شد
قاتل معاون عمرانی امامزاده صالح دستگیر شد.
صبح امروز عامل قتل مهندس طاهری معاون عمرانی امامزاده صالح دستگیر شد و تحقیقات از قاتل برای مشخص شدن انگیزه جنایت توسط پلیس آگاهی آغاز شده است.
ساعت ۸ و ۱۷ دقیقه مهندس طاهری از کارمندان حرم آستان امامزاده صالح (ع) تجریش تهران هدف اصابت گلوله و ضربات چاقو قرار گرفت و به قتل رسید.

یک منبع آگاه در پلیس تهران بزرگ گفت: ضارب، این کارمند را هنگام خروج از منزل به قتل رسانده و متواری شده است.

مقتول در جلوی منزلش در خیابان شریعتی قتل رسید.مهندس طاهری معاون عمرانی حرم امامزاده صالح (ع) بود که توسط مرد ناشناس کشته شد.

به محض اعلام این خبر عوامل پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حضور پیدا کردند و به بررسی موضوع پرداختند لازم بذکر است شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این حادثه در دست بررسی می باشد

 

قتل جواد ق در مشهد/ کشته شدن مرد جوان با گلوله برادر
مرد کینه ای به خاطر اختلافات قدیمی برادر خود را با اسلحه به قتل رساند.
مرد 32 ساله ای که برادرش را به دلیل اختلافات ملکی به گلوله بسته بود. ساعتی بعد از ارتکاب جنایت و با نصایح تلفنی قاضی ویژه قتل عمد مشهد در حالی خود را تسلیم قانون کرد که هنوز سلاح شکاری را در دست داشت.

ماجرای این جنایت وحشتناک که از حدود یک سال قبل ریشه دوانده بود، زمانی در بی سیم های پلیس فاش شد که تلاش کادر درمانی بیمارستان طالقانی مشهد برای نجات جان مرد 27 ساله به نتیجه نرسید و او که به دلیل اصابت گلوله های شکاری به شدت مجروح شده بود و آخرین نفس هایش را می کشید، بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد.
لحظاتی بعد مرگ دلخراش این مرد جوان توسط نیروهای انتظامی در حالی به قاضی ویژه قتل عمد اعلام شد که خورشید انوار طلایی خود را بر آسمان شهر می گسترانید.

به دنبال دریافت این خبر تاسف بار قاضی «دکتر حسن زرقانی» بی درنگ عازم مرکز درمانی شد و دقایقی بعد نیزگروه تخصصی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به وی پیوستند.

در حالی که صدای شیون و ناله برخی از بستگان و نزدیکان «جواد-ق» (مقتول) صحنه دردناکی را به تصویر کشیده بود، بررسی های ویژه قضایی در این باره آغاز شد.

تحقیقات مقدماتی نشان داد: «جواد» قربانی اختلافات ملکی با برادر بزرگش شده است و هم اکنون قاتل سوار بر موتورسیکلت هوندا در شهر به دنبال راه گریزی برای فرار از مجازات می گردد و شاید هم نقشه انتقامی دیگر را در سر می پروراند! یا دچار عذاب وجدانی عجیب شده است! با طرح این فرضیه ها، بلافاصله قاضی ویژه قتل عمد از یکی از نزدیکان مقتول خواست تا با سعید (قاتل فراری) تلفنی تماس بگیرد.

چند لحظه بعد گفت وگوی تلفنی قاتل با قاضی زرقانی آغاز شد. صدای موتورسیکلت و خودروهای عبوری در آن سوی خط، حکایت از آن داشت که قاتل در شهر سرگردان است و به دنبال راه گریزی از این مخمصه هولناک می گردد.

این گفت و گو با نصایح و راهنمایی های مقام قضایی دقایقی به طول انجامید تا این که بغض غریبی گلوی مرد 32 ساله خشمگین را فراگرفت. قاضی زرقانی که به شیوه های روان شناختی متوسل شده بود، با طمانینه خاصی به ارشاد قاتلی ادامه داد که دو ازدواج نافرجام داشت و هنوز سلاح وینچستر را در دست می فشرد.

این گفت‌وگوها دقایقی بعد نتیجه داد و قاتل اشک ریزان از قاضی ویژه قتل عمد خواست او را برای تسلیم شدن به قانون یاری دهد.

بنابراین گزارش، قاتل فراری که در نزدیک یکی از کلانتری‌های مشهد، به سوی سرنوشتی موهوم می رفت ، با شنیدن نصیحت‌های قاضی، آرام گرفت و ناگهان به طرف کلانتری حرکت کرد و تسلیم قانون شد.

دقایقی بعد ماموران انتظامی، متهم به قتل 32 ساله را به خیابان شاهنامه 46 (محل وقوع جنایت ) انتقال دادند. قاضی دکتر حسن زرقانی که قبل از هدایت متهم به منزل محل جنایت، در آن مکان حضور داشت، با تدابیر خاصی، اطرافیان مقتول را به طرف دادسرای ناحیه 2 مشهد هدایت کرد تا در آن شرایط خاص، وضعیت امنیتی محل وقوع قتل، به کنترل پلیس درآید.

به گزارش رکنا، عقربه های ساعت به 9 صبح نزدیک می شد که متهم به قتل مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد و در تشریح ماجرای برادرکشی با سلاح شکاری به قاضی ویژه قتل عمد گفت: از حدود یک سال قبل شروع به ساخت قطعه زمینی کردم که در خیابان شاهنامه 76 خریده بودم، وقتی ساختمان در دو طبقه تکمیل شد، برادر کوچکم ادعا کرد که در این ساختمان سهم دارد اما من به او گفتم که پول زمین و ساخت آن را خودم پرداخته ام و فقط مادرمان در این ساختمان شراکت دارد! با این حال برادرم زیر بار نمی رفت و همچنان بر خواسته اش تاکید داشت تا این که حدود هشت ماه قبل او به همراه مادرم که در طبقه دوم سکونت داشت، وارد منزل من در طبقه اول شده و اسناد و مدارک را از درون گاوصندوق برداشته بودند.من هرچه برای بازگرداندن مدارک تلاش کردم بی نتیجه ماند و حتی شکایت‌هایم نیز حاصلی نداشت.

متهم 32 ساله که در دو ازدواج خود شکست خورده و از همسر اول خود تنها یک فرزند دختر دارد، درباره چگونگی وقوع قتل اظهار کرد: پدرم کشاورز است و در منطقه کاریزنو اطراف نیشابور به تنهایی زندگی می کند و در سال چند بار از مادرم که در مشهد روزگار می گذراند، سراغی می گیرد. من هم که زندگی آشفته‌ای دارم، به ناچار با چند تن از دوستانم در یک خانه مجردی زندگی می کنم.

وقتی ماجرای زورگویی های برادر کوچکم که کارگر ساختمانی است را برای دوستانم بازگو کردم، از آن ها خواستم که مرا برای گرفتن زهر چشم از برادرم یاری دهند. این بود که سپیده دم سوار بر دو دستگاه موتورسیکلت هوندا به طرف شاهنامه 46 به راه افتادیم، جایی که برادرم در آن جا سکونت داشت. دوستانم که با من به محل آمده بودند هیچ نقشی در قتل نداشتند و هیچ کاری هم انجام ندادند.

من وقتی دیدم برادرم در را باز نمی کند، با لگد آن را باز کردم و اسلحه را که از درون کاپشنم بیرون آورده بودم در دست می فشردم. آن سلاح را یک ماه قبل از فردی در شهرک شهید رجایی خریده بودم و به خانواده ام هشدار داده بودم که من اسلحه خریده ام!

متهم این پرونده جنایی ادامه داد: وقتی از پله ها با عصبانیت و فریادزنان پایین رفتم برادرم از ترس، در اتاق پذیرایی را بست ولی من با شکستن شیشه، در را گشودم و گلوله ای به شکم او شلیک کردم، وقتی برگشت گلوله ای هم به کمرش خورد و یکی از گلوله هایم نیز به او اصابت نکرد! بعد از این حادثه سوار بر موتورسیکلت شدیم و از محل گریختیم ، من به تنهایی از جاده سنتو به سمت میدان تلویزیون حرکت کردم تا راه گریزی برای فرار از این مخمصه پیدا کنم اما وقتی با نصیحت های قاضی روبه رو شدم، عذاب وجدان به سراغم آمد و تصمیم گرفتم خودم را تسلیم قانون کنم!

به دنبال اعترافات صریح متهم 32 ساله، قاضی دکتر زرقانی دستور بازداشت موقت وی را صادر کرد و او را در اختیار کارآگاهان زبده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار داد تا بررسی های بیشتر درباره زوایای پنهان این جنایت هولناک زیرنظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی) صورت گیرد.

رکنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید.

منتشر شده در چهارشنبه, 12 خرداد 1400 12:10

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش